har4barn Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg ser at du har opplevd noe av det samme som meg. Hvordan er det med syklusen din? Er den kommet i gang igjen?Hvordan er hverdagen din nå? Er det kommet litt på avstand? Mange sp.mål, men jeg har aldri opplevd noe sånt før, og det er litt godt å snakke med noen som faktisk vet hvordan dette er.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Hei, Her er jeg. Etter min MA tok det 7 uker før jeg fikk mensen igjen. Før jeg ble gravid (det var min første graviditet) hadde jeg 3 lange sykluser etter å ha sluttet på p-piller. Husker ikke syklusene mine fra før jeg begynte med p-pillene. Etter de 7 ukene etter MA var neste syklus på 37 dager og denne ser ut til å være ca 35 dager (har IKM på fredag - spennende,men har ingen symptomer). Det var først i denne syklusen vi var klare for å prøve igjen. Når jeg ble gravid sist tenkte jeg ingenting på eggløsning, sykluslengder og den slags, det bare klaffet. Nå tenker jeg masse på det, kanskje litt for mye, men synes samtidig at jeg har lært meg mye om kroppen min. I ukene etter MA var jeg veldig-veldig opptatt å bli gravid igjen, for mye - det er en vanlig sorgreaksjon. Hverdagen min er ganske bra nå, det har faktisk gått snart 4 måneder siden det skjedde. Tenker mye på det, men føler meg optimistisk. Vi var så heldig at vi fikk svar på årsaken til aborten - det tok ca 2 måneder. Barnet hadde Trisomi 18 - en veldig sjelden genetisk feil som ikke er arvelig og som det er uhyre liten sjanse for gjentagelse, det er ikke forenlig med liv - uflaks rett og slett. Bare spør meg om hva det måtte være. Det er fint hvis vi kan hjelpe hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå