Gå til innhold

Jeg var sikker på at at jeg hadde mistet.... men hvorfor stiger hcg?


hønetuppa ønsker barn

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er mer forvirra enn noen gang. Har spotta i nesten 14 dager fra IKM. På Torsdag målte jeg HCG som var på 512. På kvelden begynte jeg å blø masse med store ekle klomper og magesmerter og smerter i ryggen. Jeg tok en ny blodprøve i dag mandag,, for å få bekrefta at hcg hadde synket.. I dag var den 1465.. Hva skjer? Kan den øke så mye etter en spontanabort for 5 dager siden nesten tripa seg?

 

Er så sliten av å ikke vite... ikke kunne glede meg.. bare gråte otg være forvirra!!

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

 

Vet egentlig ingenting om dette jeg, men hva sa legen da ?

Du kan vel få en time til tidlig UL ?

 

Krysser fingrene for at spiren din har klort seg fast jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut siden du faktisk har blødd klumper. Men det er jo mulig du har vært gravid med tvillinger og mistet den ene. Ikke for å gi deg altfor mye håp - men det er jo mulig. Be om en tidlig ultralyd du.

 

Selv opplevde jeg noe lignende før jul da jeg mistet i MA. Hcg steg normalt, men fosteret utviklet seg ikke. Men jeg blødde ikke heller. Det de forklarte det med for meg på riksen var at det er morkaken som produserer hcg og den kan gjøre det selv om fosteret ikke utvikler seg som det skal. Derfor er ikke hcg så pålitelig og de har sluttet å ta det på riksen sa legen til meg. Synes uansett du bør få en ul jeg og envnt måle hcg enda en gang. Det er en for liten stigning i forhold til et normalt svangerskap - da skal det minst dobles hver annen dag sier de sånn i starten.Skulle jo da vært i overkant av 2000 hos deg i dag.. Men hvis en skulle bli borte og en være igjen er jeg usikker?..Da vil det jo være naturlig at det stiger langsommere?

 

Vet ikke om svaret mitt gjorde deg noe klokere jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok tidlig ul samme dag som jeg mistet. Den viste noe der, men for tidlig til å høre hjertelyd.. Så ikke ut til at blødningen kom fra livmoren. Burde vel ha sett da om det var tvillinger,..

 

Jeg håper så gjerne at det er noe der.. men merkelig med alle klompene ohg mage/ryggsmertene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med legen du for enten kan det kanskje være tvillinger, eller at fosteret rett og slett har overlevd blødningen men i værste fall også utenfor livmor. Jeg spontan aborterte for et par år siden( trodde jeg da) og var inne og sjekket på ul at alt var ok at alt var ute og jeg ante fred og ingen fare og gikk dermed 5 uker (til altså tilsammen 11 uker) før det smalt og det var altså foster utenfor livmor så be om og bli GRUNDIG sjekket du:-) for det var ikke veldig godt ,men jeg krysser fingre for at det går bra for deg.Du skal se du har en liten sta spire som klorer seg fast. Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...