Gå til innhold

flere som har to tette eller ønsker å få to tette???


desemberbebis & gullene

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg og sambo har lyst på to tette, noen som har det som kanfortelle hvordan det er? begynte dere på minipillen eller noe i mellom. jeg er litt usikker på om jeg skaldet eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hva du mener med "tette".

Jeg har 28 mndr mellom mine, men du tenkte kanskje enda tettere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på å bli gravid igjen rundt sommertider...syntes du det er for tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tette med 18 mnd mellomrom ( da var jeg ca 25) og det gikk veldig greit. Travelt, men kos.

Fordel med lette svangerskap når man har en liten som krever mye.

Og dere voksne MÅ ha et godt samliv.

Ellers ber dere om problemer. For det ER slitsomt!

Annbefales likevel om du har orden på livet og masse pågangsmot :-)

 

Plutselig er de store!

 

Har to tette igjen 26 mnd imellom, og det er unektelig mer slitsomt denne gangen. Ikke for alderen min, men fordi jeg ikke var motivert ( ble gravid med prevensjon), og fordi jeg sliter mye med søvnproblemer. Også har jeg jo mangwe unger tilsammen.

Og alle krever noe uansett alder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en venn som fikk en gutt i oktober i fjor... og dama hans er gravid igjen, 9 uker... :o

DET er to tette heheheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!

 

Ikke bare bare å ta vare på et barn som enda ikke går selv, og samtidig være høygravid og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lurer på det samme... veier det for og imot =) men det kommer jo an på når mensen kommer tilbake. Har lyst på et vår barn da.. sånn imellom mars-juni en gang ;)

 

.......vi får se vi får se..... om jeg får bestille et så flott svangerskap som jeg hadde med ingrid så hadde det nok gått greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker også to tette, men ikke sånn ekstremt tett. 2år imellom kanskje, Men vi får se hvordan hun tøtta her blir med tid og stunder, kanskje ombestemmer vi oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver nok å få 2 tette...Eller det vil si vi lar "naturen gå sin gang" fordi vi brukte så lang tid på å få Mira. Synes det høres både kos og veldig slitsomt ut, mest med tanke på hvor heavy svangerskapet mitt var + utsiktene til nattesøvn de neste årene ;-) .... Venninna mi har 14 mnd mellom sine 2. Og hun har en mann som jobber borte 3 uker i slengen. Hun sier det var ganske tøft i begynnelsen, men nå er det veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tette.Nøyaktig 1,5 år imellom. Foreløpig så ser det ut til å gå bra. Men det er litt slitsomt.Heldigvis er den minste veldig rolig. Var også veldig glad for at jeg var frisk i svangerskapet slik at jeg kunne ta meg av minstemann, han var jo bare baby da. Sliter av og til med litt dårlig samvittighet pga at jeg føler at jeg ikke rakk og bli godt nok kjent med han i midten(har også en på 7 år)

 

En annen ting som er slitsomt er planlegging av bringing og henting i barnehage mhs til når den lille skal ha mat og når den andre sover i barnehagen osv. Men takk og gud for at jeg har barnehage plass. Det anbefales ihvertfall. Har hatt den mellomste hjemme nå pga sykdom. Det var utrolig slitsomt(han er svært aktiv) Han er også veldig opptatt av lillesøstera si, noe som er veldig koslig.Skal holde ho og kommer løpende når han hører at ho skriker.(skal fortelle oss det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har to barn og det er 22 mnd mellom dem. Hadde vel ikke helt planlagt nr 2 men når han var et faktum var det likevel lykke i heimen. Vi brukte nemlig litt over 3 år på å få førstemann så vi hadde vel regnet med noe sånt med nr 2 også....:)

Jeg hadde ett slitsomt sv.skap mye dårlig og sterk bekkenløsning.

 

Nå som nr 2 kom til verden har dagene blitt ganske så hektiske men det er også veldig kos. Minsten er/har vært veldig plaget med magen. Storegutt har begynt i park 3 dager i uka og det hjelper litt. Da får han brukt opp litt energi der istedet for på meg og jeg får litt alene tid med minsten.

Tror og håper at guttene vil få mye glede av hverandre etterhvert. Tror det er en fin aldersforskjell på de selv om det er slitsomt nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

vi har 16 mnd mellom barna våre. vi valgte ikke dette, men etter den søte kløe kommer den sure svie. vi tenkte som så da vi oppdaget at vi var på vei med Kristina, at greit å bli ferdig med de to barna vi ville ha. reaksjonene var enstemmige, det kommer til å være ganske tøft de første par årene, men de kommer til å få det så kjekt sammen etter det!!! for oss er det ganske travelt nå. han skal utforske alt hele tiden (han er snart 19 mnd. nå) og jeg er en del alene med begge til en hver tid pga at faren jobber skift. jeg merker at han krever egentlig all oppmerksomhet fra meg og jeg kan ikke gi det alltid, alltid. hadde jeg valgt på ny, hadde jeg ventet med å fått henne til etter at han hadde roet seg og funnet ut. sønnen vår går ikke i barnehage, har valgt å motta kontant støtte i stedet. får fødsels penger for henne og dobbel barnetrygd.

jeg bestemte meg for å begynne med minipille etter at mensen kom tilbake, kom i januar 06, fikk den i feb. og mars, men ikke i april....hm... glemte å ta disse tabelettene........ obs........... du trenger ikke begynne på noen piller hvis dere planlegger to tette. ikke sikkert at barnet deres er like travel som det sønnen vår er, men travelt? JA!!! jeg merker at jeg får ikke kost meg like mye med nurket som jeg fikk med første mann, jenta vår må gjerne ligge å vente mer og skrike enn det storebror trenkte. jeg må hele tiden prøve meg fram å finne ut hva som er best og for å la henne slippe å være lei seg mens hun venter.

off, ble litt langt dette... slik er det hos oss, vet ikke om du ble noe klokere..

PS:

får du de tett er det gjerne mindre sansynlig at eldste mann ikke blir sjalu, for det vil ikke huske noe annet enn de to! slutt å amme i tide, slitsomt å ev. gå gravid å amme i tillegg! jeg gjorde det... i alle fall slutt tre mnd før fødsel for ellers kan det framskynde fødselen, men det vet du sikkert...! jeg vil ønske deg og kjæresten lykke til og alt godt i framtiden!!! med eller uten to tette!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...