Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:))

Jeg har prøvd å bli gravid nå i 2.5 år, med 3 SA..

Jeg tenkte nå at tiden var inne for å ta en HSG undersøkelse og ringte min gynekolog for å få rekvisisjon..men svaret jeg fikk derfra var sjokkerende:Nei, det er ingen steder man tar sånne undersøkelser lenger!!!

Dette måå vel være feil??

Er det noen av dere her inne som har tatt en sånn undersøkelse og hvor tok du det?

Jeg bor på østlandet..

Syns dette hørtes veldig rart ut og håper noen av dere kan svare meg:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8497722-noen-som-har-tatt-hsg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei optimist!!

Jeg tok nå ihvertfall HSG onsdag 28.feb på rikshospitalet. Så hvis du bor på østlandsområdet så er kanskje det det nærmeste. Tror det er en ganske vanlig undersøkelse.

Det rer en undersøkelse som man selv må ringe inn selv for å bestille, og så må man ha med rekvisisjonen undersøkelsesdagen.

Jeg fikk beskjed om å ikke jobbe i etterkant av undersøkelsen. Så husk å si ifra til din arbeidsgiver.

Dessuten får man svar på undersøkelsen med en gang.

Lykke til med å snakke med din lege igjen!!!

Hilsen

Jeg har tatt HSG.

Jeg tror din lege sitter på litt utdatert informasjon. Det stemmer at det er få som utfører HSG'en nå, og i sommer (2006) var det bare Rikshospitalet på grunn av noen omlegginger av noe slag. Privatklinikkene gjør det stort sett ikke lenger heller, men en av legene hos Smestadgynekologene gjør det.

Sånn i ettertid hadde jeg valgt Lapraskopi i stedet. Ikke visste jeg at jeg senere skulle få nei av Riksen til å utføre lapraskopi fordi jeg hadde tatt HSG tidligere... Argh!

Jeg har en tett eggleder. Om min feil er at jeg har endometriose, så er dette "fenomenet" det eneste man ikke kan se ved en HSG kontra en Lapraskopi. Jeg må nå gå igjennom mine tre prøverørforsøk før jeg kan få muligheten til å få tatt en lapraskopi.

Om du ikke har helt angst for narkose, hadde jeg valgt Lap - da har de muligheten til å ta bort evt. uhumskheter mens de holder på.

Uansett, lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...