Gå til innhold

Ønsker sykemelding men får ikke av legen

Anbefalte innlegg

Er i uke 28 nå, var i forrige uke hos legen og var igrunn ganske klar for å gå over i halv stilling, men det fikk jeg ikke. Er frisk og har ingen store plager, men er bare utrolig sliten. Sitter i en skranke og føler at jeg ikke har tålmodighet med kundene lenger og det er bare rett og slett tungt å gå på jobb. Har ingenting å gå på når jeg kommer hjem fra jobb,er rett på sofaen og der blir jeg. Legen sa at i uke 29 kunne han vurdere å sykemelde meg halvt, men følte meg veldig lur der jeg satt og ble avvist og var bare så klar for å jobbe halvt. Motivasjonen falt ytterligere etter dette kan man si. Må man ha plager for å bli sykemeldt, holder det ikke bare å være sliten? Er jo tross alt en tid man skal kose seg med ikke presse seg selv maksimalt og gå rundt å være sliten til enhver tid.

Fortsetter under...

Å være sliten er vel noe man må regne med som gravid og ikke grunn til sykemelding. Jobben bør jo tilrettelegge med flere pauser osv. For all del du kan jo kose deg når du er gravid men det bør jo ikke gå utover jobben.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg vil nå si at livet er mer enn jobb. Hvis man er så sliten at man ikke klarer å fungere i privatlivet, at det eneste en orker når jobben har krevd sitt er å sove....da er det greit med sykemelding. Iallefall å jobbe i redusert stilling. Jeg jobber som sykepleier: Det er mye løping frem og tilbake, av og til jobber jeg alene også. Pasientene har rett til å bli møtt av et vennlig og opplagt fagpersonle, og når jeg har vært i aktivitet 8-9 timer i strekk har jeg veldig lite overskudd til andre enn meg selv. Med andre ord, jeg sover når jeg er hjemme, blir lett irritert på venner, familie og pasientene. Da mener jeg at det å bli sykemeldt en viss prosent er en selvfølge. Som sagt....livet er mer enn jobb!!!

Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg opplevde det samme i midt forrige svangerskap (men det hadde nok også noe med at legen ble fornærmet over at jeg ikke ville deltidssykemelde meg selv om legen anbefalte det fra uke 25), så da jeg i uke 33 ønsket å redusere stillingen noe, nektet hun meg det. Alle rundt meg ble sjokkert, men jeg kjempet meg i mål, og det gikk, men arbeidsplassen min var ikke åpen for å gjøre hverdagen noe enklere den siste måneden min... Så systemet fungerer ikke helt i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...