Gå til innhold

Mobbenavn i barne og ungdomstida..

Anbefalte innlegg

Er der noen her inne som noengang tenker over at barna faktisk kan bli mobbet for de navna vi som foreldre putter på barna våre??? Spesielt i dag når man velger navn som er uvanlige og stygge bare fordi de er sjeldne og fordi vi ikke vil ha samme navnet som andre barn her i landet...

Barn og ungdom kan være skikkelig stygge med hverandre om de går inn for det... Så husk det når dere velger navn...

Kunne DU ha levd med det navnet?????????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8490248-mobbenavn-i-barne-og-ungdomstida/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk ikke det er et problem.

Jeg har levd med et meget spesielt navn og har aldri blitt mobbet for det(eller noe annet),til tross for at det lett kan forveksles med toalett.Mitt problem med et uvanlig navn er at jeg alltid får fokus på det når jeg møter andre,også i situasjoner hvor man helst vil slippe:

-begravelser

-selskap med mange nye

-ny studiesituasjon

-legen

...og så videre.

Så i den grad jeg vil "advare" mot sjeldne navn,er det fordi man

a) alltid må stave det og

B) man blir litt lei av kommentarer ( "er du italiensk,russisk,spansk?")

Men selvfølgelig,alt kan leves med,og jeg vil ikke si at navnet har vært mitt største problem,gitt...

Forøvrig tenker jeg at barn i dag lever i en internasjonal verden hvor vi bruker navn fra nær sagt alle verdenshjørner.Tilgangen på navn har aldri vært større,og navnene går fra norrønt til arabisk.Så min konklusjon er at barn er vant til så maange typer navn nå,at det er ikke navnet det står og faller på vdr.mobbing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...