Gå til innhold

Finest med norske navn eller utenlandske når foreldrene har norske navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes at utenlandske navn på norske barn med norske foreldre kan være litt... tja, hva skal jeg si? Sært, kanskje? Kommer selvfølgelig an på navnet da, noen navn kan jo brukes over alt, og det er egentlig ikke så dumt. Synes ikke det har noe å si om foreldre har enkeltnavn og barnet dobbeltnavn, og synes heller ikke at barnets navn trenger å stå i stil med foreldrenes.

Synes ikke det trenger å være helt stil,men reagerer hvis det er full skjæring,som hvis Ingeborg og Harald får en Melissa,for eksempel...

Enkelt-eller dobbeltnavn trenger man ikke å ta hensyn til,synes jeg.

Fra før er jeg vant med det fornorskede DA-vid å ikke "Deivid"... Så da synes jeg ikke det gjør noe å velge det navnet. Men derimot Achmed og Diogo ville blitt litt rart med hanne og ola som foreldre...

Jeg synes det virker helt merkelig hvis to helnorske foreldre gir barnet sitt et utenlandsk navn.

Enkeltnavn/dobbeltnavn synes jeg ikke spiller noen rolle, det er mye viktigere at fornavnet passer til etternavnet.

Navnene til osss og barna passer bra sammen. Vi har enkle navn, men hadde vi hatt noe kompliserte navn eller lange 70-80-talls navn så hadde vi ikke valgt noe i samme stilen.

Utenlandske navn på norske foreldre kan se litt rart ut. Kari og Per får barna Diana, William, Chantal og Wilhelmina. Nei det synes jeg ikke passer....

Annonse

jeg skal være helt ærlig å si at jeg syns utenlandske navn på norske barn er litt harry. ingen sjarmerende egenskap ved meg, men jeg får umiddelbart litt dårlig følelse, tenker at foreldrene er litt umodne og unge.....

når det er sagt spiller det jo ingen rolle hva en kaller ungene så lenge det betyr noe positivt for foreldrene : )

og det kan jo bety at man kaller opp etter utenlandske stjerner foreksempel..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...