Gå til innhold

Tenker dere på navn....? Evt andre ting dere er "opphengt" i..?

Anbefalte innlegg

Jeg mener, selv om jeg ikke er gravid så tenker jeg baby hele tiden, spesielt opphengt i navn!! Er det flere som har det sånn? Driver også å ser på barnevogn, selv om det kan være leenge til vi får bruk for det...

Er det bare jeg eller:)

Jeg lurer veldig på hva dere synes om navnet Roald. Selv er jeg veldig usikker, har kjempelyst å bruke dette navnet på et evt. barn, fordi det da vil bli oppkalt etter to oldefedre, en på hver side, den ene min morfar som jeg er kjempeglad i! Men her og nå minner navnet meg kun på en gammel mann (morfar :D). Har ikke lyst å bruke et av navnene som ligger på topp ti, vet selv hvordan det var å gå på skolen når to andre i klassen het det samme som meg.. Ellers liker jeg navnet Jacob, som min oldefar het, men det er jo så veldig populært.. Jentenavn har vi mange alternativ, å vi har jo som sagt goood tid til å velge navn...

Noen som har synspunkter? Kanskje noen kan få meg til å se navnet Roald på en annen måte?

Burde kanskje holdt meg til Navnedebatten-forumet med spm mitt, men der er jo alle gravide så jeg føler meg mere "hjemme" her:)

Fortsetter under...

Jeg måtte faktisk lese starten på innlegget ditt høyt for sambo, så han skulle skjønne at det ikke bare er meg som er besatt :) Jeg har tenkt på navn, og vogn, og seng, og stellekommode...og til og med kjøpt et par nyyyydelige nike sneakers som jeg bare ikke kunne gå fra..! Så tro meg; det er ikke bare deg! Vi har bestemt oss for at vi fra vi finner ut at vi er gravide, kjøper en av de "store" tingene hver mnd. (sånn som vogn, seng o.l.) Sånn får vi en stor baby-utgift hver mnd.(i tillegg til massevis av små; jeg kommer til å shoppe bebisklær som en gal!) og dermed ikke såå mye på slutten.. Og da må det vel være lov til å planlegge litt? :)

Navnene har vi egentlig hatt klare en evighet...men så var jeg inne på topp ti listen og fant selvsagt Mathias i topp der.. Min bestefar het det, og det hadde vært så fint å kalle opp den lille etter han, men det er ikke noe stas når alle andre heter det.. så vi har begynt å revurdere, og heller vel mer og mer mot Johannes, som jeg egentlig synes er et mye finere navn enn Mathias.. Vi får se, helt sikker er vi vel ikke før den eventuelle lille tassen ser dagslys.

Når det gjelder jentenavn er vi helt sikker - og det endrer vi ikke, selv om jeg så at også det lå høyt oppe på listen.. Får vi en jente blir det Ida Marie. Både min mor og min bestemor har Marie som mellomnavn, så det vil jeg bringe videre, og jeg er bare sååå svak for Ida..Så det er bænkers tenker jeg :)

Når det gjelder Roald synes jeg det var fint.. Navn blir på en måte litt finere når det har litt personlig historie.. Er vel ikke så mange barn som blir kalt Roald i dag,og det er jo litt artig.. At du tenker på en gammel mann når du sier roald nå, vil nok fort endre seg.. Kaller du nurket ditt det, vil du neppe tenke på noe annet når du hører dette navnet. Ellers er jo Jacob et helt fantastisk nydelig navn. Søsteren min har kapret det navnet her i familien :)

Dette var trivelig - fantastisk å innse at det ikke bare jeg som tenker baby store deler av døgnet :)

Artig:) å høre at andre enn jeg er litt smårar:)

Når du er så ærlig kan jeg jo nevne at vi også har kjøpt bittelitt, i tillegg til at jeg strikker babyklær! Har foreløpig kamuflert strikkingen med at jeg strikket til tanteungen min, som nå er ett år, i tillegg har jeg strikket litt til venninner, har jo ingen som ikke har babyer, men nå har jo de fleste fått nok strikkeklær da, så når noen spør hvem jeg strikker til så sier jeg bare: "vi får se, sikkert noen som får bruk for det!" Å innerst inne vet jeg jo at mye kommer vi til å ha selv! Lenge før babyen er født sitter jeg altså på kveldene og strikker klær til han/hun!!

Å for ikke å snakke om det vi har kjøpt, har vært et par ganger vi har gått forbi noe som var så utrooolig søtt, så vi måtte bare! Til og med kjøpt en bitteliten sak i både blått og rosa, sånn for å være sikker på at vi skulle få brukt det! Har bestilt noe på nettet en gang og, da var unnskyldningen at det var litt dyrt, så når vi virkelig trengte babyklær så ville vi kanskje ikke tatt oss råd til å kjøpe det.....

Trenger jeg si mere... :)

Heheh..Det er vittig at man blir sånn helt på styr. Jeg likte aldri å leke med dukker da jeg var liten (var skikkelig lego-jente) så jeg skylder på at jeg nå tar igjen det tapte når det gjelder begeistring for bittesmå klær :P Dårlig unnskyldning, men men.. Jeg har også kamuflert, bestilte noe fantastisk nydelig på nett, og sagt at det er jo greit å ha, til julegave eller noe.. Men det er jo så gøy!! Jeg tør ikke tenke på den oppsamlingen jeg kommer til å ha av babytøy.. Er også utrolig gøy - og litt rørende - å se at sambo har begynt å titte på tøy og.. Han som mest av alt ønsker seg en tøff liten fotballspiller hadde funnet en helt nydelig grønn kjole (!) her en dag. Vi kjøpte den ikke da, men likevel var det litt søtt.. :)

Jeg er forresten fryktelig misunnelig på deg som kan strikke. Jeg er talentløs der, men må innrømme jeg har lett litt på nett etter enkle babyteppe-oppskrifter.. For det burde jeg ihvertfall få til? Har du noe tips om sider på nettet med strikkeoppskrifter?

Jeg har bestemt meg for navn for lenge siden! :D Håper bare typen godtar de! :)

For jente:

Iben! :) Om jeg får tvillinger så blir det Iben og Live. Mellomnavn skal de også ha. hehe.. Noen av følgende: Isola, Evelina, Noemi, Faline eller Jalise. (har ikke bestemt meg enda..)

For gutt:

Hampus Johan. :) Om det blir tvillinger er jeg ikke sikker, men kanskje Bram Nicolai? Ellers liker jeg Lukas og Luca godt, men det er jo så oppbrukt nå! :( *buhu*

Iben og Lukas har liksom vært mine favoritter siden jeg var 10 år, og den gangen var begge navn veldig sjeldne.

Også vil jeg ha Emmaljunga vogn og pustemonitor. Det har jeg bestemt meg for! :P Blå eller brun vogn. Den kan godt være brukt. Og bæreslynge. Jeg vil ikke ha dunpose i vognen, det synes jeg rett og slett er ganske harry: vil ha saueskinnspose jeg! :)

Ellers vil jeg prøve å kjøpe så få ting som mulig. Noen få solide leker og enkle klær.

Annonse

det er jo SÅÅÅÅ utrolig gøy å sitte å tenke på hvordan man vil ha ting. Hvilken vogn man skal ha, hvor stellebordet skal stå, hvilken farge vi skal male barnerommet osv osv. Har skiftet navn flere ganger, men har holdt meg til de samme lenge nå, i alle fall 2 jentenavn. De er helt klare...Guttenavn er det litt verre med. Får vel heller se hva vi tenker når barnet kommer :-) Daglig tar jeg meg selv i å sitte å drømme om dette:) huff....er så utrolig lenge til høsten, når vi endelig kan begynne prøvingen.

Pelin: Har dessverre ikke tips til nettsider med strikke oppskrifter! Har lett litt selv, men finner mye fint som ikke selve mønsteret er med! Jeg holder meg mest til mamma å svigermors gamle oppskriftsblad, og noen nye da selvsagt, men finner mye fint i disse bladene. Mye av det jeg har strikket er fra gamle mønster, men er liksom litt mere tidløst om man kan si det, enn det meste i de nye oppskriftene. Jeg anbefaler å gå på en garnbutikk å spørre om hjelp, jeg spør mamma:)

Er det noen andre som vet hvor vi finner slikt på nettet?

Ellers tror jeg mamma kommer til å lage vognteppe i lappeteknikk, for det gjorde hun til gutten til søstra mi, utrolig fint! Å jeg vet hun kommer til å lage voksipose også, for det har hun allerede stoff til, men hun har lagt det langt bak i skapet! :)

Hei.

Jeg strikker MYE :) www.garnstudio.com er genialt! :) det finner du masse fint! Ellers strikker jeg mye fra mammas strikkehefter fra 60-tallet (de hadde så fin passform da, og det var veldig in med hullstrikk som jeg elsker å strikke)

Takk for tipset - skal sjekke det ut.. Men jeg har ikke strikket noe, siden jeg strikket en heller misdannet lue på barneskolen en gang, så jeg tror jeg skal begynne i det små med et teppe eller noe :) Ellers har jeg faktisk begynt på en julekalender, den begynte jeg på før jul, men så bare glemte jeg det litt bort. Planen var å gjøre den ferdig til julen 07, og hvis vi da (forhåpentligvis) venter en liten en ut på nyåret en gang, så skal vi - meg og min kjære - ha julekalenderen på deling i desember, med div. babysaker i..sånne småting som smokker o.l. Det var ihvertfall planen, men i dette tempoet så blir det neppe noen kalender. Får ta meg selv litt i nakken :)

Hehe... Har strikket en del babyklær ja. Men mest til jente. Det er så gøy å strikke blonder og slikt! :) Har alt liggende i bunker hjemme, for ALLE jeg kjenner som har fått barn har fått gutt de siste to åra!

Akkurat nå strikker jeg teppet som kalles "dansk barneteppe" inne på hobbysidene her på BIM, og det er kjempearti å strikke! :) Anbefales!

Annonse

Hehe... Det er godt å høre at det er flere som er opphengt i dette...

Vi har akkurat bestemt oss for å begynne å prøve, og nå greier jeg ikke tenke på noe annet. Og det er jo i grunnen litt dumt. Sjansen for treff er størst når man ikke fokuserer så mye på det, heter det visstnok...

Navn har jeg tenkt på lenge. Jeg vil ha noe som ikke er altfor vanlig, men samtidig noe som ikke er altfor spesielt heller. Jentenavn jeg har tenkt på er blandt annet Isa og Mille.

Guttenavn er Fabian, Lucas, Mathias, Leon.

Skal titte litt i navneboka snart for å få litt mer inspirasjon...

Jeg har ikke kjøpt noe klær ennå, det tørr jeg rett og slett ikke. Det blir for tøft hvis det plutselig viser seg at vi ikke blir gravide.... Men jeg lengter etter å kjøpe noe av de nusselige klærne altså... Så vi krysser fingrer og tær for at dette går bra...

Kan trygt styre meg inn her=D Dette er utrolig fjollete, men kjæresten min og jeg har ikke noen planer enda om å starte prøvingen engang. Faktisk så tror jeg ikke han helt vet hvor mye jeg dagdrømmer om baby for tiden! Jeg har i et par år bestilt søte, små, nøytrale babyklær på nettet og vært i butikker og handlet litt...;-P Jeg gjemmer litt hjemme hos mamma og pappa, mens litt har jeg gjemt i en bag (som kjæresten min lurte på hva inneholdt, og jeg sa "klær som skal kastes", eller noe sånt;-P) inne i garderobeskapet i gangen! Er jo livredd for at noen skal tro jeg er helt koko!! Noen ganger har det kommet pakker fra LaRedoute som mamma tilfeldigvis så det sto Cocoon på (babymerke), og da har jeg bare sagt at det er gave til bebiene til vennene mine... Herregud, jeg er gærn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...