Gå til innhold

Jeg er også i tvil om hva jeg skal gjøre

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er altså gravid og det er desverre ikke noen lykkelig graviditet selv om jeg skulle ønske det.

Jeg var sammen med faren en helg og tross flittig bruk av prevensjon og angrepille klarte vi det kunstykket å treffe blink.

Har ikke hatt så mye kontakt med faren i ettertid, da det viste seg i følge han selv at han hadde en del problemer på hjemmebane han ville løse før han evt gav seg ut i et forhold. Kjenner han ikke gost nok til å vite om dette er en feig unskyldning eller fakta.

Vertfall...bestemte meg for å la han i fred, men da jeg oppdaget graviditeten var han den første jeg fortalte det til. Selvfølgelig ble han sjokkert. Tatt på sengen like mye som meg selv.

De to første dagene var jeg vel nesten i sjokk. Tenkte bare praktisk og var aldri i tankene mine og beholde barnet. Var veldig klar på det til han som synest mine argument var fornuftige. Fikk noen meldinger om at han tenkte på meg, og synest det var bra at jeg tok det så bra som jeg faktisk gjorde. ...vel... det var da...nå er alt det praktiske ordnet, jeg har legetime i morgen og jeg har hatt hele helgen tilå tenke på.. kjenne på kroppen hva som skjer med meg...Skulle ønske han kunne fortelle meg akkurat hva han tenker/føler for jeg sitter litt og håper at ting kunne ordnet seg, men har ikke snakket med han siden jeg fortalte nyheten. Dette er nesten en uke siden. Vet ikke om jeg skulle ringe han.Vi har liksom ikke helt nådd det punktet i forholdet. ...vi har igrunnen ikke noe forhold.....vet ikke helt hva jeg skal gjøre for jeg synest hele situasjonen er veldig lei. Jeg synest det er veldig trist å ta abort...men jeg vil ikke gå gjennom dette alene...få et barn og oppdra det alene..Jeg vet hva det vil si da jeg allerede har et barn fra før. Jeg er 30 år...vil jo gjerne ha flere barn, men vil ikke gå gjennom dette alene en gang til. Så kult er det ikke å være alenemor. Og så tenker jeg litt på min sosiale status også... singel alenemor med to barn med ulike fedre...hvor bra er det?

ja.. nå har jeg skrevet ned tankene mine..hjelper kanskje å lese dem og ikke bare tenke dem. Takk for at du tok deg tid til å lese så langt.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ville bare si lykke til med din avgjørelse =) det går nok bra skal du se...

Også vil jeg si det at, selvom man helt fra begynnelsen av er sikker på abort, så blir nok de fleste litt trist når alt kommer til alt, det du føler er helt normalt =)

Hei!

Jeg er også ufrivillig gravid, brukte ikke prevensjon, tok en råsjans. Men den gang ei, ble gravid, ja.

Men jeg bare lurer på en ting til hovedinnlegger: Hvordan er det fysisk mulig å bli gravid hvis du har tatt angrepillen innenfor forskriftene? Tok du den senere enn 72 timer? Med en angrepille så spyr livmoren ut alle tegn til graviditet, på lik linje med en kjemisk abort.

Beklager hvis jeg støter noen, det er ikke meningen, jeg bare undrer, så kanskje noen kan forklare meg?

Har også en venninne som går rundt og sier at hun ble gravid mens hun gikk på p-piller. Så spør jeg henne; "hadde du tatt én pille hver dag innenfor den tidsfristen det står på pakken?" Og svaret hennes var: "Neeei.... Akkurat da hun ble gravid så hadde hun glemt pillen i noen dager."

Åja, tenker jeg, da gikk da du for pokker ikke på p-piller da!!!!! Så la vær og gå rundt å si det, si heller at jeg ble gravid fordi jeg lot være å ta p-piller!!!

Hei. Hovedinnlegger her.

Jeg tok angrepillen innenfor forskriftene på 72 timer. Har funnet her på nettet at om man venter lenger en 24 timer så går sikkerheten ned med..vsr det 50%? Noe sånt tror jeg. Jeg tok min pille innen 24 timer så jeg stiller samme spørsmål som deg. Hvordan er det fysisk mulig? Aner ikke. Den pillen jeg tok funket vertfall ikke og det er realiteten jeg må forholde meg til. Venter på innkalling fra sykehuset nå.

Noen som vet hvordan gangen der virker?Skal jeg først til en konsultasjon og så tilbake for å få abortpillen? Eller er det konsultasjon og så får jeg pillen samme dag? Jeg skal ha medisinsk abort.

Tusen takk for svar, beklager at jeg hadde et raseriutbrudd over der...

Ble bare så provosert av hun venninna mi, og så leste jeg om deg også som "liksom" hadde tatt angrepille og så blitt gravid. Men du hadde jo tatt den riktig.

Pluss at jeg selv er ufrivillig gravid, er så irritert på meg selv at jeg dør. Tenkte ikke at det skulle være mulig å bli gravid av bare ett samleie... *naiv* En annen venninne av meg har hatt 200 samleier og er enda ikke gravid (sex 5 dager i uken i 10 mnd uten resultat). Så jeg tenkte at én eneste gang går greit. Not.

Så det var vel en blanding av mange ting som gjorde at jeg klikka litt over. Unnskyld.

Annonse

Helt iorden!

Tok det ikke ille opp. Jeg har også undret meg en del ganger over de som klarer å bli gravid og samtidig gått på pillen. Tenk at dette her har vert et arrangert uhell.. nå er jeg ikke like sikker lenger da jeg har opplevd det selv. Helt jævlig at jeg, som ikke er noen flyfille eller uforsiktig på noen måte skulle havne i en slik situasjon. Jeg har tatt alle forholdsregler og likevel klart og treffe blink. Jeg kommer ikke til å stole på prevensjon fremover og ser ikke for meg at jeg kommer til å ha et særlig aktivt sexliv heller..hehe.. tragisk.

Men jeg har tatt et valg, forberedt meg så godt jeg kan og er fornøyd. Valget mitt er det beste på alle måter og venter nå på innkallelse til sykehuset.

Nå driver jeg bare og klarerer alle tanker slik at jeg går inn i dette med "rene" linjer og ikke sitter igjen med ubesvarte spørsmål etterpå. Slik som "tenk om han"..... "hva hviss"... "hvordan".. osv...Tror jeg er noenlunde forberedt på dette. Føler bare at jeg akkurat nå lever i et vakuum frem til det skjer noe igjen.

Er det slik den virker? Jeg har forstått det slik at angrepillen hindrer egget i å feste seg.

Forøvrig så var jeg nok midt i eggløsningen da dette hendte...eeeh...obvious! Men hva er da vitsen med en angrepille?

Dette skal jeg finne ut av for der tror jeg faktisk du tar feil.

hmm... Vi hadde litt rett begge to. Jeg fant dette sitatet av jordmor Nora berntsen på lommelegen.no:

"Som du ganske riktig har lest virker den ved å hindre/forsinke eggløsning og skal også hindre egget i å feste seg i livmoren (om du allerede har hatt eggløsning og har ubeskyttet samleie). Nå lever et egg bare ca et døgn, så om man er sent i syklusen sin er man ganske sikker, men totalt sikre perioder finnes aldri i en menstruasjonssyklus."

Videre skriver hun: "Angrepillen skal tas så tidlig som mulig etter ubeskyttet samleie, helst innen 12 timer og senest innen 72 timer (3 dager). Effekten er sikrere jo tidligere tabletten tas etter det ubeskyttede samleiet. Risikoen for å bli gravid til tross for at man har tatt angrepillen er 0,4%; om tabletten tas i løpet av det første døgnet etter ubeskyttet samleie, 1,2%; i løpet av det andre døgnet og 2,7%; i løpet av det tredje døgnet."

Her har jeg virkelig hatt maks flaks..uflaks mener jeg.. at det går an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...