CathrineM Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Er det noen som har erfaringer med bruk av jordnøttolje eller andre fødselsforberedende oljer som er i salg? For å unngå fødselsrifter...? Jeg ser at apoteket selger jordnøttolje til dette formålet, mens helsekostforretningene selger noe som heter "Fødselsforberedende olje" som bl.a. inneholder mandelolje... Hvilken er bra, og når skal man begynne med dette? Jeg blir såååå takknemlig for svar....!! (:
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Jeg prøvde en babyolje med e-vitaminer sist, men smurte da bare magen.. Fikk ikke strekkmerker. Denne gangen valgte jeg jordnøttolje og har smurt magen, brystene OG underlivet. Jeg ble klippet sist, men revnet i alle fall ikke i forkant av klippingen.. Så jeg er spent på om jeg ikke revner denne gangen heller..
megogguttamine Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har fått anbefalt fødselsforberedende olje fra helsekosten, og den skal brukes jevnlig fra uke 34/35 tror jeg det var. For å massere mellomkjøttet. Fikk den anbefalt av en venninne som er jordmor og tobarnsmamma, men jordmoren på helsestasjonen mente de hadde liten eller ingen effekt.............. Jeg velger å bruke og tro på den ihvertfall! Så får vi se!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jeg tror egentlig ikke det er oljen i seg selv eller alene som kan forbygge revning, men massasjen... Ved å massere tøyer man ut der nede, slik at det blir mer fleksibelt og ikke revner så lett. Hvilken olje du bruker er sikkert ikke så viktig. Har hørt man kan begynne ca 5 uker før termin. I fall man skulle få før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå