Gå til innhold

Noddy&netta sin tråd


*Netta* har 2 prinsesser <3

Anbefalte innlegg

hehe, ja sånn er det!

huff, ikke morro å måtte stå opp tidlig når man ikke trenger det, i tillegg komme sent hjem!

Jeg blir straks omplassert og har foreløpig fått tilbud om 08.30-15.30!! Det høres deilig ut!

Må bare forsikre meg om at fastlønnen min blir den samme....ikke min feil at jeg ikke kan være her når jeg er gravid!

 

Nei må ikke korte for mye inn på tiden din, husk at de 6 beste mnd av de 10 siste i svangerskapet er grunnlaget for permisjonen din, da får du enten 100% i 10 mnd eller 80% i 12 mnd. Men skjønner deg veldig godt, jeg var så trøtt i begynnelsen at jeg sovnet stort sett overalt, sovnet flere ganger på jobb og bare sov når jeg kom hjem...

 

Nå skal jeg straks gå og skifte.

Tastes i morgen så får du holde ut en time til!

 

Klem **

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig arbeidstid da :D:D:D Der var du heldig.. Klart du bør ha samme lønn!! Er du organisert? Veldig greit å ha den tryggheten når man er i vår situasjon :)

 

Så det er sånn det fungerer dette med permisjonspenger :) Da er det jo bare å stå på da ;)

 

Jeg skal nok holde ut... Prøve å få gjort noe da.. Jeg kan jo ikke akkurat fortelle disse jentene mine at jeg er sløv på jobb fordi jeg er gravid :P

 

Tastes imorra da :)

 

Klem klem**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wakie wakie!!! :D

 

Åssen gikk det hos legen?? Ble det sykemelding på deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da var jeg tilbake!

Fikk sykemelding ut neste uke, så nå skal jeg bare slappe av!

Så tidligere innlegg av deg her at du er begymret for å miste, det var jeg også i starten, spesielt etter tre dager med brun utflod, men etter det bestemte jeg meg for at jeg ikke orket bekymre meg for noe jeg ikke kunne gjøre noe med, jeg tenker positivt og koser med magen så ofte jeg kan.

Prøv å fokusere på at du er gravid og gled deg istedenfor å lese så mye om hvor galt det kan gå, tror ikke det er heldig hverken for deg eller den lille! :-)

Men, det er helt normalt å tenke som du gjør så dette var ikke en pekefinger altså!

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heya :)

 

Datt ut fra internett en god stund her :( Men er tilbake nå :D Deilig å få gå hjemme og slappe av da..? :) Ønsker det selv her, jeg klarer ikke jobben nå, er så ufattelig irritabel!!!! Blir sint for ingenting... Er trøtt og har vondt nederst i magen... Dette er ikke noe morro nei!!!

 

Har bestemt meg for å tenke mindre på dette med å miste ja.. Det er jo svært liten sjanse for det, og skjer det, så har det vært en grunn til det... :) Må være forsiktig, så ordner det seg nok :D

 

Glede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff har du blitt irritabel, stakkars, jeg slapp det, men var frustrerende å ha så mye vondt, det husker jeg!

Trøst deg med at det går over snart!!!

Ehmmmm........

Beklager, men jeg sovnet visst her, nå har du akkurat blitt ferdig på jobben, så da får vi prates mer imorgen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

 

Sover sikkert ennå du, din heldiggris ;) Hehe..

Idag når jeg våknet hadde jeg skikkelig ubehag i magen.. Nå begynner det vettu.. Sakte men sikkert :P Hadde lett halsbrann igår kveld, men det gav seg etter et glass melk :)

Og jess-irritabel til tusen :( Stort sett bare når jeg er på jobb da, men det er jo der jeg oppholder meg stort sett på dagen!! Jeg tåler ikke folk som venter mye av meg nå :P Hehe.. Skulle ønske jeg kunne ha en lapp rundt halsen som det stod "gravid" på, så hadde de sikkert latt meg være i fred ;) Hehe...

Jeg håper det går over!!! Jeg er jo egentlig en sprudlende person, så det er like før folk skjønner det, bare ved å høre på tonefallet mitt :P

 

Åssen er det med deg da? :) Har den ekle kvalmen gitt seg?? Får du slappet av?

 

Klem klem**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Huff, da er du i gang da!

Jeg er kvalm, kvalm kvalm, måtte grine litt i dag tidlig, følte meg så elendig.

Alt smaker dritt og jeg blir kvalm før jeg har stått opp nå...

Håper du slipper å være irritabel hele svangerskapet!

Kan hende folk skjønner det som du sier ja, når du har forandret deg såpass, men det kan jo hende at du merker det mest selv akkurat nå?

 

Klem **

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dakaaaar :( Ikke no morro det der.. Men det vil nok være verdt hver eneste lille lidelse når vi får krapylene våre i armene ;))) Gleder meg!!!

Nei, kvalmen har heldigvis ikke nådd meg ennå.. Måtte den utebli :P

Mulig jeg merker det best selv at jeg er irritabel, kundene kjenner meg jo ikke, og maska klarer jeg fint å holde.. Men søstern min hørte det på meg med en gang ;) Hehehe.. Får holde meg unna vennene mine en stund da :P

 

Jeg hadde en rar drøm inatt :) Jeg drømte at både du og jeg fikk barna våre alt for tidlig, du fødte i en campingvogn ogfikk trillinger og jeg fødte hjemme uten å merke det :P Hehehe.. Rart hva man drømmer når man er gravid eller forventer noe ;) Hihi!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiiihihihihihihi, tre stk i an campingvogn??? og du uten å kjenne noe!!!!!

Nei, det får holde med maks to på meg, hadde faktisk syntes det var morro å få tvillinger jeg..!

Fikk svar fra Rikshospitalet i går, avslag, så da havner jeg et annet sted, får vel svar om en stund håper jeg.

Mannen min har begynt å fable om å føde hjemme, får se hva jordmor sier når vi skal dit første gang. Vet ikke om jeg tør heller...

Håper jeg blir i bedre form snart, skal på Color Fantasy tur til Kiel med jobben til mannen min på lørdag....ugg, frister ikke akkurat nå kan du si!

 

Ja du får holde deg litt unna vennene dine, men ikke så mye at de skjønner det fordi du holder deg unna ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Jadda, i campingvogn :P Hadde vært fint å føde uten smerter, men hadde jeg ikke merket noe så hadde jeg ant ugler i mosen :P Hehe.. Tvillinger kunne jeg også tenkt meg, faktisk! Ingen tvillinger i våre familier, men jeg holder en knapp på to-eggede :D

 

Har du funnet navn ennå?? Vi har faktisk mer eller mindre bestemt oss :)) Jeg syntes igrunn det er deilig å ha klart :) Blir det gutt, så vil jeg ha en liten Gaute, blir det jente så blir det Iselín :))) Pene navna :D

 

Føde hjemme??? Grøøøøsssss... Det kunne ikke jeg tenkt meg ihvertfall :) Jeg skal være på sykehuset og bli tatt godt vare på i trygge, rene omgivelser!! Men det er sikkert en fin opplevelse for de som ønsker det, for all del :) Trist å få avslag, da!! Så mange oktoberbarn?? :P Her er man vel nesten garantert en plass.. Er litt færre innbyggere her enn det er i Oslo vet jeg.. Er jo noen fordeler med det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke tvillinger i familien, men noen kan jo være de første??

Nei, jeg blir overlykkelig om vi får en velskapt jeg, to blir bare en bonus!

Kanskje derfor jeg er så kvalm? Man blir mer kvalm med to har jeg hørt...hehe, neida, tror nok det bare er en der inne.

 

Ang navn er vi mer eller mindre bestemt på Storm eller Sverre hvis det er gutt, Embla eller Frøya hvis det er jente, men jeg må nesten se hvordan han/hun ser ut først for å vite om det passer eller ikke...hihi

Fine navn dere hadde!

 

Jeg er også skeptisk til hjemmefødsel, spesielt fordi alt faller på mannen min om jordmor er opptatt med andre ting!

Vi har to andre sykehus som begge har alternativ smertelindring, så egentlig ikke noe problem, bare kjipt å få avslag, men det går over.

 

Fikk du slappet av litt i går da du kom hjem?

Jeg sovnet 3 timer på sofaen, noe som resulterte i at jeg ikke fik sove så godt i natt, sikkert derfor jeg er så dårlig nå...

Så hvis du blir kvalm, husk å få nok søvn!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :D Kanskje det er en god ting at du er kvalm likevel?? ;))

Jeg er helt enig med deg der, bare ungen er velskapt, så kan det være jente, gutt, tvillinger eller èn... :))

 

Storm er et fint navn!! Ja, man må vel se babyen før man vet helt sikkert hva som passer ;) Så jeg håper bare at det blir en Gaute eller Iselín :D

 

Jeg fikk slappet av så det holdt :) Sovnet på sofaen etter en halvtime med film.. Hehe.. Jeg gjør jo nesten ikke annet enn å sove når jeg er hjemme for tiden :P Så våkner jeg hver morra sånn i 4-tiden til at pusen vår driver og drar sine mest bråkete leker ned trappa og inn på soverommet vårt.. Oppmerksomhetsyk ;) Hehe.. Tro om hun vet at noe er på gang :)

 

Etter jobb idag skal jeg trene.. Blir spennende å se hvordan det går :) Tenkte å rådføre meg med veilederen min om han er der, hvis ikke tar jeg det bare helt med ro.. Hva tror du om tunge vekter på vektstang over skuldrene?? (knebøy og utfall) Vet ikke om det er dumt eller likegyldig... Tør ikke ta noen unødige sjanser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi så morsom pusen deres er!

Katten vår har også forandret seg!

Hun ligger på fanget mitt hele tiden og overser mannen min totalt, stakkars!

Huff, nå sitter jeg og griner, ser på motepolitiet og er full av hormoner...hehe

 

Tror du skal ta en prat med veilederen på treningsstudioet, husk at tunge løft går på magen og livmor, tror jeg ville vært forsiktig med det, men jeg er ingen ekspert.

Leste et sted at du kan løfte det du er vant til, men ikke begynn ny hardtrening med en gang du har blitt gravid.

Du har jo trent en stund har du ikke? så isåfall skulle det vel være greit?? Ta en prat så du slipper å bli engstelig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er morsom! Trodde ikke mine egne øyne første gang hun kom drassende med noe :) Rart det med puser.. Jeg tror de kan fornemme at noe holder på å skje, jeg :)

 

Sitter du og gråter du <:-/ Tenk, vi kommer til å se tilbake på disse dagene og le av oss selv når dette er over :D Hehehe..Da jeg gråt over motepolitiet.. Da jeg gråt og raste fordi sambo sa at jeg rota.. Da jeg hadde lyst til å glefse etter alt og alle som prøvde å slenge morsomheter... :P Hehe.. Rare vi :)

 

Jeg har trent i 1 1/2 år ja.. Jeg tror jeg skal vente med de tyngste øvelsene til jeg har fått snakket med veilederen min og legen min.. Det er under en uke til jeg skal på svangerskapskontroll :D Weeeeeeeee!!!!!

 

Og igår kjøpte jeg en olje mot strekkmerker.. Liker å være tidlig ute med sånt, bedre føre var enn etter snar vet jeg :) Så hver kveld nå går til å smøre inn mage, rumpe og lår med olje.. Gjett om sambo koser seg ;) Hehehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jammen ikke lenge til du skal på kontroll!

Spennende!

Jeg var også flink til å smøre med olje både morgen og kveld, men etter å ha blitt så kvalm har det gått i glemmeboken...får se å komme igang igjen, puppene vokser og magen stikker litt ut, men jeg går smått ned i vekt, orker ikke spise skikkelig desverre.

Jeg har lyst på masse sunne ting, men orker ikke lage noe. Bare det å vaske et eple er for mye akkurat nå...

hihi ja er vel ikke så lenge til vi kan se tilbake på dette og le!

Men vi hadde planer om to tette, jeg må innrømme at jeg er litt usikker nå, etter å ha blitt såpass dårlig!

Skal se om jeg finner en akkupunktør i nærheten og se om det hjelper.

Jeg nekter å bruke kjemiske medisiner.

Nå titter solen fram her, deilig, har lyst til å plante frø og holde på i hagen, men det ligger snø der..hihi

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er da ikke sikkert du er dårlig under begge svangerskapene :) Det er jo umulig å vite.. Men kvalmen skal vel avta i en eller annen uke som ikke bør være så alt for lenge til..? Thumbs up for to tette, det er kjempefint å ha så nære søsken :)

 

Du får finne frem en hårføner da vettu, føne hagen slik at du kan plante litt :D Å, det gleder jeg meg til.. Sikrere vårtegn finnes ikke :) Denne våren blir den beste av de alle!!! Spire i magen, varmende sol som smelter bort all den stygge snøen ;) Groende planteliv... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lyst til å gå ut og grave i jorden, men orker nesten ikke bevege meg.

Hårføner var en veldig god ide!

Min er nærmere 20 år gammel, så burde kanskje investere i en ny en hvis jeg skal få bukt med snøen!

Jeg gleder meg til påskeliljer, snøklokker og krokus dukker frem!

Hvordan går det i butikken?

Frest til noen i dag?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Eller kanskje noe som er litt større enn en stakkars hårføner?? :D Gleder meg til å kjøpe blomster til beddet mitt jeg :D Da storkoser jeg meg!!!

 

Joa, foreløpig så går det greit.. Kun småirritasjoner til nå :) Men om et par timer kommer trettheten smygende, og da er det ingen nåde :P Hehe.. Jeg håper virkelig ikke at dette skal pågå gjennom hele svangerskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst gi seg når barnet begynner å rense blodet sitt selv, og trøttheten har gått over for min del, ihvertfall den altoppslukende trøttheten.

Jeg mannet meg opp, gikk ut og hentet posten, ruslet rundt i hagen, var faktisk ikke så mye snå igjen, og gjett hva jeg fant!?!? Snøklokker i knopp!!!! Og masse andre løkting som har begynt å spire!!!

JIPPI!!!!

Merket at jeg ble i godt humør igjen nå!

DET ER VÅR!!!!

Også fant jeg en farris i boden, det var kjempegodt!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåååååååååååååå!!! Jeg vil også finne farris i boden og oppdage vårtegn!!!!!!!!!! Jeg skjønner at det er vår når jeg ikke må ta meg imot for fall for hver meter i bakken opp fra huset vårt ;) Hehe.. Bare flekker her og der.. Det varmer :))) Jeg bare ELSKER denne årstiden :))

Mye som driver å spirer og gror om dagen, ja ;))) Hiiii...

 

Vondt i korsryggen nå da.... Og småuggen etter en sjokoladebit.... *syte og klage* Er bare så deilig å få klage til noen :D Hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å klage!

Jeg er her!

Jeg også nyter våren, drypper fra taket, solen som gjør at snøen smelter og vannet fordamper, lukten av stivfrossen jord som blir varmet opp, alle de små knoppene og spirene, fuglene som synger som gale!

Våren lover godt, fornyelse for alle!

Men jeg liker alle årstidene våre jeg, kunne ikke flyttet til et sted hvor det var likt hele året, jeg digger variasjon!

Det eneste vi kunne ønske oss her er å se sjøen. Har en fantastisk utsikt rett over tretoppene ut i skogen, men hadde vært digg med SJØ!!!!!!!!

hihi

 

Huff, ja vondt i korsryggen hører med! Jeg også tok en sjokoladebit, men den var ikke spes god, så jeg gav opp.

Faktisk så lader jeg opp til å sette på pilates dvd'en min snart, kjøpte en sånn gravid variant, mulig det ikke blir før imorgen, men jeg begynner å bli klar for å gjøre noe med denne kroppen!

Jippi, de franske dørene står ope og det er ikke kaldt, nå hører jeg fuglesang som overdøver tv'en!!!

Deilig!!!!

Hold ut, ikke så forferdelig lenge til du er ferdig på jobben jenta!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sjøen er herlig!! Vi har utsikt utover fjorden, vakkert er det :) Men det slår ikke sjøen... *sukk* Skulle hatt en søt liten motorbåt og tøffe rundt i om sommeren.. Mye man kan ønske seg :) Hytte på sjøen er jo drømmen da, men sambo vil heller ha på fjellet :-(((

 

Vondtet er greit så lenge det går over ;) Varer i ca. et kvarter av gangen, så er det rolig en periode. Godt det ikke står på konstant!! Skal vel holde ut denne dagen og ;) Hehe.. Nå kom det en irriterende kunde >:((( Jeg klarer snart ikke å holde meg >:(((( Jeg vil HJEEEEEEEEEEEM!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggriser som ihvertfall har utsikt over vann!

Ja båt og fiskestang!!

Det hadde vært noe det!

 

Huff, du må bare holde ut i 1,5 time til så kan du gå hjem!

I dag tidlig nøys jeg mens jeg lå på siden, kjemtes ut som om magen eksploderte!! Det var grisevondt, så nå har jeg lært meg å sette meg opp og holde på magen når jeg nyser! hihi

Nytt på listen er at puppene mine klør stikker og strekker noe sinnsykt i dag! Ganske irriterende!

Lurer på hva mer som kommer!

Men nå har jeg ikke vært kvalm den siste timen og DET er deilig!

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 time... Så er det imorra.... Så er det helg <3 Det synger i mine ører ;) Kjipt at dagene her går så sent bare :( Flax at det er en stille periode da ;)

 

Mer symptomer?? Vi bør snart skrive liste vi ;) Hehe.. Det var jo dette vi ønsket oss da :D vel.. kunne ha utelatt litt aue da, og litt sinne.. Men sånn er det bare :) Hva vi damer må igjennom ;) Hihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...