Gå til innhold

Perfekt side for meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, tror jeg sendte et innlegg før det var skrevet ferdig... jaja:)

Har ikke skrevet mange innlegg før, har nemlig ikke sett dette forumet, og har drevet og "sniklest" på innlegg fra gravide og prøvere i over et år nå!! Kjempedeilig og se at så mange tenker som meg/oss! Jeg tok siste p-pille 17.februar, og har ikke brukt annen prevensjon etter det, vi har hatt lyst på barn det siste året, men pga min jobbsituasjon, og før det studier, så har det ikke passet økonomisk å bli gravid. Nå i mars har jeg vært ansatt i seks mnd, jobbet tre mnd en annen plass før jeg begynte her, så sånn sett har jeg jo krav på fødselspenger om jeg blir gravid nå. Er bare det at jeg føler meg skikkelig kjip som har ventet akkurat så lenge at jeg vil få penger, men dermed vil bli borte fra arb.plassen etter så kort tid om jeg blir gravid..... skikkelig dilemma! andre som føler det slik?! Det verste er at vi har begge SKIKKELIG lyst på baby nå, egentlig hele det siste året, har INGEN i omgangskretsen som ikke har barn, de fleste er på andre eller tredje runde nå (enda jeg bare er 26 og det er venninnene mine og!), og ingen skjønner hvor lyst vi har siden vi har klart og vente så lenge... Tenker baby hele tiden men føler ikke at jeg kan snakke med noen om det, ettersom ingen skjønner at vi venter når vi har såå lyst. Begge familiene våre omtrent "forventer" at vi skal bli gravide hvert øyeblikk, og skjønner heller ikke at vi venter. Nå har jeg som sagt sluttet med p-pillen, men regner med at det uansett vil ta tid pga jeg ahr brukt den så lenge, nå har vi bestemt oss for at det skjer når det skjer.. G

ud så deilig å få sagt dette, :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du føller i forhold til jobb, men du har jo som du sier vært ansatt i seks mnd nå i mars - og si at du skulle være heldig å bli gravid nå med en gang, så har du jo likevel vært ansatt i godt over et år når du går ut i permisjon.. Og det er vel ikke så ille? :) Jeg har samme litt småekle følelsen jeg - jeg har vært ansatt i tre mnd nå i mars.. Men for en arbeidsgiver som ansetter folk i akkurat denne aldersgruppen, så kan det umulig komme som et sjokk at man blir gravid.. er lissom den tiden det da :) Min arbeidsgiver ansatte to til samtidig med meg - og begge to venter baby i mai.. (de var jo godt gravide allerede da de søkte jobben) Så da har arbeidsgiver tydeligvis en forståelse for det, og det hjelper litt.. for det føles litt som å gå bak ryggen på dem egentlig, men det er jo ikke det....

Tenk; hvis ikke vi produserer vil jo alt stoppe opp - trøst deg med det, og lykke til med prøvingen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...