Gå til innhold

For en natt:-(


Gjest

Anbefalte innlegg

Skulle være flink å legge meg tidlig, men idet jeg la meg ned våkna Emma med skikkelig hoste så hun mistet pusten. Måtte løpe ned og ut med henne. Ringte legevakta, skulle komme med henne igjen. Har falsk krupp med pustebesvær igjen..Så var på legevakta til 01 i natt, fikk tabletter og hostesaft, og så har vi holdt på hele natt med lufting. Ganske trøtt i dag og..Gir litt opp den nattesøvna jeg, blir visst aldri noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette er ikke morsomt! Når man har barn kan man aldri forutse hvordan natten skal bli:( Hvorfor kommer alltid omgangssyke på natten, for eksempel - det har jeg alltid lurt på når jeg ligger der klokken 2 på natten og vasker en seng full av spy..

 

Tablettene du har fått er sikkert prednisolon tabletter, eller tilsvarende. De hjelper relativt fort (i løpet av 6 timer...) Du kan jo ta en tur til fastlegen din for en kontroll av henne, i uttalte tilfeller kan vi gi en tre dagers kur med de tablettene for å få henne over kneiken. Det er iallefall en mulighet!

 

Fortsatt god bedring til Emma! Og håper du får slappet noe av idag. Nå synes jeg synd på deg!! Sender deg en stor klem for at Emma skal bli frisk og at du skal få sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Håper hun vil sove litt etter hvert, så kan jeg ta meg en lur med henne. Hun får falsk krupp hver gang hun blir forkjølet, når går det over? Synes synd på henne stakar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi hun er forkjølet at hun får falsk krupp. Det har med diameteren i luftveiene å gjøre, og at slimhinnene på innsiden blir litt hovne i forbindelse med infeksjonen. Dermed blir det litt trangere plass, og du får den karakteristiske hosten.

 

Dette går over når luftveiene hennes blir større ettersom hun vokser. Jeg tror mannen min hadde dette til han var 6-7 år, eldste jeg har sett har vært 10, men typisk er det at de er 1-3 år. Og så går det jo over idet forkjølelsen går over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det går over om et halvt års tid da! Synes så synd på henne, skal ikke spise, ikke drikke, ikke leke, ikke sove, bare hoste og gråte.

Får håpe det går over om et par dager da! Slitsomt for oss alle, vekker alle inkludert selg selv om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og atter huff! Jeg må si at jeg tenker blant annet på deg da jeg er trøtt og grinete over å måtte stå opp tidlig om morgenen, jeg får i hvert fall sammenhengende søvn! Skjønner godt at du er sliten nå. Sikkert amming på natta i tillegg ennå også for deg? Håper du har en mann og familie som lar deg hvile ut litt på dagen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammer enda alt for mye om natta, må ta meg sammen og ta nattavvenning, men har ikke overskudd til det akkurat nå. Mannen min jobber mye og er en del borte, så blir ikke så mye avlastning derfra dessverre. Akkurat nå er han ute med Emma for å gi henne litt luft for hosten.

Mamma jobber heldigvis turnus, så da hjelper hun til så mye hun kan:-) Er nok andre som har det verre og mer slitsomt enn meg trøster jeg meg med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg det må være slitsomt nå. Synes du er flink jeg!! Men som du sier så er det nok andre som har det værre ja, du er jo heldig som har fått to søte små:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...