Gå til innhold

Oktober: Flere oktobernurk som snur seg rundt?


<3 Jentemafian <3

Anbefalte innlegg

Julie har blitt så aktiv nå, ruller fra mage til rygg og rygg til mage.

Griper etter tærne sine. Så morsomt synes jeg da :) Alt bare skjedde på ei uke. De blir så fort store

 

Hvordan går det med deres små?? flere som er aktive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, går litt treigere her. Har akkurat fått av puta, så hun er ganske stiv enda!

Men hun kan snu seg fra mage til rygg, og prøver febrilsk å rulle fra ryggen og rundt.. Komisk å se på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snur seg fra rygg til mage, men ikke omvendt enda. Tærne prøvde hun å ta i munnen en dag. Så myke de små er i kroppen.

Ellers er det forandringer motorisk hele tiden. Nå sitter hun nesten uten støtte, og hun liker veldig godt å "stå" på bena sine med støtte.

 

Gøy å følge med på utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, koselig å følge utviklingen til våre søte små:-))

Lillemann her, snur seg også fra rygg til mage, og omvendt. Leker med tærne sine og er veldig aktiv på stellebordet især. "prater" og hyler og nyter lyden av seg selv tror jeg. Syns visst det er verdens mest sjarmerende kar han ser i speilet også...he-he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snur seg fra mage til rygg - det har han gjort siden han var 3 maaneder, men gjoer det ikke hele tiden og er ikke saa interessert, men elsker aa studere hendene sine i timesvis og 'prater' masse til lekene-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snudd seg en gang fra mage til rygg, men tror ikke d er lenge før hun snur fra rygg til mage. Er veldig urolig for tida. Ruller over på sida hele tida. Så morsomt om dagene nå, for hun lærer noe nytt hver eneste dag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemann var veldig tidlig ute med å løfte beina sine for å spise på dem, noe han fortsatt er veldig opptatt av. Han kan rulle fra rygg til mage, men noen ganger ligger ermen i veien og da blir han veldig sint. Han ruller seg over til sidene, men tar nok litt tid før han kommer over til magen. Men det er jo i disse tider han skal begynne å tenke på det.

 

Vi tror han kanskje bruker litt mer tid på det for han har litt svak musklatur i hals/mage. Hodet har frem til nå hengt etter når vi prøver å dra han opp etter hendene. Vi går jevnlig hos fysio, og han blir sterkere for hver dag. Vil nok bli like sterk som alle de andre, men vil nok bruke mye lengre tid.

 

Utrolig aktiv. Ligger fint på magen og griper etter lekene sine. Har begynt å løfte på rumpa når han ligger i mageleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her snurres det rundt i alle retninger, han rullet første gang når han var tre mnd:) Er så søte når det snurrer rundt, ikke alltid like elegant,men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så moro! Lillemann har rullet fra rygg til mage fra han var ca 2,5 mnd, så var vel veldig tidlig ute med det. Første tiden bare skrek han så fort han kom rundt. Ville ikke ligge på magen nei! Men nå koser han seg med det også. vil så gjerne krype. Prøver å trekke knærne oppunder seg, men armene er ikke sterke nok, Han blir ganske sint når han ikke får det til. For et par uker siden lærte han seg å snu seg fra mage til rygg også, men han gjør det veldig sjeldent for han dunker hodet hardt i gulvet hver gang og da blir det hyl og skrik.

Tærne er han overhode ikke interessert i. Jeg har prøvd å vise han, men nei. Ser ut som han hoppe glatt over det stadiet:(

Men veldig moro alt som skjer nå! Ikke intr i å ligge i vognen lenger heller. Prøver å "klatre" opp. Jeg vet det er tidlig...men i og med han er så fryktelig interessert i alt som skjer har jeg av og til for korte perioder bygget opp med dyne i ryggen slik at han kan få se ut og følge med i. Det er kjempe stas!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har snudd seg i en mnd nå. Fra rygg til mage. Og nå er det tærne som er det store=) Litt travelt når hun snur seg hele tiden, for hun vil jo ikke ligge på magen, men triller seg rundt så fort hun får en sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi snudde seg fra mage til rygg, men ikke omvendt da hun var rundt 4 mnd. Da vi var på 5 mnd kontroll igår og helsesøster spurte om hun snudde seg sa jeg at hun foreløpig ikke hadde snudd seg fra mage til rygg. HS la henne på magen, og tror du ikke hun rullet tilbake - for første gang alene :) ville bare vise seg frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppeluppa vår ruller begge veier, i tillegg til å gå rundt egen akse.

 

De er en sann fryd å se på der de "gymnasterer". Plages litt innimellom, og da er sinnet aldri langt unna. Eksplosivt vil jeg kalle det.

 

Det er visst lite som smaker så godt som egne tær. Det å dra av sokker og spise på dem er også blitt uhyre morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...