Gå til innhold

Legetime i morgen....


jåsjenta

Anbefalte innlegg

For en gangs skyld så gleder jeg meg til å gå til legen.

Håper på å få utskreven reductil, såpass at jeg kommer meg ned i vekt.

Har bmi på 32, spiser god og sunn mat (med noen unntak), men vekta går heller opp enn ned.

Kjenner at motet svikter, når det ikke er noe form for vektnedgang, eller nedgang i cm, til tross for hva man gjør.

 

Håper jeg får hjelp til det da! Blir jo spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oii så spennende da. Jeg holder på å ringe legen min nå for å bestille time, men får bare opptatt. Jeg håper også å få skrevet ut reductil eller xanical.

Jeg har også en bmi på 32, men spiser også som regel sunn mat å har en aktiv hverdag.

 

Du får gi beskjed hvordan det går :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med dere en liste over all mat dere spiser i løpet av en dag. Så kan dere jo få legen til å se på det. Ikke nødvendigvis så sundt og i rette mengder dere spiser siden dere går opp i vekt. Og ikke minst....begynne å trene litt mer intensivt:)

Lykke til!!!

fra nå av begynner dere med blanke ark:)

Dette er gøy når du førdt ser resultalter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...kom inn tell ei ny lege-berta og ikke tell fastlegen min.

Ifølge ho så måtte eg igjønna en sånn kostplan å greier, men ho vista ikke ka. Så da mått eg heller bestill time tell fastlegen min!!!

HALLO...va jo heile legetimen og pængan bortkasta da..

Forbanna typisk.

 

Og du totlete...

 

Har prøvd å spise 5 ganger om dagen og en gang om dagen, frukt og det som er. Har fulgt anbefalte matdoser, men det funker ikke.. eier vel ikke forbrenning eller noe..

Desverre er det begrenset hvor mye jeg får trent pga ryggen, og det er jo og en grunn til at jeg vil ned i vekt.

Og når det går såpass langt at man blir deppa av alt som har med seg selv og kroppen å gjøre, så er jo legen siste utvei. ihvertfall for meg.

 

Jeg vil ikke ha reductil for å gå ned i vekt uten at jeg skal gjøre noe for det selv, men det får deg jo i gang, og når man ser nedgang i vekt/cm, så kommer motivasjonen og:)

Og når vekta går nedover, så blir forhåpentligvis ryggen bedre, og jeg klarer å trene på en ordentlig måte:))

 

Det va no planen ihvertfall.hihi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bare lurte på hva du spiser jeg. Jeg har nemlig merket at hvis jeg spiser vanlig brød (kneip etc.) eller ris, poteter osv. så går jeg opp eller vekten er uendret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det på Ingers rugbrød for tiden. Måtte jo prøve det og.hihi

Ellers så går det i salat, egg/omelett/ kyllingfilet. spiser en del grønnsaker og da!

Har gått uten å spise brød og, men da får man jo i seg så få måltider, og det er jo ikke helt bra det heller.

Eneste måten jeg går ned i vekt på er å spise suppe hver dag. Men fy f... det blir jeg fort lei av, og det kommer jo like fort på igjen når jeg begynner å spise annen mat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig, du får nok bestille en time hos fastlegen da og høre hva han har å si. Men det er jo litt håpløst med sånne vikarer når de ikke kan gjøre jobben de skal. Kostplan er bare en gjennomgang av hva du spiser i løpet av dagen og hva du kan endre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo skikkelig irriterende.

Må nok bestille time til fastlegen, hvor det er en og en halv evighet med ventetid...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat samme frustrasjons problemet som deg da jeg venta på legetime.... men det ordner seg for snille jenter ser du!:) bare gi det tid. så blir det din tur å få reductil snaaaart:)

 

ang brød samtalen deres.... jeg spiser kun knekkebrød til frokost/lunsj etc.....for brød merker jeg at jeg går opp i vekt eller står stille med også.....og knekkebrød gjør meg mere mettfaktsik...også er det godt!!!!:):):) prøv ut det en stund..så skal du se det kanskje funker på deg også:) lykke til masse masse!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det:)

 

Nå spiser jeg Ingers rugbrød, og det sies jo at mange går ned i vekt av det. Inneholder ikke vanlig hvetemel, og er grovt og godt!

Hjelper veldig på magen:)

 

Men før spiste jeg ikke brød i det hele tatt, men hadde visst ikke noe å si på vekta mi ihvertfall...

Men spiste sikkert mye annet da..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...