Gå til innhold

Munnskold, finnes det noe å lindre med egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkars gutten har fått det på tunga si!! Han vil jo ikke spise eller noe....=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jeg har hatt mye av det nå og det eneste som hjelper er å pusse tennene og munnen med zendium.

Skrevet

tenkte kanskje at det var tannkremen han reagerte på, men han bruker jo bare zendium... i dag brukte vi ikke tannkrem for å ikke plage han (er jo bare 1,5år) men det var kanskje dumt det?? =(

Skrevet

Det vet jeg ikke.

Jeg fårstår ikke hvorfor jeg har det så ofte nå i det siste. Skikkelig vondt er det.

Stakkar gutten deres, jeg føler med han.

Skrevet

Jenta mi hadde hele munnen full av det, å jeg dro til legen med henne for fikk jo ikke i henne noe mat. Han sa at jeg skulle la de være i fred å ikke smøre på noe, for det kom bare til å gjøre det vondere for henne.

Hun levde på saftis og annent drikke disse dagene, å etter ca 8 dager forsvant de alle sammen.

Skrevet

åh herregud stakkars jenta di!!! veit du hva det kom av? Han våkner når han sover også, for han er sikkert nær såret. Vil ikke drikke, for det gjør vondt på tunga. Uff, at det skal ta så lang tid da....

Skrevet

Jeg tror hun ble smitta av meg for jeg hadde en innafor leppa. Kyssa ikke på henne når jeg hadde det men tror hun ble smitta før det slo ut på meg. Jeg fikk bare en, men hun hadde hvertfall 10-12stk..offff..

Legen sa det fantes noe på apoteket man kunne smøre på, men han anbefalte det ikke for det svidde visst noe grusomt når det ble smørt på.

Han sa at det som regel forsvinner i løpet av en uke, å det stemte her heldigvis :)

Jenta mi fikk saftis som hun gikk å sutta på, å det var i grunn det eneste hun ville ha de første dagene. Du kan jo prøve å gi han det?

Skrevet

Ja det skal jeg gjøre, takk for tipset. Det er vel kanskje greit å være hjemme fra bhg når han har så vondt og ikke vil spise stakkar. Men SMITTER det altså? (vi tenker på det samme ikke sant? sånn hvite "sår"?)

Skrevet

Jeg har ikke hørt at munnskold smitter.

Jeg var plaget av det da jeg var liten, så jeg vet hvor vondt det kan være. Nå som jeg er voksen kan det gå flere år mellom hver gang.

Salven du kan kjøpe på apoteket heter Aloclair gel. Jeg prøvde den forrige gang, men den lindret ikke så mye (kanskje litt... men litt vanskelig å påføre riktig, så jeg vet ikke om det var derfor den ikke virket så godt.

Pass på å ikke gi han sure ting, som eple, juice etc. når han har munnskold.

Som regel gir det seg etter noen dager.

Skrevet

Som regel, men desverre ikke hos meg. Har hatt det i ca.3-4 uker så langt og når noen forsvinner kommer det fort nye.

Skrevet

Vet ikke 100% om det smitter, men jeg fikk munnskold en dag, å snuppa et par dager etterpå. Sånne hvite sår ja :)

Har hatt det mange ganger, men dette var første gangen snuppa fikk det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...