Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei..

jeg lurte på om en BMI på over 30 er "nok" for a få slankepiller av legen.. syntes det er utrolig flaut å "krype til korset" så å si, og gå til legen å snakke om dette problemet.. hvordan går jeg frem, og hva sier jeg? har BMI på 32 tror jeg.. 31-32.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8495610-er-bmi-p%C3%A5-over-30-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er nok.

men er jo ikke sikkert legen vil gi deg det forde.

jeg fikk med en gang og har bmi på 30 nesten 31.

men jeg sa jeg hadde tenkt til å kjøpe på internett men hadde lest det var best å gå til legen pga blodtrykk å sånt,

så vet ikke om hun ga de til meg forde hun ikke turte annet da.

:-)

tok en sånn test på nettet og har faktisk bmi på 34.. sitter igjen noen kilo fra jeg var gravid og sånn også.. hvordan går jeg frem hos legen da..? bestiller vanlig time og bare slenger ut at jeg vil ned i vekt og lyst til å prøve piller..?

Jeg hadde en BMI på 38 men legen ville ikke gi med pillene. Men jeg ville ha innformasjon om diverse anngående hvordan gå frem under slanking siden jeg ikke hadde klart det til nå på egenhånd og på slutten av timen(hadde dobbeltime= når hun hadde fårstått at jeg faktisk hadde ett sundt kostold og trener, skrev hun ut en resept til meg og vi avtalte oppfølging.

Fikk resepten kun for 1 mnd først for å se om jeg tålte den og fikk da 3 mnd resept neste gang. Legen har vært fornøyd med fremgangen min selv om pillene ikke har vært noen superkus på meg har det hjulpet noe og sammen med mitt ønske om å gå ned i vekt har jeg tatt av 10 kg de siste 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...