Gå til innhold

han setter seg opp under amming og forsyner seg av begge puppene selv....

Anbefalte innlegg

han er 9 mnd. i det siste mens han ligger i kroken min å venter på utdrivningen, så setter han seg like gjerne opp og forsyner seg med den andre i mens...(har begge puppene ute samtidig når eg ammer hjemme) tar et par sup, og legger seg i kroken igjen og tar en sup av den første...åsså setter han seg opp igjen...osv.det verste er at han koser seg for det om. har prøvt å holde han liggene, men da blir han sur, og blid igjen når han setter seg opp...

pappaen klagte litt på det da han så det, og syns at nå som han kunne sitte å bli ammet, så var han for stor for pupp...han er vel ikke det? det plager da ikke meg. ammer jo bare hjemme uansett pga han er en urokråke:) han tar aldri å finner fram matfatet selv når han er sulten, er kun når han blir tilbydd at han forsyner seg selv sånn.

hva syns dere? han er vel ikke for gammel????

Fortsetter under...

Hallo

Nei,slett ikkje.Guten min er 2,5 år,og får fortsatt.Me sitter for oss sjølve,og sjenerer ingen.Så du kan ha ei lang ammetid framfor deg,om dere begge vil.Eg ser for meg å snart slutte,men så er jo min 3 til hausten.Lykke til,dette bestemmer du og guten.Klem

Nei, har er da ikke for stor til det!

Min kommer og sier: "mamma - jeg ha pupp" og etter en stund "også anne puppen" - "Nååå ferdig" og "mamma lukke puppen". Og jeg synes ikke hun er for stor ;o)

Guuuud, så søt, Fjummsi!!! =) =)

Min er nesten 3 og får ennå, men bare på morran. Hvis hun prøver seg til andre tider, stopper jeg henne og spør henne "når er det du får pupp?" "I morra tidlig", svarer hun =)

Hun er veldig opptatt av å "pakke vekk puppen", "ikke pelle på puppen" for det liker ikke mamma

takk for svar alle sammen=)

håper å amme mye lenger ja, så sant alt går bra=) har lite melk, men ammer enda før/etter hvert måltid, og masse på kvelden og morningen, og håper å få fortsette med det=) liker bare ikke at så mange ska klage på at ha ner for gammel fordet. spessielt ikke sambo når han vet hvor viktig dette er for babyen og meg. men eg får lukke ørene=)

flott at dere har fått ammet så lenge=) håper eg og får gjort det=)

Glemte å fortelle at hun nesten alltid spør om puppen er vond før hun kobler seg på :o) Stakkars liten, hun er vant til at det ofte er vondt siden jeg ble gravid... Først ømme bryster, og nå MONSTERVONDE vasospasmer til tider (utenom amming heldigvis, det er temperaturendringer som utløser det). Så hun sjekker først om mamma er klar, liksom. Søta!

Annonse

Overhodet ikke for gammel, nei! :)

Men om pappaen synes det blir litt voldsomt, kunne du vurdere å bare kneppe opp på den ene siden om gangen, slik at det ikke blir frem og tilbake fra den ene puppen til den andre i løpet av én ammestund?

Men det beste forslaget jeg kan komme på, er å lete frem litt faktainfo til pappaen om fordelene med amming også etter det første halvåret. Det står nok en del f.eks. på www.ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...