moniQ36 Skrevet 5. mars 2007 #1 Del Skrevet 5. mars 2007 Har dere leste innslaget om ivf i VG søndag -om at vi begynner for sent med å få barn???? Vel mye sant i det MEN har samfunnet tenkt å ta på seg litt skyld???? Utviklingen går jo slik at det å få seg utdannelse, etablere seg og alt det medfører gjør at de fleste venter og bruker god tid på å etablere familie, Og det skulle bare mangle med tanke på hvor dyrt det er i dag med alt. Dyrt å bo,dyrt å kjøpe mat,dyrt å gå til tannlegen,dyrt og leve pga avgifter hit og dit. Samt at vi skatter mye og ofte må man jobbe to personer.Ære være de som ikke må det , men flest parten av oss må ha to inntekter. Kanksje om det hadde vært litt slakk ( på avgifter,skatter)på enkelte ting så hadde det blitt mindre stress, mindre press, mindre bekymringer og hva da?????kanskje folk hadde hatt tid,ork og helse til å bli GRAVID. Blir litt sint ved slike innlegg for samfunnet må ta på seg litt skyld og ikke bare si at vi begynner alt for sent. Jeg var 21 år første gang og fikkmin flotte gutt da og uerfaren som jeg var i forhold så røyk det og ble alene i mange år. Men jeg lærte fort å elske noen høyere enn livet og det er jeg takknemmlig for selv om jeg var ung og uerfaren. Hadde 3 jobber for å klare meg men så møtte jeg min kjære gode mann for 5 år siden. Vi giftet oss på 3 året og har prøvd å bli gravid i 4 år sååååååå fillern jeg syns byråkratiet må se sammenhenger hvorfor folk begynner sent og ikke bare dømme folk. Mange som prøver i voksen alder fordi tidlige forholdt røyk,og etter brudd i forhold som gjerne kommer av økonomi, stress og mange problemer dets skjølevann. Mange har prøvd i 10 år så man kan si man begynte tidlig men...... Så jaaaa jeg tror det å bli mamma nå for meg er det mest riktige jeg noen gang forestille meg å oppleve med mannen min jeg elsker..For forutsentningen min er bedre nå på å bli en lykkelig familie enn da jeg var 21.........så håper lykken er med meg og alle sammen her:-))) OK da fikk jeg blåst ut litt tanker................hva mener dere?? klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8503226-blir-litt-frustrert-%C3%A5-lese-avisen-om-dagen-s%C3%B8ndag-vedr-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma*den lykkelige venter Skrevet 5. mars 2007 #2 Del Skrevet 5. mars 2007 På fub har de en spørreundersøkelse om dette. Sjekk ut denn linken: http://fub.no/forum/showthread.php?t=11735&page=5 Ellers så må jeg bare si at jeg er enig med deg, men orker ikke hisse meg opp over dette. Orker ikke lese sånne ting for det provoserer for mye, at folk skal mene så mye uten å vite hva de snakker om. De fleste av oss var en del år yngre når vi begynte å prøve å få barn. Mange får også beskjeden om å prøve LITT til før vi får hjelp. Og en annen ting er jo at de fleste av oss også ønsker en pappa til babyen. Jeg orker ikke bruke negativ energi på dette, derfor setter jeg alt av forsvarsmekanismer inn og prøver å unngå dette temaet. Viktig og spare på energien og bruke det selv forsøk istede!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8503226-blir-litt-frustrert-%C3%A5-lese-avisen-om-dagen-s%C3%B8ndag-vedr-ivf/#findComment-8503743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå