Gå til innhold

Spørsmål ang trening av bekkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kan noen forklare hvilke øvelser jeg kan gjøre for å trene bekkenet. Leser alle steder at det er viktig med godt trent bekken, men hvilke øvelser er bra å gjøre. Er sikkert på etterskudd så det holder, men det er vel aldri for sent å starte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Geddy,

Jeg vet hvertfall at trening i vann og svømming skal styrke bekkenet. Noen fysioterapeuter har kurs i det. Yoga for gravide fokuserer en del på det. Ellers ville jeg hørt på treningsstudio der de har litt erfaring meg gravide:) Er sikkert ikke for sent å begynne.

Skrevet

Tror det er vanlige knipeøvelser. Man kan øve ved å stoppe urinstrålen, mens en er på do. Syns å huske fra forrige fødsel, at man skal knipe i 10 sek om gangen, mens man puster vanlig, og gjenta flere ganger. Nå er det 9 år siden jeg fødte, så mulig de har andre øvelser nå.

Skrevet

Åhh.. er det det som er å trene bekkenet? Ja da skal jeg knipe så ofte jeg kan.

har ikke tilgang til svømmebasseng, men har begynt å gå tur hver dag, så får håpe det gjør litt av samme nytten. Takk for svar:)

Skrevet

Ja det er litt mer øvelser nå, knipeøvelsene skal man gjøre enten man har bekkeløsning eller ikke. Trening er bedre fordi det forebygger og styrker bekkenet mer. Som sagt over her, vann og fysioterapi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...