MissAntrop Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Altså i gram, og særlig nå på slutten. Min lille i magen veier visstnok allerede 3700 gr og det er 12 dager igjen til termin - i verste fall må jeg vel vente i nærmere 4 uker før hun melder sin ankomst..
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Det er nok veldig individuelt! Jeg har hatt litt små noia for dette, da jenta våres veide 2.6 kg allerde i uke 32 (!!!) Og man leser jo overalt at de gjør jo "ikke noe annet" enn å legge på seg de siste ukene. Jeg tok dette opp med jm, for å høre om jeg burde på ny ul for å sjekke vekten hennes, ifølge jm så sa hun at det var ikke nødvendig. D er ikke "bevist" at de legger på seg så og så mye di siste ukene, snarere tert i mot. De legger gjerne ikke på seg så mye... Bare ligger å lader opp Hun sa og at det svært ofte blir feilmålinger når man sjekker vekten deres vha UL nå på slutten, dette fordi en del av "kroppsfettet" dekker knokler og muskler. De bommer gjerne på opptil 1 kg ved UL foretatt seint i sv.skapet. På ei jeg kjenner så målte de babyen hennes til 3.9 kg da hun ble født 3 timer etterpå veide hun 3.1 kg... Så d er ikke sikkert vekten på din lille er helt reel likevel:) Jeg ble veldig beroliget etter hva jm sa,og jeg har fulgt min egen kurve hele veien, så det ser ikke ut til at vi får noen GIANT baby likevel Dette ble langt, men håper du ble litt beroliget slik som jeg ble Hun sa også det at det å føde en på 4-5 kg kan være "lettere" enn å føde en på 3 kg, dette fordi at fødselen blir styrt av dine følelser, bekkenet ditt, og hormoner
MissAntrop Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 Tusen takk for beroligende svar Jeg mente også å ha lest at feilmarginen på størrelsesestimering kan være relativt stor. Hodeomkretsen på UL i går viste 35 cm, så jeg håper ikke hun vokser så mye den veien heller, gitt. Nok en gang, tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Håper vi får flotte, friske og ikke alt for store barn begge to
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Hehe! nei det skjønner jeg, akkurat hodeomkretsen fikk jeg ikke med meg, men som du sier, vi får krysse fingrene. Ut kommer de uansett:) KJempe mye lykke til i hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå