Gå til innhold

Fæl 3mds kontroll!!


dippsi

Anbefalte innlegg

Jeg visste på forhånd at ungene får vaksine på 3mnd kontroll, men visste ikke hvor brutalt det var! Jeg blir kvalm av sprøyter, og må lukke øynene når jeg blir stukket selv. Men dette var langt verre. Martine er en veldig rolig baby, alltid blid og fornøyd. Men i dag skreik og skreik hun. Og det er ikke rart, hs stakk feil, slik at hun måtte stikke om igjen, hun kjørte den ned i låret. Åh, syns det så så grusomt ut (sikker fordi jeg er livredd selv også).

Etterpå klynka hun og var helt svett som hun skreik, også sovna hun i fange mitt, stakkar liten!

 

Er ikke meningen å skremme noen, hun andre babyen gråt nesten ingenting. Men martine holdt akkurat på å roe seg etter to stikk, så måtte hun ta om igjen den første for hun hadde truffet en muskel, så er ikke rart hun var sint.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff stakkars liten...

Vi skal neste uke og jeg må si jeg gruer meg litt. Hater sprøyter selv jeg også så det blir ikke moro:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke noe gøy ut..

men barna er jo veldig flinke til å tolke kroppsspråk... så hvis jenta di merket at du var redd og kvalm kan det ha bidrått til at hu ble redd også....

 

selv er jeg heldigvis ikke redd sprøyter o.l. og Ask var allerede på sykehus og fikk noen stikk dsa han var 5 uker gammel... det gikk bra det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg ikke på en gang at hun kunne merke. Jeg var anspent veldig lenge, men hun begynte ikke å skrike før hun stakk.

Men hun smilte heldigvis når hun våkna igjen etter hvilen, det var betryggende :)

Dere får ha lykke til når dere skal, håper dere får en litt mer varsom hs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ja- vi var i dag vi også!! Jakob skriker stort sett aldri, sutrer litt bare- men i dag skreik han!!! huff, det var helt grusomt!! han skulle egentlig fått tre stikk i dag, men hs foreslo at vi venter litt med den tredje, og det er jeg glad for ;)

Jakob roet seg til slutt, men det tok litt tid- og så ble han blid igjen også da, og da ble jeg letta ;)

 

Har Martine fått noen ettervirkninger av vaksinen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke foreløpig, men hun har vært trøtt i hele dag. Hun hadde ikke feber. Uff, uroer meg selv om det ikke er noe som tyder på at noe er galt. Hs sa at jeg måtte være obs om hun fikk feber, og var trøtt og utilpass.

Hvordan er jakob da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob har gråti masse i hele kveld han :( roet seg nå for et par timer siden, han har bare liggi i fanget og koset... nå sover han i senga si da.

min hs sa at han godt kunne få litt feber i kveld el i morra, sånn litt over 38- og at han kunne bli trøtt og utilpass, og sutrete - og at dette var helt vanlige bivirkninger....

nå ble jeg litt nervøs når du har fått beskjed om noe annet :-/

sa hun din ikke noe om bivirknionger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å uroe deg, skriver litt rotete. Hun sa også at det var normalt å ha feber, men hvis hun fikk feber måtte jeg være flink å måle. Mente at den burde ikke gå over 39,5.

Hvis hun fikk så høy feber OG allmenntilstanden var dårlig skulle jeg ringe helsestasjonen eller lege.

Martine har også klynka mer enn vanlig og villet ha masse kroppskontakt. Men har allikevel vært trøtt, så var ikke noe problem å legge henne.

Er så synd om de små når de har vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...