plutseligbolle Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Er det noen som vet hvordan de virker? Jeg er ganske hoven i beina om kvelden når jeg legger meg. Burde jeg kjøpe sånne strømper?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 hei. jeg har brukt støttestrømper siden uke åtte pga mye åreknuter i familien. jeg bruker sånne som går opp til midten av låret. har heldigvis klart meg uten åreknuter hittil :-), men er jo ikke sikkert jeg har anlegg for det heller da. de har det på de fleste apotek. jeg vil anbefale deg å prøve det. men hør hva jordmor mener også.
MAMMA1 Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Vil absolutt anbefale deg å bruke de, spesielt når du er kommet så langt og veier tyngre. Du vil merke stor forskjell på "tunge" og hovne bein når du tar de av om kvelden. Jeg foretrekker de som går under knærne, de som går over lår kan gi en klaustrofobisk følelse....
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Jeg vil også anbefale støttestrømper! Du kjenner tydelig forskjell! Deilig! Nå har magen blitt så stor at jeg ikke klarer å ta dem på selv, men det tar mannen min seg av nå Før han går på jobb tar han på meg strømpene. Gå på apoteket, der hjelper de deg med valg at type, og så måler de, slik at du får rett str.
plutseligbolle Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2007 Haha, det er vel ikke lenge før min mann også må kle på meg før han går på jobb. Takk for tips! Jeg får ta meg en tur på apoteket.
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Slutter meg til halleljuja stemningen i forhold til støttestrømper. Jeg samler mye (!) vann og har brukt de siden uke 16. Er nå i uke 32. Får fortsatt vanansamlinger og tunge bein om kvelden, men merker klar forskjell fra de dagene jeg eventulet ikke har hatt de på meg. Jeg jobber som lærer og står o ggår mye i tillegg og da er jeg nesten nødt til å ha de på. Vanligvis er jeg også litt kald på tærne men disse strømpene sørger for økt blodgjennomstrømning som gir varmere tær også!! Du får kjøpt de på apotek som nevnt og på slike butikker som selger sykehusartikler /bandasjister. Der målte de tjukkleggen og ankelen for å finne riktig størrelse. Det er viktig å ikke bare gå etter skonummer for strømpa må sitte tett oppover leggen også.. De jeg kjøpte kostet 150 kroner, ganske dyrt synes jeg men absolutt verdt det. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå