havsula Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Tulla mi har idag vært litt urolig i magen , jeg spiste kanskje litt mye frukt igår...Dette resulterte i at hun har bæsjet etter nesten hver gang hun har spist. hun er 4 mnd og jeg fullammer. Da jeg skulle skifte bleie i ettermiddag så jeg 1 eller 2 tynne små røde tråder som så ut som blod. Ikke noe gøy! Ringte HS og hun så at det mest sannsynlig kommer av en rift i endetarmen... jenta mi har prompet mye og tatt skikkelig i de gangene hun har bæsjet..Har ikke kommet flere ganger. Noen andre som hat opplevd dette? Synes det er litt ekkelt...Skal selvsagt følge med og ringe legen hvis det kommer en gang til...
Fjusa Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Jenta mi hadde også bittelitt blod i avføringa for noen dager siden. Da jeg så nøye etter, hadde hun ei lita rift i en av skrukkene i endetarmsåpningen. Jeg smurte på med sinksalve (Inotyol) og heldigvis var det ikke noe mer neste dag. Men som du sier, så er det nok lurt å følge med!
havsula Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Ja, det er nok viktig! Blir nok litt mer engstelig enn vanligvis når hun er så liten....men, greit å høre at jeg ikke er alene om å ha opplevd det !
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 en barnelege sa til meg at den vanligste årsaken til blod i avføringen hos barn er at det blør fra mors brystvorte! Så hvis du har sår brystvorte kan det jo komme derifra? At blodet i avføringen er friskt skyldes at tarmpassasjen er så rask at det ikke koagulerer på veien.
storesøster og lillebror Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Her sleit lillemor m blod i avføringa i nesten en måned. Var hos fastlegen, hun fant ingen ting. Mest sannsynlig en rift. Men for sikkerthets skyld ble hun henvist til barnelege på sykehuset. Der ble d tatt melkeallergitest og vi var hos barnelege. Fant ingen ting her heller. D gikk over av seg selv. Så fremt blodet er friskt, kommer d mest sannsynlig fra rift. Veldig sjelden at babyer får tarmproblemer, og da kan avføringa bli svart. Har også hørt d om såre brystvorter som mammasaurusen sier. Håper du ble litt klokere av d her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå