Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Sikkert litt teit spm. Syns ikke jeg har fått noe mage og er 9 uker nå. Har kanskje fått en litt større valk rett under navelen. Kan hende jeg rett og slett har lagt på meg da:) Trodde magen kom nedenfra jeg, men der er det helt mykt og flatt. Har sett at hvis man har hvert gravid før at magen kommer tidligere. Har født for 9 år siden, så alt er nesten glemt+ det blir vel nesten som å begynne på nytt vil jeg tro. Er det flere uten mage her som har kommet et lite stykke på vei? Noen som har fått mage, som vet hvor den skal begynne? Eller om det er vanlig med fast eller myk?
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Jeg er snart 11 uker på vei og har ikke fått noen mage ennå jeg heller. Har sett på bilder at mange har det, men egentlig så er jo fosteret og livmoren fortsatt skjult nede i bekkenet helt til uke 12-13. Det man ser og oppfatter som "mage" før den tid er vel for det meste en blanding av mye luft i magen, tregere fordøyelse, kanskje økt appetitt og at kroppen binder væske tror jeg. Og dessuten så vil den stadig større livmoren presse både tarmer og urinblæren lenger opp fordi den tar mer plass i bekkenet. Men altså etter uke 13 omtrent vil det hos de fleste være mulig å kjenne selve livmoren rett over skambenet og fra da av blir det visst ganske raskt mer og mer mage som vokser nedenfra og oppover.
Patetica fåkksi Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Hei, jeg er 13 uker naa, og de siste en og en halv /to ukene har magen begynt aa bli mer synlig ja, ganske tydelig. Ikke stor, men den syns.. Gleder meg til aa begynne med mammaklaer, har sett noen kjempekule bukser og saann!
oktoberbarn Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 jeg tror det er veldig individuelt. Jeg er 9 uker og har MAGE. Hvis jeg skulle sammenligne med andre jeg kjennner, så er den kanskje som deres var i uke 20. Men jeg fikk tidlig mage sist også, kroppen vår er bare forskjellig. Jeg skulle gjerne ikke hatt noe særlig mage jeg da, for vil jo ikke annonsere for hele verden at jeg er gravid ennå!!!! Men det er vel ikke noe vi kan velge akkuratt. Din mage blir nok veldig flott når den først kommer, det er jeg sikker på
Solstråle + 3 :) Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Ja,noen har veldig liten mage pga livmoren kanskje ligger lenger inn eller noe sånt
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 jeg er 10 uker i dag og har mage på kvelden. (også litt på dagen)... Men tror nok at det er en del luft, men har ikke lagt på meg... De fleste sier at magen kommer etter uke 13...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 ikke for og være skikkelig gledesdreper her, men det er helt, helt umulig og ha mage før uke 12-13. Babyen er ikke større enn maks 5cm. så det som gjør at dere gjerne får kulen er luft, vann ol. Jeg er i uke 12 nå, og jeg magen var mye større i uke 8 for og si det sånn!!
MathildeC Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er i uke 21 nå og hører hjemme på 2. tri, men titter selvfølgelig innom her. Jeg fikk først ordentlig mage i uke 19 tror jeg. Var fornøyd da den endelig kom..
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 babyen er ca 7 cm i uke 11. d er flere i min familie som fikk mage i uke 8. så detter er veldig inviduelt.. noen får mage når de er 2 mnd på vei og noen får faktisk ikke før 6-7 mnd.
mor til en ny i juni Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 da jeg gikk gravid med min første, så fikk jeg ikke mage før jeg var sent ute i 7mnd, men derimot vokste den fort å enormt når den først kom, å jordmor sa at dette var langt fra unormalt.. noen fikk mage sent, andre tidlig.. så den kommer nok=) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå