Gå til innhold

Uke 10


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi oi oi, her var det DØDT! Med store bokstaver!!

 

Jeg har ikke hatt tastatur siden søndag, av alle kunststykker klarte jeg å søle kaffe i det gamle.. Så har rett og slett ikke fått til å skrive her, hva er deres unnskyldning..? ;o)

 

Dette har vært en laber helg med MYE godtespising (jeg skulle virkelig kose meg i helga, så kjøpte inn snop til 10 mann.. :oP). Jeg er fortsatt oppblåst og vanvittig sår i magen, heretter skal jeg velge meg ut 1 fredagskos og 1 lørdagskos. Orker bare ikke disse luftsmertene..(men de er glemt til helga igjen da.. ;o))

 

Mandagen ble like slapp, så ble jeg dritirritert på meg selv.. Her stønner og klager jeg over hvordan jeg ser ut, så gidder jeg f**n ikke gjøre noe med det! Ting blir ihvertfall ikke bedre av å sitte i sofaen og mumse i seg sjokolade!!

 

Så jeg fant ut at jeg skal lage en liten 20-minutters-trim som jeg skal gjøre HVER DAG. Og alt annet blir som en bonus :o)

Opplegget mitt er som følger; jeg skal ta 20 runder i trappa og øvelsene på gulv hver dag. Når jeg slutter å være blå-lilla i ansiktet etter 20 runder i trappa så øker jeg selvsagt :o)

 

Kom igjen jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten plusse på at småtten var syk fra søndag til i går, så kanskje litt derfor jeg ikke orket trene noe særlig og.. Med en unge som holder en våken hele natta er ikke situps det første en tenker på om morgenen.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er her jeg :) Du skal det være glad det var tastaturet du sølte kaffe i.. En venninne av meg holder på med sin PhD og klarte å søle på tastaturet på laptopen.. Den så pofff... og så hadde hun noen spennende dager før hun fikk beskjed om de klarte å "berge" alt hun hadde skrevet.. (Det gikk bra til slutt altså)

 

Jeg hadde spisedag lørdag som betydde at jeg omtrent spiste alt jeg så... Siden jeg sliter med mye væske i kroppen så var nok ikke det så smart for jeg gikk rett opp igjen... Og på mandag var jeg litt svak og endte med å kjøpe pizza for jeg orket ikke lage mat...

 

Men har vært mye aktiv da, brukte hele helga samt mandag på å legge nytt golv.. Meg og mamma, så det ble som to gode naboer :).. Så mange løft og bøying og tøying kan man si.. Følte at jeg fortjente den pizzaen, men det er nok ikke den rette holdningen om jeg skal ned i vekt... men hadde offisiell veiedag mandag morgen og var ned 2kg på en uke og det er jo bra, men som sagt er det væske i kroppen så tar nok noen tid før jeg ser "ordentlige" resultater..

 

I dag har jeg ikke gjort noe fornuftig, men i morgen er en ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles litt forkjøla, men ikke syk nok til ikke å trene, egentlig. Men jeg har fått veldig lite søvn i det siste, pga en liten knert som har hatt diare og vært forkjøla - og våken på natta.

 

Men jeg har tatt litt situps, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, da hadde jeg hatt litt angst også tror jeg..

 

Vel, om man ikke bestandig tar de lureste valgene så får man tenke som så at gjort er gjort (eller passer spist er spist bedre..? ;o)) og heller starte på nytt. Litt praktiske årsaker som kjapt og enkelt og ting som kaffebesøk og slike ting kan lurve til systemet vårt, men det får så være :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki: tirsdag & onsdag & torsdag kan nå hakes ut som Luni's-flink-å-gå-i-trappa-og-gjort-øvelsene-sine-dager :o)

 

Fikk forresten kommentar om jeg hadde gått ned i vekt i dag!! Weee :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai, med lite nattesøvn forsvinner både tiltakslyst og overskudd og det meste egentlig.. *klappedegtrøstende*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra :) Og det er så utrolig motiverende når andre ser og kommenterer resultatene av vårt harde arbeid..

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra trilletur. Er superfint vær, så har vært ute og trillet i 2timer og 40min.. Har skritt teller og er oppe i ca 12000 skritt :) Kjennes kjempebra ut nå :) Jeg er en slik person som må trene og være aktiv om jeg skal gå ned i vekt, men da til gjengjeld så bruker det å gå ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett å finne tid til trening når man har syke knøtt. Og for ikke å snakke om overskudd.. Så kjempebra at du har fått tatt noen situps da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er jeg og! Jeg må trene for å holde vekta nede og trivselen oppe, og egentlig ser jeg synlige resultater ganske fort.

 

Det ligger og ulmer uante muskler under alt dette ekstra hudlaget ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner så smått jeg også.

Har knapt beveget meg siste året pga bekkenløsning,men den begynner å slippe taket.Så da må jeg begynne å trene meg opp fra zero.Skal komme iform,men det blir uvant for musklene mine(har jeg noen?)

Var på trilletur i går i nydelig vær.Idag regner det.Men skal ut på trilletur hver dag,så sant været tillater det,heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Vi er kjempeglade for alle nye "medlemmer".

 

I dag har jeg trillet 2 x 5 km. Det er det lengste jeg noen gang har trillet på en dag. Er ikke den store trilleren, for jeg liker å jogge i stedet for å gå tur.

I dag gikk jeg altså 5 km, så var vi med på "Musikk fra livets begynnelse", og så gikk vi 5 km hjem igjen. Kjempegodt! Tror jeg må trille mer nå utover våren, det blir så fint framover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha, ha, Luni! Må le av selvironien din! Ser for meg at du prøver å finne fram til de "ulmende" musklene som ligger gjemt der et sted. (Nå aner ikke jeg hvordan du ser ut, da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ingen treing på meg, men i dag har jeg vært ute og trasket med vogna i ca 3timer!!! Sakte tempo, men har passert 10.000 skritt på turen som var målet... Kjennes bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt all tid og energi denne uka på å rette prøver og stiler, så jeg har overlatt trillinga til pappan de aller fleste gangene. Litt synd, egentlig, men jeg har bare måttet bli ferdig.

 

Nå er det jo nyyydelig vær på Østlandet for tida, så nå skal jeg insistere på å trille turene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit!

 

Det finnes ikke dårlig vær... :-) Det har jeg i hvert fall måttet finne meg i, de som har vært med her, vet at jeg triller og triller og triller for å få jenta mi til å sove, det være i 15 minus eller 20 pluss. Var egentlig litt "pysete" for å gå ut i regnvær før fødselen, men nå er det bare å dra på regntøy og regntrekk og komme seg ut! :-)

 

Trilling er kjempeeffektivt for kiloene - aldri i verdenom jeg hadde gått ned til et par kilo mindre enn det jeg veide før fødsel om det ikke hadde vært for trilling! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi, her har det vært trappevandring og gulvøvelser til den store medaljen denne uka :o) Alle dagene unntatt mandag og torsdag, da ble småtten syk igjen og jeg orket bare ikke. Jeg tar 20 runder i trappa, de siste dagene har dette vært lekende lett (skryte-skryte), så tenkte jeg skulle øke med 5 til. Høres lite ut, men tror jeg skal ta det rolig med opptrappingen.. Er så redd for å bli lei!

 

Men jeg er da igang, og nå har mannen endelig fått lånt traktor og skrapet innkjørselen slik at jeg kan komme meg ut med vogn igjen *jippi* :oD Da blir det noen trilleturer også vettu! Det har jo vært så deilig vær, så dere kan tro det har vært grensesløst irriterende å være værfast inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo vært strålende flinke alle sammen nå :o)

Syns alle er godt igang jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er en slags pæreformet liten sak.. Hvis 1,8 meter er å betegne som liten da.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir flinkere og flinkere, men jeg dabber mer og mer av! Tror nesten at jeg skal vente med å tenke på trim til jeg begynner på jobb igjen etter påske. Da får jeg mer struktur på livet igjen. Nå går alt bare i surr. Legger meg ikke om kvelden selv om jeg er trøtt, glemmer de mest elementære ting... Jeg tror det blir bedre når jeg begynner å jobbe. Da får jeg trimmet litt i arbeidstida også. Gleder meg!

 

Godt å se at dere andre er så flinke, og at dere blir motiverte av trimdagboka som jeg startet. Håper at dere fortsetter, selv om det kanskje dabber av litt fra min side,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg dabber litt av jeg også, i vhert fall i å skrive her. Jeg triller og triller, men er ikke fornøyd - målet mitt er å trene mer styrke, og nå har jeg hatt 10 uker på meg til å forbedre det, har kun vært "flink" noen få uker.

 

Du har jo gyldig grunn da, det har vært mange uker med sykdom i familien din nå - det tar på!

 

jeg trodde jeg skulle bli flinkere etter at jeg begynte i jobb, trodde jegskulle få litt mer struktur på ting, men det ble det ikke til...

 

Vi har alle downperioder - jeg minnes fortsatt de to første ukene dine i året! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, noen ganger går bare ting på tverke. Og prioritere må man bare gjøre. Jeg har jo faktisk hatt en down periode jeg og (varte heldigvis "bare" halvannen uke). Men man får skrive en setning når man har tid og trene når man har mulighet. Det er ikke bestandig like lett å få kabalen til å gå opp :o)

 

Jeg er nok ikke innom her hver dag, man får jo litt begrenset med tid og da er det litt av hvert man skal ha ordnet mens poden sover. Men et ukes-sammendrag prøver jeg å føre opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...