Gjest Skrevet 5. mars 2007 #26 Skrevet 5. mars 2007 Det som hjelper for meg er å tygge mandlar gjennom heile dagen og å drikke melk og ta samarin før eg legg meg. Må dessuten ligge på høgre side når eg legg meg -ellers får eg halsbrann.
mamma t Michelle/Fabienne+1 Skrevet 5. mars 2007 #27 Skrevet 5. mars 2007 begynte med halsbrann for noen uker siden, og det eneste som hjelper meg er samarin og nyco. hvis jeg legger meg uten å drikke et glass med nyco eller samarin, må jeg som regel stå opp og ta et glass..Det hjelper etter få minutter. Jeg ligger høyt med overkroppen og, for å ikke forverre plagene. Liker ikke noen av de tablettene som selges for halsbrann.Yoghurt naturell har også hjulpet meg.Gulrot, frukt,lovehearts, samt farris, kan jeg bare glemme.
babyandme Skrevet 5. mars 2007 #28 Skrevet 5. mars 2007 Hei.. Sliter med halsbrann selv, det svir og mat setter seg fast i halsen.. ikke godt! Er vel noe mange gravide sliter med ja! Det som hjelper meg er et glass melk før leggetid og ikke å spise tunge, store middager sent. Generelt spise sunn mat, og i små porsjoner ofte. Legen min sa at vondt i brystet og smerter som stråler ut i ryggen skyldtes halsbrannen. Det du nevner om vondt under ribbeinsbuen kan være pga den voksende babyen og livmora presser de nederste ribbeina ut til sidene. Og det er smertefullt- har det slik selv! Kommer gjerne et godt stykke ut i sv.skapet når magen er på sitt høyeste punkt og ting presser på. Men ikke alle gravide har slike smerter, kanskje fordi de har lengre mage? Uansett.. ta en prat med legen din, og lykke til!! Husk: Vi får en fin gevinst for alt strevet!!! Jeg har 14dager igjen til termin, og gleeeder meg sånn til å se gutten min:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå