Gå til innhold

Astma,allergi og renslighet....


Benni-min

Anbefalte innlegg

Jeg hører overalt at det aldri har vært så mye astma og allergi som i disse dager. Folk er altfor renslige nå. Både med dusj og parafymefrie ting, såpefrie ting, kremer og sminke og div.andre ting. Huset er strøkent til enhver tid og unger i dag blir ikke vant til bakterier, De bruker bakteriedrepende såper osv.og blir derfor ikke barna så motstandsdyktige mot sykdommer.....osv osv.

Tror dere det er noe sannhet i dette?

Jeg tror det er mye i det,men...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emma har fått astma, og jeg har vaske/ryddemani, så kan jo hende det har noe med det å gjøre? Hun er bedre nå da etter vi avlivde katten vår, var allergisk mot den.

Men, samtidig så har vi det ikke så rent og ryddig som før vi fikk barn, har jo ikke tid til det lenger, Og barna her bader/dusjer 3 ganger i uka, synes ikke det er så mye heller. Vanskelig å vite det der! Kanskje man ikke merket at barn hadde det så lett tidligere? At man er mer obs på det nå med nyere legeteknikk.. Bare tenker "høyt" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det kan være noe i det... Men så tror jeg også at vi omgir oss med mye mer kjemikalier og "rare stoffer" nå i dag, enn det vi gjorde tidligere. Og så har vi all den luftforurensningen, den var vel heller ikke så ille i tidligere tider.

 

Ellers liker jeg å dusje hver dag og synes det er kjekt å ha en god håndhygiene. Trives med å ha det ryddig rundt meg, men er temmelig slapp med å vaske huset. Karsten har allerede fått i seg endel kilo hybelkaniner og det tror jeg nok han har bare godt av. Og han skal jo ha alt i munnen, er slettes ikke hysterisk der. Så jeg tror ikke han er overbeskyttet når det gjelder hygiene akkurat. Men verken jeg eller mannen er fra en familie som er belastet med astma/allergi, så får tro at Karsten slipper unna... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det kan være noe i at vi har ny legeviten - tidligere hadde vi "høysnue" som fellesbetegnelse, og det var det!

 

Vår eldste har astma/allergi, og vi har det selv, så vi tenker alltid allergivennlig i forhold til hus/hjem. Men her er det langt fra støvfritt, og han får i seg sin porsjon med "møkk". Det er jo viktig å ta hensyn til ny viten. Det viktigste i forhold til allergi/astma er jo innemiljø mtp veggtilvegg tepper, røyking innendørs, husdyr mm. Så det har vi ikke, nei!

 

Eldsten ville gjerne ha et husdyr engang - og da ville han ha en ku, for den syntes så godt! Fikk ikke det han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han ikke ku?? Det var dårlig gjort synes jeg, kunne jo bare ha sovet på rommet med dere:-)

Mamma var så dum å si til Emma når vi gikk inn på dyrebutikken for å kjøpe fisk at hun skulle få en hest..Dermed trodde jo hun det, og hylgrein når jeg prøvde å forklare at vi ikke har plass til en hest, at vi skulle kjøpe fisk... Så hun er enda sinna for at hun fikk fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Så klok mamma du har! Du kan jo bare si til Emma at hesten til mormor skal bo hos mormor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...