Gå til innhold

Jeg bare gråter...

Anbefalte innlegg

Kjære Snøfilla, så utrolig leit at det ikke gikk denne gangen heller. Er leit å høre om alt det vanskelige du har gått igjennom! Vet at det er utrolig vondt...og føler med deg.

Som jeg har sagt til deg en gang før, så tror det kan være litt ekstra tøft når man, til og med i en liten gruppe som i utgangspunktet kan føle seg alene med sin situasjon, også der føler seg litt alene med egen situasjon. Jeg kan føle meg litt alene med min situasjon; jeg er over 40 med tette eggledere og IVF er min eneste mulighet.

Vet om en jente i utlandet som har noe kromosomfeil på eggene. Hun og mannen gjør nå denne våren 3 runder med IVF, der de befrukter og fryser eggene for å spare opp til en "liten gruppe" med egg som de kan gjøre PDG på før de tilbakeplasserer. Og det er hennes 2. runde med dette. Første runde med 9 embryoer var det bare ett som var ok, og hun ble ikke gravid med det etter tilbakeplassering. Og hun er over 40!

Bruk tiden nå til å sørge og komme deg igjen! Så kan du reorientere deg og sjekke ut nye muligheter. Og du er bare 35 år! Tro du meg, jeg skulle gitt mye for å være 35 i "bli-gravid" sammenheng...

Skjønner at det kan være godt med en pause her inne fra! Det blir litt rart uten deg. Jeg husker deg godt fra jeg startet å "henge" her for litt over ett år siden. Du har vært en av de som har svart på spørsmålene mine. Du og Lenn dere utmerket dere med mye omsorg og råd. For meg har du liksom vært en av "hjørnestenene" her inne.

Ønsker deg alt godt videre med å nå målet ditt med å bli gravid og få en velskapt baby! Du har flere uprøvde muligheter, og alderen på din side! You go girl! :-)

Fortsetter under...

Å nei, nå sitter jeg her med tårer i øynene og klump i halsen. Det var jo virkelig din tur nå snøfilla! Det er en vanvittig urettferdig verden vi lever i, det er vel alle her inne på ass. befr. enige om ...

Håper dere klarer å sørge ferdig, få det ut av systemet, og at dere har gode venner og familie som kan støtte dere når dere trenger det! Og så regner jeg med at det blir noen tøffe treningsøkter på deg fremover ...

Selv om Riksen ikke kan hjelpe dere, så synes jeg å huske at du var i kontakt med Aleris ang IVM. Det kan jo være verdt et forsøk, dersom legene der er positive til det.

Skjønner godt at du tar en pause herfra nå, men du er hjertelig velkommen tilbake når du måtte ha behov for og ønske om det!

Ta vare på hverandre nå! Så håper jeg dere klarer å spare opp penger og kommer i gang med nytt forsøk på å oppnå det store målet deres, en velskapt baby!

Mange klemmer fra

Takk (igjen) alle skjønne jenter!

Høst72: Vi teller veldig fram og tilbake ang. IVM. Ja, det frister. Men på den andre siden er det ca. 14 000,- som vi kan spare til forsøk i utlandet om vi hopper over det. Kanskje vi skal ta en ny prat med Holst på Aleris før vi tar den endelige avgjørelsen... Vi får se:-)

Håper du klarer å slappe av i rugetiden og finner på hyggelige ting for å få tida til å gå. Ja, det blir mye trening på meg framover, nå er det tid for å gi kroppen en vår-puss. Men i kveld blir det sofakroken og en flaske rødvin med min kjære.

Klem & klem

Hei snøfilla

Dette var bare trist. jeg har egentlig ikke ord... men jeg håper virkelig dere skal lykkes med dette som du ønsker så sterkt. Vi har jo fulgt hverandre nå på denne runden, var så sikker på at det skulle klaffe for dere. Det har vært veldig hyggelig med meldinger fra deg!!

Kos deg med rødvinen og ta godt vare på hverandre. Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går. Jeg synes absolutt du skal holde deg her:-)

Stor trøsteklem!

Kjære snøfilla.

Jeg er ganske ny på dette forumet, så jeg kjenner deg ikke så godt, men du har virkelig min fulle sympati og dypeste medfølelse.

Det er virkelig vondt å lese om hva du nå gjennomgår..

Ja det er virkelig godt at vi ikke vet hva vi skal gjennom her i livet, det er så mye som er så forbanna urettferdig, og livet kan virkelig sette en på mange vonde prøver..

Jeg håper virkelig at du kan få hjelp på private klinikker eller i utlandet og at også du skal få oppleve å bli mamma.

Lengselen etter et barn er vel det som holder oss alle oppe her, og det er utrolig hvordan krefter man ikke aner at man har dukker opp og gir nytt pågangsmot og håp.

Ønsker deg masse lykke til på den videre ferden:)

Stor god klem fra

Annonse

Så trist at dere mislyktes, snøfilla..Sender deg en stor trøsteklem.

Skjønner godt at alt føles håpløst nå:(

Heldigvis er det mye som fortsatt kan prøves i utlandet, så håpet er ikke ute! Jeg er sikker på at dere vil lykkes tilslutt:-)

Håper du kommer innom innimellom og oppdaterer:)

God klem fra

Så utrolig leit snøfilla.

Jeg føler med deg.

Har fulgt med deg det siste året og du har vært så flink og positiv, og støttet alle ! Jeg vil si du har gjort en stor positiv forskjell på dette forumet.

Selv er jeg foreløpig positiv ruger, men har ingen store forhåpninger.

Å nei!

Sitter med tårer i øynene selv her :(

Håper virkelig at dere finner en god klinikk i utlandet som kan løse problemet med "snø-eggene"!!

Det unner jeg deg virkelig!

Jeg har vært her sammen med deg leeenge nå, føler du er en av de som står meg nær her inne!

Håper du skriver inn og oppdaterer oss en gang i bland!!

Å KJÆRE DEG!!!!!!

Dette var så trist å lese......

Sitter med *tårer i øynene*å leser!

Fy f.......Hvis det virkelig finnes en gud hvorfor gjør han dette med oss??

Det er så sinnsykt urettferdig,jeg forstår savnet ditt veldig godt.og jeg skjønner at du vil ha "egne"barn du har bært frem selv.....Min fullestøtte får du der.....!

Ønsker dere MASSE MASSE LYKKE TIL!!!

Håper deres drømmer vil bli oppfyllt en vakker dag i fremtiden.....

Varme klemmer

fra

Annonse

Hei Pia, Emma, Snøfilla og dere andre.

Fine innlegg her og det kommer mye klokt ut i forhold til det å være ydmyk enten det være om du har slitet lenge eller ei for alle fortjener oppmerksomhet og medfølelse. Jeg var innom her en del for 2 år siden da jeg ble gravid og full av iver men det gikk skeis og flere forsøk etter har det bare gått galt men har ikke vært så mye inne her for det. Har fulgt med men ikke deltatt så mye. Husk på at det også er jenter der ute som ikke aner noe om denne siden og har opplevd,prøvd mye og ikke klart det selv om det er første gang på ivf så kan man ikke dømme noen etter om det 1,2,3,4 forsøk. Enten det være seg at de skriver dumme spørsmål eller ei for det er ikke lett å bare hoppe inn i gjengen på siden her uten å forstå hva som er blitt sagt før eller ei. Kan jo anbefale og inventere nye som man ser inn til å presentere seg og bli kjent med personer før man kommenterer for mye.

Mange har jo vært gjennom tåredryppende ting før de begynner ivf mens noen har fått forsøk på ivf fordi man har prøvd så lenge uten hell og det er tusenvis av årsaker for hvorfor man er inne til de forskjellige behandlinger og helt riktig det går ikke an å rangere etter hvor mye man har opplevd men bare støtte og oppmuntre.

"Snøfilla" .....jeg er virkelig lei meg når jeg leser om deg og jeg griner også for deg og jeg kan sette meg inn i følelsen selv om jeg er på 1 forsøk. 3 Forsøk hva er det da??? se på Jenny Jensen og la henne være din inspirator og jeg sikker på du som virker sååå tøff og positiv klarer å se fremover med håp. Når du får dette litt mer på avstand er jeg sikker på du finner og øyner muligheter. Har selv sagt til meg selv at om ikke disse forsøkene går må jeg holde motet oppe og finne andre muligheter. Jeg har sett at du har vært inne her en del og har vært en god støttespiller for mange og om du kom i en konflikt pga at man er litt uenige og man har dårlig dag så har du gjort mye godt her og det tror jeg mange vil huske på.

Lykke til og klemmer fra meg.

Kjære deg Snøfilla!!!

Det gjør vondt å lese hva du gjennomgår. Det er så sinnsykt urettferdig!!! Jeg har ikke vært her inne så lenge, men har lest noen av dine innlegg. Jeg synes virkelig det skal være din tur nå!!!! Jeg finner ikke ord. Det er utrolig hvilke krefter man får hvis man virkelig ønsker noe! Så stå på!!! Jeg håper av hele mitt hjerte at det lykkes for dere!!!

Klemmer fra Sofie

Kjære Snøfilla

Dette var veldig trist!!!! Skjønner at dere trenger en pause nå for å se hva dere kan gjøre fremover.

Adopsjon forstår jeg at dere ikke vil ennå, her er det fortsatt for mye i utlandet som er ikke er prøvd. Er det ikke flere som har fått god hjelp i Finland tro?

Jeg håper virkelig at det er noe der i det store utland som kan passe for akkurat dere! Sjefen min hadde alle forsøkene sine i Danmark, og selvom hun egentlig ikke skulle få refundert det hun hadde betalt( dette er noen år siden) fikk hun det likevel. Håper at dette kan gjelde for dere også:o)!! Hun lyktes ikke med prøverørsforsøkene, men under over alle undre da adopsjon var igang ble hun gravid. Og de hadde prøvd i åtte år.

Hun prøvde en del alternativt, kanskje en kombinasjon der banet vei hvem vet??

Håper du ikke blir lei deg for dette, mener ikke å si at bare vent så går det nok, bare at det finnes håp på den ene eller andre måten. Men du må nok til utlandet ja, hvor de bruker andre metoder og nok er dyktigere enn her i Norge!

Unner dere virkelig å oppleve det å bli forelder-engang håper jeg å få se meldingen tikke inn fra deg om at endelig viste det positivt!

Lykke-til-videre-klem

Kjære deg

Det var ikke slik det skulle gå, føler veldig med dere nå. Dette var trist!

Håper det finnes en løsning for dere enten her hjemme eller i utlandet.

Kjenn på sorgen en stund, få ut alle følelser.

Etter en stund kommer nok fighterviljen tilbake. Så lenge det fins muligheter, fins det håp!

All mulig lykke til videre!!!

Klem

Kjæreste Snøfilla,

jeg ble så lei meg som de fleste over. Vi vet litt om hvordan det er. vi begynnte sammen men livet er visst urettferdig dessverre. Hvis du ønsker å oppleve alt svangerskap, amming etc. jobb for den muligheten. Norge er dessverre langt etter andre land. Her på island har de lov til mye mer, inkl donoregg. og har god sukksee rate. var en fra norge som kom hit i januar ble gravid på 1.forsøk med donoregg. senere når tiden er moden kan du jo ta kontakt og de vil fortelle deg om de kan hjelpe. hjemmesiden er www.artmedica.is jeg gi deg e-mail til legene der om du vil det.

en annen ting som er veldig diskutert og også nå forsket på her er hjelp av psykolog. vi har en som har som interessefelt ufrivillig barnløshet, og har forsket på det. utrolig nok øker sukseraten ved hjelp av mental trening som hun kaller det, selv også blandt de med kjente vanskelige diagnoser. kjære venn ta en pause ras fra dere, kom til det nivået hvor dere finner positive ting ved å være barnløse (høres vanvittig ut men det er ikke dermed sagt at man ikke ønsker barn)- vi klarte å komme dit sist sommer og det var en utrolig befrielse selv om kampen fortsatte. søk opp barnløse venner og bruk tid med dem. når tiden er inne kan dere søke rundt for alternativer i utlandet. Jeg er ikke alltid her inne lenger men om du vil ha mer opplysninger og hjelp med hvordan ting er her på island når den tid kommer. ta kontakt på [email protected]

Hjemmesiden deres har dessverre ikke ennå alle opplysninger på engelsk.

Dere klarer dette, lykke til!!!

STOR klem

Takk & takk & takk - dere er verdens beste!

sailor: Tusen takk for spennedne info. ED høre skummelt ut (et stort skritt å ta, både fysisk og etisk), men vi bør vel holde alle muligheter åpne... Jeg setter veldig pris på at du deler det du vet med meg:-)

Stoooooooore klemmer til alle

Forferdelig trist å lese, snøfilla... Det virker som at du har gitt opp, men du må beholde håpet!

Siste gang jeg var i kjellern begynte jeg å tenke på at det kanskje var kromosomkrash vi slet med, og jeg er faktisk villig til å få et donoregg. -Heller det enn å adoptere. På den måten vil jo barnet være hans, og mitt - fordi jeg har båret det frem.. Dette er bare mine tanker, hva jeg gjør når jeg kommer der til, vites ikke...

Jeg håper det beste for dere begge, og dere skal helt sikkert bli foreldre :o)

mange klemmer fra

Gjest Bjørnen Collargol

NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var ikke slik det skulle gå med dere på dette forsøket, og jeg som krysset alt jeg hadde for dere....

Håper dere klarer å trøste hverandre og oppmuntre hverandre i tiden som kommer. Skal se at det hjelper å komme til et annet land å få litt hjelp der.

Sender deg en kjempestor klæm jeg :-)

KLÆM

Kjære deg

Du har vært her siden jeg begynte på bim og synes det var trist at det gikk som det gikk.

Vi nevne sorggruppen som er nevnt i siste nummer av Ønskebarn - kanskje dette kan være noe for deg??

Vet hvordan du har det - du husker kanskje hva jeg har vært gjennom også.

Ønsker dere det beste for fremtiden.

Stor klem

Ønsker å sende deg mange mange varme klemmer!!!

Jeg skjønner at det siste året har vært tungt for deg. Vi har begge vært her for lenge... Men jeg hører du har håp i stemmen din og klarer å finne en vei videre. Håper jeg kan være til inspirasjon med alle mine forsøk... Du har snakket om utlandet tidligere, og nå er tiden inne for det. Du får kontakte flere klinikker i Sverige,Danmark og Finland. Det er veldig hyggelig å gjøre det ved Ciconia. Det blir som en liten tur for oss begge. Bor på hotell og koser oss. Setter en liten ramme rundt det, at det er oss begge som vil dette. Jeg vet at du klarer det til slutt snøfilla!!! Stå på!!!

Ble veldig glad for klem fra deg i innlegget ditt, det varmer.

Mange klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...