Gjest Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Noen som har erfaring med dette?? Lillemann på 6 dager hadde litt gulsott da vi dro hjem fra sykehuset..Verdiene på bl.prøven var lavere enn grensen for at han måtte ha lysbehandling.. Han var slapp ett par dager på sykehuset der han bare sov og sov og spiste lite..Fikk beskjed på sykehuset hvis han ble slappere når vi kom hjem,måtte jeg bare kontakte dem..Kom hjem på fredag, og han har vært i storform i hele helgen..Vært mye våken og spist godt.. I dag er han slapp. Sovet mange timer i natt, sovet maange timer nå i formiddag+ at han har litt feber..Noen som vet om dette kan være et lite tilbakefall på gulsotten??
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Min sønn hadde en liten anelse av gulsott. Vi fikk beskjed om å la han ligge mye i utelys da dette vissnok har god effekt. Gikk en del turer og lot han ligge med gradinene åpne. Er du i tvil så kontakt lege.
birma og tredjemann Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Jeg ville fått tatt blodprøver av han dersom du er urolig. Vår sønn hadde gulsott som satt lenge i og den gjorde han ikke slapp i det hele tatt selv om han til tider lå langt over grensen for lysbehandling.
Gentle Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Vår hadde gulsott. Fikk siste lysbehandling 6 dager etter fødselen pga tilbakefall etter 3 dager. Fikk ikke igang amming før etter 14 dager og deretter vektøkning. Bedret seg jamt, kan ikke huske noe om "tilbakefall" etter det, men det er sikkert mulig siden han bare er 6 dager.
*1D* Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Lillingen min hadde gulsot som satt i lenge. Han ble gradvis dårliger etter å ha kommet hjem fra sykehuset og etter 7 dager dro vi tilbake for å ta noen prøver. Det viste seg at verdiene på bilirubin var steget siden vi sjekket ut, så vi måtte behanle han med å kutte ned på mm og heller gi mme i stede. Dette gjorde vi i 10 dager. Han ble bedre. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med dem jeg, er greit å være åpå den sikre siden:)
*1D* Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Glemte å skrive at han er prematur da, så han var 16 dager når vi sjekket ut fra sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 min hadde også gulsot. han var akuratt på grensen til lysbehandling. han var skikkelig slapp lenge, og hadde problemer med å få i seg mat, selv om eg fikk masse melk dagen etter fødslen,merklig nok... fikk også beskje om å ha han i utelys. måtte ha han ved vinduet allerede på sjukehuset. måtte bli noen ekstra dager der. huden hans var brun den da me kom hjem,og var gul i det hvite i øynene. huske ikke helt når det ble over, men tok ikke lange tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå