Gå til innhold

dere som har laga hånd/fot gipsfigur fra BABY ART (sånn i ramme)- - - >>>

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

STEG 1- Lage støpeformen

du skal bruke 550-650 ml vann i en skål og strø ned innholdet med Baby art Impression Material.(den som blir lilla på videoen) Dette er det som du skal stikke fot/fingre på barnet nedi. Rør blandingen i ca 30 sek, og stikk så barnets fot el hand nedi. PASS PÅ AT FOTEN ELLER FINGRENE BERØRER KANTEN PÅ SKÅLEN/BEGERET.

Etter ca 2 min er massen stivnet. Kjenn godt etter, den skal føles som skumgummi!! Så drar du forsiktig ut handen eller foten. Ettersom denne formen stivner ytterligere ganske fort, er d viktig å gå videre til steg 2 direkte etterpå.

STEG 2- fyll formen med gipsmasse

Til 100 gram ekstra fin vit Baby Art porselengips trenger du ca 50-60 ml kaldt vann.

Ta unna en skje med gipsppulver til finpussing etterpå for å etterfylle evt luftbobler. For å lage en fot eller hand trenger du ca 100 til 115 g gipspulver. Gjør dette i to moment.

1. Bland 25 g gipspulver i en skålmed 14 ml vann. rør forsiktig til den er uten klumper, og ikke få unødig med luftbobler nedi.

2. la blandingen hvile litt, noen sekunder. Kakk litt i skålen så kommer evt luftbobler upp.

3 hell massen i formen og vend og snurr formen i alle retninger så en er sikker på at gipsen er i alle fingrer/tær. Innsiden dekkes nå av et tynnt lag med gips.

4. Sett formen opp ned og la tørke i 8-12 min. repiter 2 ganger.

5. Bland ut resten av gipspulvret med vann(spar en skjed til finpuss!) Fyll opp formen med gips og kakk forsiktig på formen så allr luftbobler forsvinner.

STEG 3-Finpuss

Når gipsen har tørket, bryter du forsiktig av formen.FORSIKTIG..Ta evt litt gipsmasse på en finger og gå over evt luftbobler.

Lykke til:)

Skrevet

Hei.. Så at jeg hadde skrevet en feil!!!!

Der d står uthevet med store bokstaver: FOTEN ELLER HANDEN SKAL IKKE, GJENTAR IKKE, BERØRE KANTEN PÅ SKÅLEN NÅR DU LAGER FORMEN!!!!!

obs, sorry, men håper du skjønnte d.. Har vel ikke satt igang med dette i kveld tenker jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...