babyT Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jeg er henvist til lap, og lurer på om det er vondt? Hvor lenge må jeg regne med å være sykmeldt etterpå?
vimssa Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg har hatt to lapraskopier og begge har gått helt fint. Jeg hadde ikke spesielt vondt, men du kjenner det jo selvfølgelig. Det kan være lurt å ta det med ro i noen dager. Har du arbeid med mye løft osv hadde jeg sykemeldt meg en uke. Det kan uansett være greit å ta det med ro. Det er litt vondt å reise seg, men så lenge sårene gror og alt er som det skal går det sikkert fint. Jeg fikk litt vondt i skuldrene og i hodet pga gassen de blåser oppmagen med. Pass på hvis du blir kvalm av narkose å si fra om det, så kan du få kvalmedempende. Det er sikkert veldig individuelt hvordan man reagerer, men jeg hadde det ikke så værst.
babyT Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 uff. Gruer meg, jeg... Men det skal nok gå bra. Er jo ikke den eneste som må gjennom det. Har hørt flere som sier at de fikk vondt i skuldrene pga gassen. Har ikke så mye tunge løft i jobben, men er mye i bevegelse, og man vet jo aldri når to eller flere elever kan ryke ihop og man må skille dem, så kan nok være greit å be om sykemelding til jeg er bra igjen tror jeg...
vimssa Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Det er selvfølgelig litt skummelt og jeg skjønner at du gruer deg, men det går bra!! Det som var "værst" var å våkne etter narkosen. Skjønte ikke så mye, gråt for ingenting og de irriterende sykepleierene ba meg hele tiden puste mer. JEG PUSTET JO!!! Hva maste de for??? hehe... Det er egentlig ingenting å grue seg til, men litt må man jo. Sykemeld deg hele uka. Det er sikkert like greit.
babyT Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2007 Takk. Det kommer helt sikkert til å gå bra, og jeg pleier å tåle endel. Og skal nok tåle nokså mye så lenge det kan resultere i at vi år et lite nurk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå