Gå til innhold

Skal møte jordmor uti uka =)

Hege & lille Hannah <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte jordmor tilfeldigvis på rema her om dagen, og hun skulle ringe meg en dag i denne uka for å avtale time slik at jeg kan få pratet om det som har skjedd. Både gleder og gruer meg. Det kommer til å bli både godt og fælt.. Men det blir godt å få ut noe av det man tenker, for her hjemme blir jeg tvunget til å ikke snakke om det. Vel, det er ikke helt rett, men det er ingen som sier noen ting som helst når jeg prøver å ta det opp, så jeg har funnet ut at det beste er å holde munnen lukket og late som jeg har gått videre. Mens sannheten er den at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Så jeg går og gleder meg veldig til timen med jordmor :)

Hvem har dere snakket med etter SA/MA? Tok jordmor kontakt med dere, eller måtte dere finne noen å snakke med selv? Synes det er dumt at man ikke får tilbud om samtale med noen rett etter aborten.. Om det er psykolog, lege eller jordmor er ikke så nøye for meg, bare de gidder å høre på sytinga mi... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er egentlig enig med deg, hadde vært så bra om man fikk tilbud om en samtaletime etter en SA/MA!

Jeg har ei snill mamma som har hatt en SA selv, og har snakket med henne en del. I tillegg har jeg flere veldig gode venninner på skolen, som har vært så kjekke og spurt hvordan jeg har det, og som jeg har snakka med. I tillegg har jeg snakka med mannen min, og skrevet litt i ei dagbok. Det siste gjorde jeg ei uke etter aborten, hadde ikke orka det tidligere, men det var faktisk veldig godt å få gjort det. Jeg skreiv ned alt jeg huska av svangerskapet, fra vi slutta med p-pillen fram til den dagen, tenker det kan være greit for meg å gå tilbake til det seinere og lese hva jeg har følt og tenkt osv. I tillegg var det veldig godt å få satt ord på hva jeg hadde gått gjennom; for min egen del.

Så fint at jordmora di tok kontakt og at du fikk en time, det vil sikkert gjøre godt! Trist at du ikke føler at du kan snakke om det hjemme, men det er bra at du da finner noen andre å snakke med!

Ønsker deg alt godt!

Skrevet

Det er nok dessverre sånn at det er vi selv som må kontakte helsevesenet for å få oppfølging.

Jeg snakket med fastlegen min noen uker etter min MA.

Hadde allerede en legetime som ironisk nok egentlig skulle vært en svangerskapskontroll.

Kjempeglad jeg gikk til den timen. Det hjalp meg veldig.

Satt og gråt på legekontoret. Legen spurte også om jeg hadde søvnproblemer noe jeg heldigvis ikke har hatt i alvorlig grad.

For meg var det nok med den timen, men nøl ikke å spørre om mer hvis du føler behov for det.

Det kan være lurt å skrive opp eventuelle spørsmål før du går til jordmor, siden følelsene kanskje tar litt over når du sitter der og da er det lett å glemme ting man grubler på.

Her inne er det ingen grenser for hvor mye man får lov til å syte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...