Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Del Skrevet 5. mars 2007 Har en sjef som hakker på meg hele tiden. Sier at jeg kommer til å bli mye borte pga at jeg nå skal ha mitt andre barn. Han sa "hadde jeg visst at du var gravid , så hadde jeg aldri sendt deg på det kurset" Han har vel ikke lov til å si dette<??..jeg er ikke den typen som svarer han,..bare tar det til meg.. ..Jeg har vært mye borte pga sykdom hos mitt nåværende barn. Og det liker han ikke. Er syk i dag, med forkjølelse,og det var han iallefall ikke glad for!!! Jeg har blitt omplassert på bedriften, slik at jeg nå er inne sammen med han, fordi arbeidet mitt kan være helsefarlig for barnet. Men trives ikke i det hele tatt. Jeg er syv uker på vei. Har noe kvalme. Jeg nevnte dette for min fastlege. Men hun ville ikke sykmelde meg...føler at hun ikke skjønner hva jeg snakker om. Hun syntes det var litt på "kanten"å sykmelde meg pga det. Hva synes dere???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8488672-blir-mobbet-p%C3%A5-jobb-pga-graviditetkan-man-sykmelde-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 6. mars 2007 #2 Del Skrevet 6. mars 2007 Legen min utsatte å sykemelde meg for kvalme helt til jeg var rundt 20 uker på vei. Da hadde jeg slitt lenge med kvalmen og gått glipp av mye jobb som kunne gitt meg mer inntekt.Jeg var bare vikar så jeg fikk jo ikke betalt når jeg ikke jobbet. Og jeg var skamforskjølet i tre mnd samtidig som jeg måtte arbeide med en kjerring jeg absolutt ikke tålte trynet på. Hun sjefet med meg hele tiden. At legen din ikke ville sykemelde deg nå betyr ikke at hun ikke kommer til å gjøre det med tiden dersom kvalmen ikke forsvinner. Men det med at du vil sykemelde deg fordi du har en sjef som hakker på deg hele tiden er ikke rette grunnlaget.Jeg skjønner at det tar mye mot og krefter fra deg og en får minimal lyst til å arbeide. Forstå meg rett, jeg synes ikke at du skal ha det sånn på jobb!! Det strider mot hvordan en skal ha det på arbeidsplassen sin. Det at det er sjefen din som plager gjør ikke saken akkurat noe lettere! Men helt ærlig, du må få gjort noe med saken for jeg unner deg ikke å ha det slik. Enten må du rett og slett ta det opp med han personlig at du synes det er greit med en fleip i ny og ne men det har sin grense. Han har ikke lov til å drive på sånn med deg. Det strider mot arbeidsmiljøloven. Er lenge siden jeg har lest den men den finnes sikkert på nettet og kan gi deg noen råd om hva du kan gjøre. Kanskje har dere en dere kan henvende dere til på jobben som skal ta opp saken med sjefen din? Jeg ønsker deg uansett lykke til! Stå på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8488672-blir-mobbet-p%C3%A5-jobb-pga-graviditetkan-man-sykmelde-seg/#findComment-8506785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå