Gå til innhold

Navnet Heine- hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om navnet Heine? Vi har falt veldig for det, kjenner kun en person som heter det,og det er egentlig en fjern bekjent. Vet bare så lite om hva andre egentlig syns om det, vil jo ikke ha et navn andre syns er rart heller.. Det er jo litt uvanlig.. Det er et norrønt navn og passer fint med navnet på førstemann som også har et norrønt navn.

Vi vil holde navnet hemmelig for venner og kjente frem til barnet er født - derfor signerer jeg med

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr da ingenting hva andre mener, liker dere det, så kaller dere babyen for det!! :o)

Skrevet

Joda, men det skal jo være et navn barnet skal leve med og trives med, tenker ikke på oss- vi bryr oss ikke sånn sett:)

Skrevet

Synes det er et fint navn jeg :-)

Bare greit at det ikke er allemannseie :-)

Skrevet

Ei på jobben har en gutt som heter Bo Heine, litt spesi, men fint å :)

Skrevet

tenker litt på ketchup jeg da:-P men var fint da!

Skrevet

Det er 540 menn som har Heine som eneste fornavn. Står det på ssb, så det er jo ett veldig skjelden navn da. Ikke min smak, men så lenge dere liker det så....

Skrevet

Synes det er et superfint navn.

Hadde tenkt på det selv hvis vi fikk en gutt denne gangen, men vi venter en liten tulle.

Synes det er morsomt med navn som ikke alle har. Jobber som lærer og synes det er mega slitsomt når man ar 6 som heter det samme. Blir nesten litt upersonlig når man får Ola A, Ola H, Ola B osv...

Så gå for navnet!!

Skrevet

Mannen min heter Heine:) Synes det er et fint navn. Som du sier, så er det ikke det mest brukte. Jeg vet faktisk bare om tre-fire andre som heter det. (utenom mannen min da)

Skrevet

Jeg likte det ikke med en gang, men nå syntes jeg d er kjempe fint. Sønnen til mitt søskenbarn heter det! Støtter dere i navnevalget jeg :)

Skrevet

er dere klar over at heine betyr "pule"????

Skrevet

Nabogutten som går i barnehagen til unga mine heter det. Støtter dere i valget jeg.

Skrevet

En Heine er en sånn rund fil sak som man drar kniver mot for å holde dem skarpe,(kanskje gammelt fra nord norge) kjenner en som heter det, han hadde ikke hørt om at man kaller kniv saken for Heine, men tror nok han hadde visst det om det betydde pule .....

Skrevet

Synes navnet er veldig fint! Men hvordan uttaler dere det? Blir e-en til a? Jeg vet om bare en som heter dette - og med han uttales det 'hæni' eller 'hani'. Jeg bare lurer. men gå for navnet - å et navn utenom det vanlige, er bare positivt!

Skrevet

Jeg kommer vel til å si "hæine" siden jeg er fra Østlandet mens mannen min, familien hans og alle der vi bor (Trøndelag) kommer til å si "heine". Sånn sett blir det jo litt rart at det uttales forskjellig av foreldrene og familiene, men syns ikke det er så stort problem. Tror i grunnen det blir Heine eller Trym, jeg syns det navnet også er nydelig. Askil er egentlig førstevalget mitt, men det vil ikke mannen min dessverre.....

HI

Skrevet

hehe..det heter bassisten i bandet mitt=)

Skrevet

Jeg jobbet ilag med en som het Heine, men han er fra Chile.

Uansett - et fint navn. Jeg liker navn som ikke alt for mange har

Skrevet

Synes det er supert, var førstevalget mitt om vi hadde fått gutt.

Trekker jo også opp at ikke mange heter det.

Skrevet

Heine er kjempefint! Liksom et navn med litt "trøkk" i. Ser for meg at Heine er en skikkelig stø og kjekk kar!

Skrevet

Nydelig navn !!!

Kjekt med et navn som ikke er helt vanlig. Etter hvert som dere (og andre) blir kjent med gutten deres, vil de forbinde HAM med Heine- navnet, og ikke evt andre, tidligere assosiasjoner eller reaksjoner.

Heine har lenge vært et av navnene på min topp-3-liste !!!

Lykke til med navne-valg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...