Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei, jeg har hatt to kjempelange og tøffe fødsler som varte 36 timer og ble satt igang på slutten med drypp, og nr. to varte i 48 timer. Det tok en stund før jeg kom meg etterpå-var svimmel i flere dager/uker. Jeg vurderer derfor keisersnitt. Nå har jeg i tillegg til babyen en treåring å ta meg av. Er det noen som har erfaringer med keisersnitt-gode og dårlige? Har det noe å si for ammingen, bekkenløsningen, barnet osv. med keisersnitt?Er takknemlig for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8493884-noen-med-erfaringer-fra-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 6. mars 2007 #2 Del Skrevet 6. mars 2007 Min erfaring er fra hastesnitt, et planlagt snitt er helt sikkert en mye bedre opplevelse enn det.. Det sies av mange at vanlig fødsel er mye bedre for mor (hormonene gjør jobben sin helt av seg selv, du kommer deg fortere osv) og barn (mindre risiko for pustevansker) men ser flere steder at dette argumenteres imot.. Jeg vurderer planlagt snitt denne gang,mest pga forliggende morkake,men også pga traumatisk fødselsopplevelse forrige gang.. Melka kommer senere ved snitt, ca 1 dag (det er hormonene), men utover det skal det ikke ha noe å si for amming. Mange som sier starten på ammingen er vanskeligere etter et ks, kanskje pga smerter i sår osv.. Vet ikke helt. Jeg gikk helt på trynet med ammingen, men tror ikke det skyldtes ks. Du har en del smerter i mage/sår en stund etterpå, og det vanskeliggjør jo tiden etter. Spesielt med større barn, du skal ikke løfte noe særlig de første ukene. Men ellers er det ikke "verre" hvis alt går som det skal selvfølgelig. Lykke til! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8493884-noen-med-erfaringer-fra-keisersnitt/#findComment-8508332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lis70 Skrevet 6. april 2007 #3 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg har også erfaring med hastekeisersnitt og vurderte planlagt denne gangen, men har likevel bestemt meg for å føde normalt - hvis det går.... Keisersnitt anbefales ikke - spesielt hvis du har flere barn å ta deg av - jeg hadde masse problemer med såret - infeksjon ol. Måtte tilbake til sykehuset etter en uke for å tømme såret. Det tar lang tid før du kommer deg etter fødselen og kan virke normalt igjen. Bla skal du ikke bære mer enn vekten av en melkekartong i noen uker etterpå. Det vanskeliggjør hverdagen en del..... Tok vel ca. 9 uker før jeg var rimelig oppe og gikk igjen - måtte ha hjelp til både baby og husarbeid - det var bare helt utelukket å klare dette alene denne tiden. Hvis du har en mann som har mulighet til å være hjemme med deg denne tiden er det jo på en måte greit, men jeg foretrekker å kunne være rimelig oppegående etter normal fødsel - får bare ta de smertene som følger som det kommer - da er det forhåpentlig over når barnet er ute. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8493884-noen-med-erfaringer-fra-keisersnitt/#findComment-8884639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå