Gå til innhold

Alle halsbrann-slitere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av halsbrann. Tør jo ikke å spise lenger.

Jeg har til nå prøvd utallige ting:

-Novalcid

-Gaviscon

-Rå gulrot

-mandler

-rå potet

-karve

-love hearts (som faktisk virker litt)

-melk

-yoghurt

-biola (lindrer litt)

-fløteis

Men det jeg er ute etter er:

Er det noen matvarer dere kan spise uten å få halsbrann?

F.eks. grøt, tror dere at fremprovosere halsbrann?

Hvis dere har matvarer dere klarer å spise uten å få halsbrann, skrik det ut. :)

Kan halsbrann bli så gale at en får intranivøst? Tenker litt på om det kan være noe annet enn halsbrann, så lenge det er så veldig vondt. (Tåre-vondt). Hver gang jeg spiser noe, verker det max ved ribbeina rett under høyre pupp og enda verre verker det ved ribbena bak på ryggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkar, det høres helt forferdelig ut! har ikke tips til matvarer, men jeg sverger til Titralac når jeg får halsbrann :) hjelper med én gang, og funker fint for meg. Lykke til!

Skrevet

tror jeg ville snakket me legen om d..

er jo andre preparatet som hjelper mot halsbrann...

kommer bare på link i farta..

Novalcid var d flytende eller tab?

Skrevet

Link hjelper bra på meg... Den røde pakka!

Skrevet

Novalcid i tabelett form.

Skal til legen på torsdag, gleder meg. Tør jo ikke å spise noe... skal prøve grøt snart... den må bare koke seg ferdig. Lang ventetid, he he :)

Skrevet

Rophelin funker kanskje, kjøpes på helsekostbutikker.

Skrevet

Hold deg unna melkeprodukter. De vil føre til økt syreproduksjon og du vil på sikt bli verre... Selv om det lindrer der og da...

Skrevet

Hei

Jeg var veldig plaget av halsbrann 24 timer i døgnet helt til i forige uke! Jeg drikker Litago med jordbærsmak. Har ikke hatt halsbrann siden!

Prøv det!

Lykke til!

Skrevet

Jeg sliter også med halsbrann. Jeg kan spise boller, bananer, yogurt og brød m syltetøy uten å få halsbrann. Samt endel frukt...

Det værste for meg er middag. Gulper det opp i mange timer, samt halsbrann. Jo mer olje/fett det er i maten, jo verre... Spiser jeg feks pølser, gulper jeg det opp til jeg sovner på kvelden. Og pga all gulpingen, får jeg fortere halsbrann.

Gulper du opp også?

Skrevet

Høres nesten ut som om du har fått gallesten. Da verker det under høyre ribbensbue og det føles ofte som vondt i ryggen. Har du mørk urin når du har sånn vondt? Eller lys avføring? Det er andre symptomer. Gallestensanfall kommer ofte i forb med fet mat, hos meg kom det alltid når jeg spiste kjøttdeig... Kanskje du ikke har halsbrann, altså?

Skrevet

Hold deg unna melkeprodukter, ja. Gaviscon hjelper på meg, gjerne et par stk. =)

Skrevet

Jeg leste noe helt sprøtt her inne en gang, men jeg måtte jo bare prøve det... Love Hearts!! Og vet du hva?? Det hjalp!! Jeg har desperat prøvd det som er å prøve, men Love Hearts tar det hos meg faktisk....

Ihvertfall for en stakkars liten stund...

Skrevet

Hva med å lese innlegget før du svarer? Hun nevner love hearts... :-)

Skrevet

Det var da voldsomt. Så overså jeg en liten linje... Beklager hvis dette irriterte deg veldig... Jeg har lest innlegget! Og så anonym...

Skrevet

Jeg har igrunn samme problem som deg! har hatt det siden uke 15! jeg kan faktisk spise ting som ikke er sterkt! som spagetti, makaronigrateng og sånne ting som ikke smaker sterkt! pepper er det verste. så klarer du holde deg unna det kan det hjepe! men jeg har faktisk finni ut at banan hjelper mor den sviende halsebranden! prøv det- Lykke til =) Jeg vet hvordan du har det!

Skrevet

Vil bare legge til at det høres litt rart ut å ha vondt der du sier! jeg ville sjekket dtte hos legen di jeg! stakar! =)

Skrevet

Jeg har hatt halsbrann fra uke 12, HVER natt! Er i uke 40 nå.

Jeg har også prøvd alt som kjøpes kan på apoteket.

Kjærringrådene er også prøvd....

Hos meg er det verst når jeg legger meg, er skikkelig lei av å ligge våken å

høre på at sambo snorker! Noen ganger er det faktisk så ille at jeg må kaste opp!

Det som funker best for tida er den flytende gaviscon, stygg som F. Smaker yoghurt med håndkremsmak....

Skrevet

Jeg har hatt en opplevelse av at halsbrann har blitt værre og værre i hvert svangerskap. Nå er det noen uker til jeg skal ha nr 3, og nå orker jeg ikke fler - alle små-ubehagligheter blir værre. Vel vel det var dagens hjertesukk.

"Alle" sier ikke spis eller drikk melkeprodukter... Jeg har funnet ut at det eneste som holder mat og drikke nede om kvelden er h-melk. Jeg drikker ikke det ellers, men det er eneste utvei. For nå tar mat og drikke heisen fra magen til halsen hele tida.

Hvis du trener og er vant til å drikke vann, så hjelper det å blande litt eplecider-eddik i vannet for å holde det nede i magen.

Du nevner grøt - min erfaring med grøt eller frokostblanding er at jeg må drikke melk ved siden av for ellers får jeg halsbrann av det. For meg så gjelder det hele tida utenom svangerskap også.

Lykke til - og det blir bedre eller helt borte etter fødsel.

Skrevet

Takker alle for svar :)

Har spist grøt idag, det ble ikke altfor gale. Fullt levbart iallefall. Skal prøve meg på fiskegrateng til middag.

Til deg som nevnte stekt mat. Det har vel for det meste gått i stekt mat, så får kutte ut det til torsdag iallefall. Da skal jeg til legen.

Gleder meg sånn til legetimen, håper legen har mange lure triks :)

Skrevet

drikk et glass melk før mat og et etter,gjerne et par glass før du legger deg!det og love hearts er det eneste som hjelper på meg!eller så spiser jeg hva jeg vil men i små posjoner og heller oftere :-)

jeg sliter veldig!

men melk er tingen -her går det flere liter om dagen,hehe!

unngå også å ligge flat .ha hodet altid høyere enn resten av kroppen.,

Skrevet

hei stakkar deg.. høres ikke noe bra ut... men jeg spiser hva jeg vil så lenge jeg har i meg en halv sitron for eksempel etter maten... jo mere surt du spiser jo mere hjelper det for det vil dempe syreproduksjonen.. du kan jo alltids prøve det.. hvis det ikke hjelper ville jeg ha kontaktet legen.. lykke til.

Skrevet

Prøv akupunktur mot halsbrann, det har hjulpet meg med flere. Det betyr ikke at jeg kan spise hva som helst, men det har definitivt tatt toppen av problemet så lenge jeg holder meg unna brunost, sterk mat etc. Jeg har akkurat funnet ut at den siste skansen er te - det blir skikkelig ille av te som jeg er så glad i. Ikke te om kvelden mao.

Det høres ut som du har hatt så mye halsbrann / sure oppstør at du har fått et kronisk sår i spiserøret. Jeg hadde dette i Australia to ganger da jeg bodde der, og da fikk jeg noe tabletter mot det. Vil tro det finnes noe slikt i Norge også, hør med legen!

Skrevet

Takker :) Akupunktur får jeg prøve ut. Brukt akupunktur til mye annet før og det har alltid hjulpet. Så da blir det spennende å se om det hjelper mot halsbrann også. Hvor er det nålene blir plassert?

Ellers har jeg klart å spise fiskegrateng også idag.. wohoo :) Har ikke lagt meg ned enda idag, fordi da blir det jo alltid sikkelig ille.

Jeg trener ofte og vann går ned på høykant hele dagen, så da får jeg prøve eplecider-eddik oppi. Hørtes forferdelig ut. Kanskje prøve med sitron oppi først..

Sambo ble litt trist i ansiktet idag når jeg fortalte at nå er det slutt på stekt mat til ungen er ute, he he :) Han er så glad i stekt mat med masse krydder, jeg også da, men ikke nå. :)

Skrevet

Høres bare altfor kjent ut. Jeg har også gitt opp å spise, nesten. Uansett hva jeg spiser gulper jeg det opp igjen samtidig som jeg får halsbrann. Blir helt hysterisk. Må opp flere ganger om natten fordi det brenner i mellomgulvet. Jeg har også trykk under høyre puppen og i ryggen, men det har jeg fått beskjed av legen om kommer av at babyen ligger så høyt og presser oppover. Det skal avta når babyen synker ned.... Har 7 uker igjen, så håper det skjer snart.

Har forsøkt Samarin og det har hvertfall en kortvarig virkning - alle kjerringråd samt Gaviscon er helt nyttesløst. Men jeg spiser mye japansk ris med melk - det hjelper også på kort sikt. Det eneste som duger på brødskiva er fiskepudding. Rimelig ensidig kost, men. Har ikke hørt noe om at dette skal forverre det - gi mer syreproduksjon. Jeg blir hvertfall verre når jeg drikker eller spiser noe syrlig - som appelsiner eller fruktjuice. Brus og sjokolade er også helt håpløst om dagen......

Må også - når jeg spiser - spise lite og ofte for at magesekken ikke skal bli altfor fylt opp - da kommer det opp igjen.......

Skrevet

Mariekjeks er det eneste som lindrer min halsbrann.. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...