Gå til innhold

Skal bytte fastlege jeg nå altså!!!!!!!!!! Skikkelig irriterende!!!!

Anbefalte innlegg

jeg har hatt en økende blødnign og legen vil ikke ta meg inn før til onsdag ettermiddag.. Har hørt at en skal ta det med ro ved blødning slik at hvis livmoren har løsnet kan den gro igjen. Det sa ikke legen min, men hun på legevakta sa det. Er så irriterende å ikke bli tatt seriøst!!! Men vet noen om hvis blodmengden øker, er det alltid SA da?

Fortsetter under...

hei! Vet godt hvordan du har det nå. Har selv mistet i ma to ganger i fjor, da hadde jeg ingen blødninger. Det ble oppdaget ved tidlig ultralyd. Er gravid i uke 9 igjen nå. fikk småblødninger forrige søndag......Da bestemte jeg meg for at jeg VILLE inn på kvinneklinikken for tidlig ultralyd samme dag. Så jeg durte opp på legevakta, og overdrev litt om at jeg hadde store smerter osv(hadde jo ikke det før da jeg mistet)Han var motvillig med å sende meg opp på kvinne klinikken men jeg gav meg ikke.....Kom inn til ei hyggelig kvinnelig gynekolog som tok innvendig ultralyd, og der så vi et hjerte som slo. Blør ikke lengre nå, men av og til kommer det litt spotting, de sier det antakelig er små blodkar som sprekker, og at det kommer fra morsiden av morkaka.Men vi gravide har jo aldri noen garantier....Sier som legen min, det går bra til slutt:) Ring litt rundt til gynekologer og spør om de har en time i mårra eller noe...

Bytt fastlege! Jeg har opplevd å bli tatt på alvor av fastlegen min, og det var så godt! Hadde en SA for to uker siden, men begynte å blø for fire uker siden. Da fikk jeg komme til en øyeblikkelig hjelp time hos en av de andre legene på legekontoret mitt, og ble henvist til gynekolog for innvendig ul samme dag! Hos gynekologen fikk jeg se hjerte som slo, og oppfølgingstime etter to uker. Selv om det ikke gikk så bra med fosteret mitt, så sitter igjen med en god følelse av å bli tatt på alvor når jeg følte at noe var galt! Det er kjempeviktig, og hvis ikke legen din tar deg på alvorl, så skift lege!

Håper alt er bra med deg, det er jo ikke uvanlig å blø i et friskt svangerskap. Selv om noen mister når de blør, så gjør ikke alle det! Men det er nok lurt å ta det med ro akkurat nå, og stå på krava så du får komme til ultralyd!

Lykke til!

Hvis du ikke er fornøyd med legen din, så bør du bytte. Det er lenge å vente til onsdag, men han får vel ikke gjort noe fra eller til. Det er helt forferdelig å gå sånn og ikke vite da. Du kan ikke få time på Volvat eller lignende, så du kan få ultra lyd. Koster litt, men er virkelig verdt det.

Bare lurte litt på det du skrev om at livmora kunne ha løsnet. Går det ann? Det er ikke morkaka du mener?

Håper det går bra med deg. Lykke til.

Annonse

jeg hater leger som ikke tar en seriøst.

De skulle ikke fått lov til å være leger. det er klart man er redd når man går gravid. Og da møte en kjip person er ikke tingen.

Bytt til en du vet er bedre!!!!!!!!!!!!!!

Selvfølgelig skal legen ta deg seriøst, men allmennlegen din har faktisk rett. I følge ny forskning (eller: "ny"... de har visst det i hvertfall ti år..) så hjelper det ikke å ta det rolig om man holder på å miste. I første trimester er det INGENTING legen eller du kan gjøre for å unngå å miste om det er en abort på vei.

Det med å ta det rolig var noe legene sa i gamle dager.

Fastlegen din har derfor rett (medisinsk sett) og legen på legevakta har tydeligvis ikke fulgt med i timen. Men, om du fortsatt ikke stoler på legen din kan du jo bytte..?

Dersom en SA er på gang så hjelper det ikke å ta det med ro, og det er ingenting legene kan gjøre for å "reparere" det. Har selv småblødd i 14 dg nå, og fikk selv dette til svar da jeg først kontaktet legevakta. Men fredag henviste min fastlege meg til UL ( siden det er vanlig å blø kun i 5-6 dg.) Så i dag har jeg vært på innv.UL. Barnet hadde vokst fint, og hjertet slo. Blødningen min skyldes at morkaken ligger over livmorhalsen, der det ligger litt blodansamling etter dannelsen av morkaka. Legen sa at jeg kunne komme til å småblø helt til morkaka flytter seg lenger opp i livmora. Jeg fikk høre at dersom en SA er på vei følger det som oftest med sterke magesmerter og klumplignende blødning.

Men håper det går bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...