Gå til innhold

eksem blitt til åpent sår

Anbefalte innlegg

jenta mi har atopisk eksem. det på håndleddet er verst, og idag er det blitt en liten sprekk der! hun har blødd litt. vi går på babysvøm og skal egentlig dit idag. smører med kortison, apobase, vitapan og snart ALT som finnes. ingenting hjelper noe spesielt, tar det bare bort for et par dager.

hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8490531-eksem-blitt-til-%C3%A5pent-s%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det har blitt åpen sår betyr vel også at det kan være infisert. Da er det veldig viktig å passe på at et ikke kommer til bakterier. KP bad er da veldig effektiv.

Har dere ikke hatt slik åpen eksem før, hadde jeg anbefalt deg å ta kontakt med legene din, da de evt kan rådeføre deg til å bruke andre kremer som feks Betnovat m/ chinoform ellere kremer som ( Benyttes ved nevnte lidelser, hvor det foreligger sekundærinfeksjoner eller risiko for slike og hvor infeksjonen ikke trenger separat behandling.)

Når lillebror har åpne sår på hendene bruker vi denne sammen med Kp bad hver dag i 5 dager, etterfulgt av fetkrem.

Blogg:

http://sosken.blogdrive.com

Hei !

Sett på hjemmesiden i dag igjen, siste bildet er veldig likt slik vår datter var. Sier til alle med barn med eksem: våtbandasjer !

Husk vi har rett til hjelpestønad og flere barn syk dager !

Godta opp og nedturer, vi mødre gjør ikke noe "feil" det er ikke all eksem som kan forklares, det blir bedre ettersom årene går !

Finn en lege familien har tillit til som tar dere seriøst !

Vi har BARN med eksem, ikke barn med EKSEM !

Hei Sirauva og godhjerta,

"hva er dette kp bad som nevnes her?"

Foklaring fra Lommelegen:

Kaliumpermanganat bad virker desinfiserende, uttørrende, kløstillende og bakteriedrepende, og er svært effektivt for å behandle hissig og væskende eksem. Kaliumpermanganat kjøpes på apotek, og det brukes utblandet i vann til helkroppsbad eller lokalbad av hender og føtter, eventuelt som fuktige bandasjer som legges på utslettet. En generell regel er at badet har passe styrke når vannet har rødvinsfarge, men hvis du får svie og ubehag kan du forsøke et tynnere bad. Bad i 10-15 minutter en gang daglig til infeksjonen er under kontroll, vanligvis 5-7 dager. Kaliumpermanganat gir en forbigående misfarging av hud og negler - for å unngå dette kan du lakke neglene med en klar lakk, eller smøre de inn med vaselin. Noen apotek selger spesiell badekarplast som forhindrer misfarging av badekaret. Hvis du ikke får tak i dette må badekaret skures med Jif, klorin eller lignende.

Vi bruker dette når eksemen er blusser opp / hissig / skorpete / åpne sår .... da prøver vi å bade hver dag i 3-5 dager, dette fungerer som skrevet over kløestillenede og bakteriedrepende.

Du kan se mine barn i " rosa bad" på blogggen vår.

http://sosken.blogdrive.com

Lykke til hos helsesøster.

Annonse

Hei eksemmamma,

som jeg skrev i den andre tråden... jeg løper å kjøper våtbandasje I DAG :-)

Vi har helidgvis ENDELIG kommet i gang med hjelpestønad for begge barna og med høye ekstra utgifter per måned er det en stor hjelp.

Takk for gode ord og støtte - det hjelper så utrolig masse " klem "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...