Gå til innhold

Hvordan beskrive bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Dere som sliter med dette, hvordan vil dere beskrive det?

Har i det siste gått med en følelse nesten som om noen har sparka meg i skrittet! Sorry, talemåten:) Ømt og vondt å ta på skambeinet, og har lenge hatt litt problemer med høyre hofte og litt i ryggen...

Begynner å bli litt framtung etter hvert nå da, men håper å ikke få for store problemer siste tiden. Under 4 uker til permisjon:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8501148-hvordan-beskrive-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det arter seg veldig forskjellig fra person til person. Jeg fikk "diagnosen" bekkenløsning i forrige svangerskap og har vel forsåvidt de samme type plagene nå. For meg er det stivhet i rumpe/rumpebenet og litt nedover beina, pluss noe i skambenet hvis jeg har gått veldig lenge tur for eksempel. Kjenner andre som kjenner det mer på innsiden av lårene og hoftene og andre igjen som får kramper nedover beina. Det virker som om diagnosen kan favne alt fra de som er litt plaget med ubehag i hofte/rygg/lår/rumpe-region til de som har såvondt at de nesten ikke får tilå gå...

Det høres ut som du har bekkenplager uten at jeg på noen måte er noen ekspert. Jeg ville fått en henvisning til fysioterapeut - kanskje du kan få tilbud om å være med på trening for å forebygge store plager både før og etter fødsel.

Det føles som om noen har tatt tak i bena min og revet dem fra hverandre...veldig sårt. I tillegg til stivhet i korsryggen og rumpa.

Synes også det høres ut som du har bekkenløsning. Hadde samme typer smerter i begynnelsen jeg også. Anbefaler fysioterapeut, men finn en som kan litt om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...