Gå til innhold

Til alle mødre med tre barn!!

J.H.

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det har vært slike innlegg før, men jeg trenger deres hjelp!! Vi har to barn, eldste er 4,5 og yngste nesten to år. Jeg ønsker meg et tredje barn, mannen min er skeptisk men har gitt grønn lys..

Men nå plutselig er jeg i tvil. Vet ikke hva jeg vil. Jeg trenger innspill fra dere med tre barn; Er det mye mer jobb enn med to? Den lille tid man har til seg selv nå, blir den borte? Hva med forholdet? Ferie? Søsken relasjon? Selvsagt angrer man aldri på et barn, men er det noen der ute som lurte på hvorfor i all verden man fikk et tredje barn?

Som sagt ønsker jeg meg et barn til, men samtidig synes jeg det er et veldig stort valg denne gangen. Håper dere med tre barn har lyst til å dele noen erfaringer med meg!

Fortsetter under...

Syns overgangen fra 1 til 2 barn var mye større enn fra 2 til 3...

Det er kjempefint å ha tre barn og jeg regner med at det blir like kjekt med fire!!

Et barn kan sjelden redde et forhold dersom det skranter, men er man gla i hverandre (selvsagt er dere det) kan det absolutt bidra til å styrke dere. Klart sydenturer blir noe dyrere når barnet vokser til, men det fins da mange andre flotte turer å reise på. Dere slipper å bytte bil, for den er (sannsynligvis) konstruert for 5 personer.

Småbarnsperioden kan være slitsom, samtidig som det er en utrolig fin og givende tid (og den går så altfor fort...). Man har litt mindre tid til seg selv og parforholdet, men det ordner seg som oftest på sikt. Dessuten er det kjempeviktig å benytte de anledningene man har til å pleie seg selv og hverandre.

Lykke til med avgjørelsen!!

Jeg har tre gutter som snart er 6,5 og 3 år gamle. Jeg er kjempeglad for at vi fikk tredjemann (selfølgelig). De to eldste er veldig glad i han og som regel leker de fint sammen. Det jeg syntes var verst med tredjemann, var å gå gravid. De to eldste ble 3 og 2 når han ble født, og det var slitsomt å gå hjemme med de når jeg var gravid. Selfølgelig var det travelt og sånn, men jeg syntes det gikk kjempe greit.

Nå venter vi fjerdemann i april, og vi gleder oss alle til å ha en ny baby i huset. Det har vært mye enklere å være gravid denne gangen siden de to eldste er blitt såpass store at de kan forstå litt mer.

Du må gjøre det du føler er rett for dere. Jeg er veldig glad for at vi har 3 gutter og nå venter den fjerde.

Hei J.H!

Jeg har ikke 3 barn (ikke ennå ihvertfall :), men ville bare si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! Jeg har også lyst på barn (har 2, en jente og en gutt), mannen min er ikke fult så klar men har gitt grønt lys. Han sier han er fornøyd med de 2 vi har, men at han selvfølgelig blir like glad om det kommer en til.

Jeg har veldig lyst på 3, men er samtif veldig usikker av de samme grunnene som du nevner.

Med første mann ble vi gravide før vi genetlig rakk å begynne å planlegge, så det var jo veldig greit :)

At vi skulle ha nr 2 var noe vi begge var helt klar for ganske fort, og vi ble gravide da sønnen vår var bare ett år.

Nå er det 5 og 3, og selv om jeg har lyst på en til er valget mye vanskeligere denne gangen.

Hmmm, bli spennende å se om vi "går for" nr 3 eller (hvis vi er så heldig eå få det til da...)

Lykke til!!

Klem Sofie

Heisan

Ja nå er jeg 3 barns mor og er verdens lykkeligste. Syns det er fantastisk. Har to på 5 og 7 og en liten baby nå, syns faktisk dette svangerskapet var lettere enn de andre to, deilig at det er litt størrelse på dem også. Vil sikkert møte utfordringer etterhvert, men syns det går veldig greit nå.

Jeg tror hvis man har en drøm om å få 3, får man ikke ro før man har det, sånn var det ihvertfall for meg...............

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...