Gå til innhold

Juni: Hvilket forhold har de små til pappaene sine?


Gjest

Anbefalte innlegg

Her har Pappa vært en helt i lang tid. Fra 4-månedersalderen var det tydelig at gutten min satte pris på å ha pappaen i nærheten.

 

Nå lyser han opp når pappaen kommer. Han oppfører seg også litt annerledes når han er hos pappaen, enn hos meg. Han tøffer seg, på en måte! Roper og styrer på. Eldstejenta som nå er 6 år var også pappajente, men oppførte seg ikke sånn. Det kan vel ha noe med at han er gutt å gjøre, og det virker som at han på en måte skjønner at pappa er av samme "sort". Jeg tror også at pappaen her spiller litt på det, og at han mer eller mindre bevisst får gutten til å oppføre seg sånn.

 

Det er ikke ofte at pappaen står opp med gutten om morgenen her i huset, men forrige uke stod de to opp sammen en morgen. Da hørte jeg begeistrede rop nedover gangen: "Pa-pa-pa-pa-pa-pa..."

 

Hvordan er forholdet til pappa hos de andre juniungene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda! Håper ikke du ble såret av dette innlegget.

Siden det er en mnd siden han tok kontakt, regner jeg med at de har hatt kontakt, og at faren ønsker en form for kontakt? Nå vet jeg ikke hva grunnene er til at dere ikke er sammen, så da er det vel best at jeg ikke stiller noen spørsmål. Du får avgjøre hva du ønsker å si om dette temaet, som det kan hende at du har ganske mange tanker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei blir ikke såret, synes bare det er fint at noen har pappaen sin å se opp til :) Og faren ønsker tydeligvis ikke noen form for kontakt... Har vært lite tilstedet fra første start så er ikke så uventet. Er noe med miljøet han vokste opp i (faren altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gutten din har andre mannsfigurer rundt seg? Har du god kontakt med faren din, evt. brødre, venner...? Jeg vet ikke om det har så mye å si, det å ha "mannlige rollemodeller", som det heter. Jeg tror at det er mye som er viktigere enn det, men det kan sikkert ha en betydning for enkelte. Uansett kan det vel være berikende om ungene får god kontakt med andre voksne enn foreldrene. Det mener jeg at en bør prøve å gi dem muligheten til, uansett om man vokser opp med mamma og pappa, bare mamma, bare pappa, mamma og mamma eller pappa og pappa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda han er veldig glad i menn, spesielt den ene onkelen sin som han bodde med de første 6 mnd. Regner med faren tar kontakt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martin har det vel supert, tenker jeg! Jeg kan ikke annet enn å beundre dere som er alene med foreldreansvaret. Dere må være sterke!

Jeg vil understreke det jeg skrev over, som jeg mener er veldig viktig: Jeg er sikker på at unger har veldig godt av å ha nære forhold til andre voksne enn foreldrene sine. (Og så har vi foreldrene godt av det!) Jeg tror at dere som er alene med ansvaret, i mange tilfeller er flinkere enn oss som er to til å søke andre voksne som ungen kan få et nært forhold til. Vi som er to, har lett for å bli litt for mye kjernefamilie innenfor husets fire vegger, tror jeg. Ikke bare bra, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er "bappa" en stor helt og god venn, vi har hatt muligheten til å være en del hjemme begge to hele veien siden jeg jobber frilans og er selvstendig, så her er "bappa" nesten like poppis som mamma. Når han er veldig lei seg eller veldig sliten er det mamma som duger best, men ellers er samboern min helt på høyde med meg tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har pappan og lillegutt et supert forhold. Det er jammen stas når pappan kommer fra jobb eller når han ringer og mini får høre han på høytaler da er han helt i 100:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her e pappaen borte i 12 daga på jobb før han kommer heim, så da bi mye babbling over høytalern på mobiln. men Lille gutt kjenn igjen stemmen og begynn å prat masse m engang han får mobiln,

men når pappa kommer heim e da fullt kjør, herjing, hyling og fliring fra første stund. :)

syns da e arti å se på kor godt Lillegutt syns da at pappa kommer heim.

Tar vel sånn ca 1 min etter at pappa e innfør døra før lillegutt e fullblods pappadalt! :) men da e jo så arti å se på de ilag!

 

Einaste han e like vill ilag m e onkel sin på 17år, som og herja masse m han. men på onkel e da bærre å legg han på brøstkassa så søvna han som en stein, hehe eller se søvna før da meste ilag da.

 

Men e e enig i at lillingan har bærre godt av å gode forhold m fleire enn bærre foreldran sine..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at pappa er helten til Teodor ;) Når Teodor ser han så smiler han og ler :) Han elsker at pappa leker med han :) Og sambo har blitt skikkelig flink, en helt med bæsjebleier ;) Varmer hjertet mitt når sambo og Teodor leker og ler :)

Tror sambo syns det er " bedre " nå som Teodor begynner å bli litt eldre, lettere å herje med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...