Gå til innhold

Flere med 1 åringer som ennå nattammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt energi til avvenning pga sykdom hos både meg og liten...hvor lenge ammet dere på natta? Og dagen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattammer toåringen min jeg - når hun trenger det. I noen perioder (som nå) er det gjerne et par ganger hver natt, i andre perioder sover hun natta igjennom uten pupp.

Om dagen varierer det fra en gang eller to til tjue-tredve - det siste i tilfeller der hun er i situasjoner som blir litt stressende eller utrygge eller det bare skjer litt mye.

Skrevet

Unnskyld meg, ikke meningen å være frekk. Men hvordan orker dere å nattamme så lenge?

Skrevet

Hadde ikke tenkt å amme så lenge, men som sagt pga sykdom og dårlig spising har jeg latt det gå sin gang...men snart er det slutt...

Skrevet

Ukjent: Det har bare blitt sånn - ikke noe pes i det hele tatt til vanlig... De gangene det er pes er når hun vil ha ØRTEN ganger, men da er det jo ofte noe i veien også (sykdom, tenner) så det ville nok vært pes uten pupp også. Nå skal det sies at vi samsover, jeg slipper å stå opp, kan bare bytte side ved behov og flytte litt på en av oss... Det hjelper jo veldig, da. Så sovner jeg eller i alle fall dormer videre mens hun spiser.

Skrevet

jeg ammet jenta mi om natta hele tiden, til jeg ga meg da hun var 18mnd. ikke noe stress, vi sov ofte sammen...

Skrevet

nattammer litt på natt enda - 14 mnd.

Ammer fortsatt endel på dagen og - varier litt hvor mye - men mellom 5-10 ganger på dag tenker jeg

Skrevet

Eg nattamma fram til han var to år,då sov han rundt. No har han vakna litt om nettene,men har ikkje gitt han då.Er redd for å auke mjelkemengda som eg har klart endelig!!!,å få nedEg har hatt store plager med tette mjelkeganger,så derfor vil eg no prøve å trappe ned.Men han får tre ganger på dagen,og så gjer eg han når han sover før eg legger meg,i elleve tolv tida.Dette pga plagene eg har.For fulle bryst fører lett til tette mjelkeganger for meg.

Skrevet

Nattammer ennå jeg også. Og tulla mi er to år. Ikke noe pes, da vi samsover.

Søsteren hennes nattammet jeg i tre år, og det var heller ikke spass pes.

Skrevet

Spess pes, skulle det visst være...

Skrevet

Nattammer enda. Tulla er 15 mnd. Har forsøkt å avvenne en gang, men så ble hun syk og da var det på'n igjen. Nå får hun tenner og da er vi oppe i tre amminger pr natt. Synes det er slitsomt, men enda værre å forsøke å nattavvenne nå som får tenner eller er syk. Jeg er hjemme enda. Hadde jeg jobbet nå, så hadde jeg nok lagt ned mer jobb i å nattavvenne før hun var ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...