Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

merker det selv ganske godt...er i uke 33 og de siste 4ukene har jeg kastetopp, hatt vondt i hodet, vondt i magen og svimmel... var akkurat slik sist jeg gikk gravid også, da viste det seg at jeg hadde akutt sv.forgiftning i uke 36 og fødselen ble satt i gang med det samme!!!

jeg hadde da verken høyt blodtrykk eller protein i urinen...

nå er det helt likt, kjenner kroppen min! men blir ikke tatt på alvor på st.olav, de vil ikke finne fram papirene der det står hva som skjedde..de sier de ikke leter 3år tilbake?? og at sv.forgiftning starter ved høyt blodtrykk noe jeg ikke har!!!

de siste 4dagene har jeg fått skikkelig mye vann i kroppen, ringene er tatt av og jeg går helst uten sokker... både i går og i dag har folk kommentert at jeg er blitt skikkelig pløsete i ansiktet... ringte min egen jordmor og har fått time til henne i morgen! hun kjenner meg også godt fra forrige svangerskap! det første hun sa når jeg fortalte hvordan jeg har det er at dette høres ut som sv.forgiftning akkuat som sist!!

hvorfor tar ikke st.olav meg på alvor? kanskje jeg skal ta med papirene jeg har her hjemme fra forrige svangerskap når jeg skal dit neste gang??

oppgitt....... er jo redd for bebisen i magen:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OJ, får nå virkelig håpe jordmor kan hjelpe deg med å få de til å se alvoret i dette.... hjelpe meg da at de ikke vil se i gamle papirer?! Argh! Blir sint på dine vegne jeg.

MASSE lykke til i morgen, fint om du har mulighet å oppdatere oss litt så vi ikke blir sittende å lure på om du har det bra osv.

KLEM

Skrevet

du skal jo bli tatt på alvor på sykehuset. !!!!

krysser fingrene for at alt går bra med dere.....

Skrevet

Jeg har de gml papirene sammen med de nye for å kunne sammenligne. Får også ekstra oppfølging pga svangerskapsforgiftning i uke 36 sist. På forringe kontroll sa jordmor noe om at alle med tidligere alvorlig svangerskapsforgiftning nå skal inn til kontroll på poliklinikken. Dette gjelder på KK i Bergen. Så det er jo tydelig at de mener det har noe for seg å se på ting som skjedde 3 år tilbake...

Du får ha lykke til! H

Har du forresten bare snakket med en person?

Skrevet

neida..har vært i kontakt med flere på føden, men de ser jo hva den forrige personen skrev i papirene..så det er liksom ingen som vil høre:-(

men blir sikkert sendt nedover dit i morgen etter jeg har vært til jordmor, og da skal jeg nekte å dra før de har undersøkt meg skikkelig...skal også ta med de gamle papirene fra forrige svangerskap!

må også nevne a jeg fikk oppfølging av st.olav fram til uke24 pga sv.forgiftning i forrige svangerskap! de målte blogjennomstrømning fra morkaka osv...men etter det mente de at jeg ikke hadde noe behov for mere oppfølging pga at da var formen min kjempe bra...men den har jo forandret seg:-(

håper iallefall de tar meg på alvor nå, for blir helt utslitt av å være så dårlig i form...også har jeg jo en 3åring som krever sitt, er jo helt utslitt:-(

Skrevet

Du får nok en sjekk i morgen :-)

Vet hvordan det er med en treåring, vet ikke hva jeg hadde gjort uten barnehagen enkelte dager...

Skrevet

er litt bekymret selv jeg... har hatt spor av protein de siste 7 ukene, for 1 uke siden hadde det økt til 2+ grenset til 3+.... i tillegg hadde blodtrykket økt fra 100/60 til 130/80. men det eneste svaret jeg fikk var at overtrykket måtte være på 140 hvertfall.... sitter med svinevondt i hodet, får nesten ikke sove pga det, og bena mine har ikke ankler lenger. artig! føler med deg, vet hvordan det føles å ikke bli tatt på alvor. man føler seg bare sett på som hysterisk!!!

Skrevet

De lette fram papirene mine fra forrige fødsel, og det er 4,5 år siden! Så de har ikke noe problem med å finne det for å si det slik. Håper du får hjelp hos jordmoren i morgen da. Du har dessuten krav på å se papirene dine... Hvor går du til jordmor forresten?

Skrevet

hmm.. de har også funnet fram mine gamle papirer, og det er fire år siden..

Skrevet

malin82..

jeg går til jordmor på vikhammer, bor rett innenfor malvikgrensa!

jeg fikk beskjed på st.olav at de ikke brukte å lete i gammle papirer når jeg vat der på undersøkelse for 3-4uker siden:-(

men hvis jeg blir sendt dit i morgen skal jeg selv ta med de papirene jeg har her hjemme!!

men føler meg som en hypokonder, en som aldri er fornøyd:-( men må bare få sagt at som regel er jeg aldri syk, aldri borte fra jobben osv!!!

Skrevet

Oki :) Rart de lette frem mine papirer... Har litt forskjellige erfaringer med st.olavs jeg, var inne rundt uke 20 pga at jeg ikke hadde kjent liv på lenge og da ble jeg sett på som den dusten som kom når jeg var bare uke 20. Men jeg har kjent spark siden uke 13, så hallooo.. Var inne igjen i uke 30 å da møtte da noen andre, og de var såå snille å greie. Veldig hvem man kommer bort i der nede tror jeg.

Håper du får hjelp i morgen da, svangerskapsforgiftning er ikke noe å spøke med!

Skrevet

ja håper de tar meg alvorlig denne gangen... det er akkurat slik som det begynte i forrige svangerskap, og da endte det med at fødselen ble satt i gang!

siste besøket ved st.olav var noe dritt for å si det slik...følte de hånet meg! og når jeg skulle ta blodprøver kom det en jordmor som skulle gjøre det, men når hun fikk høre at jeg hører til føde øst kunne hun ikke ta prøvene for hun hørte til føde vest???!!!!

og en annen dame fikk mine papirer og jeg hennes når jeg skulle dra...

hehe:-) så gruer meg til og dra dit igjen!

ble også sittende 1time med registrering, de hadde glemt meg!

Skrevet

Regner med at du skal til kontroll i morgen lykkeliten. Du skal ikke gå med hodepine uten å sjekke det når du har sånne verdier! Jeg har lavere verdier enn deg, men streng beskjed om å komme på kontroll med en gang om vannet øker og jeg blir dårlig!

Skrevet

Hei.. Håper det ordner seg for deg, føler med deg! Jeg lurer på om jeg har fått alvorlig sv.sk.forgiftning.. de siste fire-fem ukene har bl.trykket steget mye, ligger nå på 140 og 150(155) i overtrykk og fra 90 til litt over 100 i u.trykk. Varierer litt. Vondt ganske ofte i hode, mage, kvalm og begynt å hovne opp i føttene spesielt om kvelden(må ta av meg sokkene) Ellers er jeg veeeldig trøtt hele tiden. Prøver å hvile meg ofte om dagen, for sover dårlig om natta. Hvor mye mer skal til før det blir kritisk, noen som vet? Har termin 19mars, bare to uker igjen heldigvis.. Et spm.ang vekst på babyen.. Var på ul idag, de sa alt vokste normalt og så fint ut(fant ut det ble gutt idag,kjekt det da!) Men da jeg kom hjem stod det -9% på veksten hans på skjemaet.. Ble litt urolig, bør jeg være det..?

Skrevet

Det går an å ha høyt blodtrykk uten sv. sk. forgiftning. Det vektgreiene kan se skremmende ut, men jeg mener å huske at ganske mye avvik begge veier er normalt, og at 9% ikke er mye.

Skrevet

Normalen på vekst ligger på - 20 % til + 20 %

Håper at du får den hjelpa du trenger i morgen tora kjæm i april!!

Men kan du ikke eventuelt ringe inn på føden i kveld da? Da treffer du kanskje noen andre.

Jeg har blitt tatt på alvor bestandig når jeg har ringt. bestandig blitt bedt om å komme inn for sjekk. (st. olavs)

Skrevet

det er ikke sånn at jeg ikke blir tatt på alvor bestandig..men i denne situasjonen føler jeg at de ikke tar meg på alvor!

har tenkt på å ringe i kveld, men så skal jeg jo til jordmor i morgen..og jeg føler jeg kan stole bedre på henne pga at hun kjenner til historien rundt forrige svangerskap!

men jeg har bestemt meg for at hvis jeg blir send dit på sjekk i morgen så skal jeg ikke gi meg..skal stå på til de finner ut av hva det kan være... har en tendens til og stole fult og helt på alle de med hvite frakker,men har lært fra forrige svangerskap at ikke alt det de sier er til og stole på..man må kjenne på kroppen sin selv også!

tusen takk for alle lykkeønskninger og svar:-)

Skrevet

Hei, mulig at du har fått hjelp allerede (håper det!), og det høres helt utrolig ut at du ikke blir tatt mer alvorlig! Vil bare si (som du jo vet) at ikke alle har høyt blodtrykk med svangerskaps forgiftning. Hadde en venninde som ble skikkelig syk med svangerskapsforgiftning i fjor (med tvillinger), og de fant ut hva som var galt veldig sent nettop fordi hun ikke hadde høyt blodtrykk. Hun ble ikke tatt på alvor før hun var så dårlig at organer begyndte å svikte. Heldigvis gikk det bra. Lykke til. Håper jordmoren kan få lagt litt press på situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...