Gå til innhold

VUL= Vaginalt ultraljud??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hej alla!

Finns i Sverige en bra sida som heter familjeliv.se som jag läser endel på!

Kan så läsa där att de flesta av de gravida får gå på något de kallar VUL - Vaginalt ultraljud redan runt 8-10 veckor!!!

Det fanns inte när jag fødde mitt førsta barn i Sverige!

Nu är det dags før nummer 2 (bor i Norge nu) och undrar om det är någon här som vet om det finns nått liknande här i Norge??

Ha det bra.

Fortsetter under...

Jeg fikk også dette for noen uker siden, da var det for å måle nøyaktig avstand mellom morkake og mormunn (har forliggende morkake). Tror ikke det brukes hvis alt er normalt, men evt ved tidlig terminberegning (hvis en ikke vet hvor langt en er kommet) eller ved blødninger..

=)

• 5 uker senere...

Jeg fikk tilbud om ekstra oppfølging og UL etter missed abortion ved forrige svangerskap. Fikk vaginal UL i uke 8 og i uke 10 (sykehus), mens da jeg tok en Downs test (privat) i uke 12, ble denne tatt utvendig. Tror de tas vaginalt så tidlig i svangerskapet, men at man må be spesifikt om UL på dette tidspunktet.

• 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Annonse

Majorstuklinikken, Slemdalsveien 1, tlf: 22695510 utfører blant annet duotest (tidlig ultralyd hvor de sjekker nakkefold, samt blodprøve av mor som de sender til Danmark for analyse av risko for kromosomfeil). UL kostet kr. 1200,-, blodprøven som du ofte ikke trenger å ta pga gode resultater på UL koster kr. 1000,-. Har vært der og fikk god service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...