Gå til innhold

UKE 9 gjengen!!! (innsetting i uke 9)

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?

Er det forresten laget en slik tråd allerede?

Jeg glemmer faktisk litt ut at jeg ruger nå:-) Hvor sprøtt er det? Tenker det kommer senere, jeg er bare på rugedag 3 i dag (innsetting på torsdag). Jeg ruger på 1 fryseegg nå, og har liksom ikke den helt store troa. Innbiller meg at brystene ble så ømme tidlig i forrige forsøk, men det kan gjerne ha med eggløsningsspøryten å gjøre.

Jeg har forøvig veldig murring, men det hadde jeg før jeg fikk satt inn også:-)

Hvordan er det med dere. Hvilke rugedag er dere på, og hva 'føler' dere?

Det er godt å ruge sammen:o))

God klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8486933-uke-9-gjengen-innsetting-i-uke-9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp.

Her er bryster ømme og magen romler. Men det har jeg hatt på de to siste forsøkene så jeg er ikke i taket av lykke :)

Men tenker så positivt jeg bare kan. Ett egg er alt som skal til, og denne gangen har jeg hjelp fra litt ekstra horomoner.

( fryseforsøk med ekstra østrogen ).

Satte inn på mandag, og har glemt om det er rugedag 0 eller 1. Sånn ca rugedag 6 iallefall.

Så spennende da Aguin! Blir glad om jeg får litt ømme pupper her. Sist (positiv test) begynte det å murre veldig mye fra rugedag 5, 6. Merker at jeg er veldig på vakt etter det samme nå. Men det sies jo at det ikke trenger å føles likt.

Ang. hvordan rugedager regnes; Jeg skrev også rugedag 1 som dagen etter innsetting, men jeg mener å huske at på klinikken sa at innsettingsdag var dag 1... Uansett, spiller ingen trille:-)

Hvor holder du til? Jeg holder til i Haugesund, og dette er eneste fryseegg fra første ivf-runde.

Måtte vi lykkes Aguin:-)))

Klem

Jeg hadde også innsetting på torsdag.Tør ikke ha så store forhåpninger enda og synes dagene går utrolig tregt.....ble tilbudt sykemelding fra legen, men det kommer ikke på tale, altså. Tenk hvor sent tida hadde gått hvis jeg ikke skulle ha jobbet i tillegg! Nei, det er bedre å ha noe å henge fingrene i, ja :) Har litt murring i korsryggen (som om mensen skal komme hvert øyeblikk...), men ellers er alt som før.

Hvordan går det med resten av uke 9-rugerne?

Hei! Tror ikke det finnes en slik tråd enda, men jeg har i grunnen venta på en! Jeg fikk innsatt mitt icsi-embryo på fredag og er nå på rugedag 3. Du er jo på 4 i dag! Ting føles bra i kroppen min, selv om det - som du beskriver - murrer. Ikke sånn mensmurring, men mer stikking og tøying, hvis du forstår. I tillegg er puppene konstant ømme og jeg kunne smilende konstatere foran speilet i morges at de absolutt ser større ut, hihi :-)

Dessuten blir jeg stuptrøtt av Crinone (progesteron), sånn at jeg bare klarer å være oppe et par timer før jeg segner om på sofaen (er sykemeldt ut denne uka)....

Helt enig i at det er godt å ruge sammen. Man kan lett føle seg litt alene! Vi får følge hverandre opp :-)

Klem tilbake!

Flere på listen. Så hyggelig!!

Kjenner til trøttheten av progestan, ja- Denne gangen har jeg frys i naturlig syklus, men jeg tryglet legen om å få progestan. Fikk halv dose av forrige gang, kun 1 pille morgen og kveld. Merker derfor litt mindre til trøttheten.

Jeg husker at jmeg hadde skikkelig stikking og tøying sist faktisk... og det endte jo godt. Denne gangen har jeg ikke særlig av det. Men så har jeg jo ikke gått på hormoner i forkant heller. Håper det kan ha noe med det å gjøre;o) Kjenner kanskje litt ømhet i lysken/området rundt der.

hehe, dette kan man bli sprø av. Er på jobb i denne perioden selv. Jeg er så kjempedårlig på å slappe av- at å gå hjemme hadde stresset denne jenta mer:-)

Ha en strålende dag rugevennen!

Annonse

Hei, melder meg inn i "gjengen" jeg også!

Jeg hadde innsetting på torsdag og er nå på fjerde rugedag! Tiden går sakte ja!! Jeg har bihulebetennelse og ligger for det meste på sofan. Blir også slått ut av crinone. Dette er vårt 2 ordinære forsøk, har også hatt ett frys.

Vi går spennende dager i møte, damer!

Håper det går bra med oss alle :)

Jeg ruger på to egg. Satt inn på fredag. Har ikke noe ømme bryster, men føles som om jeg har en "klump" i magen hele tiden, og det er igrunn ikke så behagelig, men satser på at det er positivt. Dette er mitt første fryseforsøk. Er litt usikker på når eggene evt fester seg. Vet dere noe om det? Det er spennende dager dette her, men prøver å ikke tenke så mye på det.. Lykke til

Hei alle rugere,

jeg fikk satt inn på lørdag, så er ganske likt i løypen! Brystene føles somom de skal eksplodere, og Crinone slår meg fullstendig ut!! Magen er utrolig oppblåst, og rumler fælt. Dette er mitt første forsøk, så velger å prøve å ikke kjenne for mye etter, og forsøke å ikke tenke så ALTFOR mye på det.

Lykke til alle sammen:)

Hei Mille38

så kjekt at vi er såpass mange da.

Oppblåst her også, men regner med at det er progestan. Tiden vil vise.

Forsøker å ikke tenke så mye på det jeg også. Det går stort sett fint....

-helt til det går en iling gjennom magen, murrer litt ekstra, stikker i puppen osv:-)

lykke til du også!!

Annonse

Hei hei alle sammen

Jeg fikk satt inn to egg på lørdag, og foreløpig har jeg ømme bryster og er litt oppblåst i magen, men det kan like gjerne være eggløsningssprøyten og Crinone. Prøver å ikke kjenne etter alt for mye, uansett kan det være alt for tidlig å kjenne noe. Og det trenger jo ikke å bety det ene eller andre heller... Man reagerer jo så forskjellig, og også forskjellig fra forsøk til forsøk.

Vi får tenke positivt og holde motet oppe! Hyggelig at vi er såpass mange!

Klem

Så bra du laget en tråd for oss, MaliMali :-)) Da kan vi følge hverandre fremover! Koselig :-)

Jeg er på dag 5 i dag. Puppene tror jeg er litt ømme av Crinonen, ellers merker jeg litt stikking, men tror kanskje det er for lavt nede til at det er livmoren.. Hvor er livmoren?!! He he....

Ellers hadde jeg en tur på do i dag, og på papiret var det litt rester av crinone blandet med litt mørkt, rødt tørket blod. Jeg kjente det kiiiiilte i hele kroppen fordi jeg tenker at det kanskje var festeblødning... Hadde det samme på dag 4 sist forsøk, da ble jeg bare kjemisk gravid - håper det går bedre nå.. Herregud, det er spennende.. Kjenner at jeg er ved godt mot så langt..

Ang. det å være varm - vet ikke om det er pga Progestan, jeg - kanskje?!

Klem til alle uke 9 jentene

Hei MaliMali.

Vi er på Omnia eller Aleris som det vel heter nå.

Dette er tredje innsetting.

Ett vanlig ivf med ett egg,

Ett fryseforsøk med to egg,

og nå siste fryseforsøk med ett egg.

Så det har jo vært noen muligheter da.

Da er jeg nå på rugedag 8 da. Huff det var mye.

Skal ikke teste før 14.mars, og skal forsøke å holde meg.

Forrige gang måtte jeg, for jeg var nesten bombesikker på at jeg var gravid, for jeg var så kvalm... Men så kastet datteren min opp..

Henger meg på dere... Jeg satte inn ett egg på mandag (1 uke siden i dag!!). Var litt oppblåst de første dagene, men det ga seg. Nå har jeg noe stikkninger. og puppene er ikke ømme, men har blitt fastere (og dermed litt større..) Kan godt få litt fastere pupper, men noe større har jeg absolutt ikke bruk for;-) men, men...Jeg håper hvertfall at dette er positivt tegn, samtidig som jeg nesten ikke tørr å tenke på det. Det skal vel noe til å få det til på første forsøk. Sambo har lovet med weekend til Roma om vi ikke lykkes. Noe må man se fram til:-)

Bekymrer meg litt for at jeg har fått så mye utflod. også er jeg redd for at crinonen skal komme ut med en gang, slik at den ikke virker. Prøver å trøste meg med at det sikkert er helt normalt.

Artig at vi er mange i uke 9. statistisk sett skal vel en del av oss bli gravide. Jeg håper det blir alle!!

ååå så mange vi er:-))

Koselig!

Noen av oss vil lykkes, ja. Rent statistisk. Men jeg håper hele gjengen drar til med kryss så det svinger!!!!

Jeg synes det er kjempevanskelig å sammenlikne med forrige gang. Dette er frys etter 1. ivf, og det er i naturlig syklus. Hadde faktisk skrevet litt ned på kalenderen i mobilen. Ser ut til at jeg ikke hadde så veldig ømme pupper, men det jeg hadde varte fra før innsetting og til med rugedag 10. Da forsvant det. Men rugedag 13 testet jeg positivt. Så det betyr kanskje at jeg ikke skal lete etter ømme pupper-symptomet.:-) Lettere sagt enn gjort å være rolig og avslappet under rugingen, ja.

Er det andre i dette gode selskap som har fryseforsøk?

Og det med varm: jeg var utrolig varm under rugingen forrige gang, men vet ikke hva det skyldtes. Er det ikke nå :o/

Glad jeg har dere jenter:-)

klemmer

Hei alle i uke 9 gjengen,

ble plutselig så stille her!! Spent på hvordan det går med dere...? Jeg er fortsatt oppblåst, men litt mindre i dag føler jeg. Det romler fælt i magen, spesielt om kvelden. Det kom en liten flekk m blod i dag, friskt blod...ikke blødningen, men bare litt...såvidt synlig.Bra eller dårlig???

Noen med andre erfaringer?

klem meg

Heisann Mille!

er ikke du noen dager lengre enn meg? Rugedag 8, 9?

Vedrørende liten blødning: Jeg aner ikke, men hadde det vært meg hadde jeg jublet stille av håp (eller sikkert ikke stille)!! Jeg krysser fingre for at det var den mye omtalte festeblødningen. :-)

Her går det i kraftige mensmurringer. Er på rugedag 5. Har i grunnet murret en del helt siden el, til tross for at jeg ikke har brukt hormoner i forkant. Jeg kjenner at jeg ikke har så stor tro i dag. Men slik hadde jeg det i forrige forsøk også, og det begynte i hvert fall veldig bra:-)

Klemmer

Hei igjen MaliMali,

nei jeg er kortere enn deg, fikk satt inn på lørdag morgen! Kan vel ikke være feste-blødning da vel...?

Har heller ikke stor tro i dag, vet ikke helt hvorfor, bare kjenner det. Håper det blir bedretil i morgen. Vi får være flinke å bakke hverandre opp, hjelper nok det:)

Natta, "snakkes" i morgen:)

Hei rugere. Har gått en tur meg en av nabodamene i kveld.

Sitter som vanlig en runde på dette forumet før jeg skal legge meg.

Forsøker å ikke kjenne så veldig etter symptomer. Det er så lett å feiltolke bivirkningene fra medisinene.

Jeg er vel på rugedag .. 9 .. så tiden går faktisk fort.

Mange gravide å se, og noen knallsøte babyer.

Sov godt !

Hei jenter - jeg må bare stikke innom tråden vår i dag og:-) Morsomt å følge med dere! Ja, Aguin - det går kjempefort!! Jeg er på dag 7, det vil jo si ca halvveis... (eller forhåpentligvis bare starten på 9 mnd som ruger, da...:-)

Jeg har fått urinveisinfeksjon, det er ikke moro... Var redd det kunne være farlig for festing etc - men legen sier at det ikke er det. Jeg har fått en penicilin som gravide kan bruke, men det kjennes ikke ut som det hjelper. Tenkte jeg skulle dra til legen igjen i morgen om det ikke er bedre. Har sovet dårlig disse to siste nettene nå..

Men, men - så lenge det ikke kan skade prøver jeg å fokusere på det andre som skjer "der nede" - herregud, føler at det er nok fokus på kropp og helse her i gården om dagen jeg!

Klem til alle - og god kveld!

Hei søte piker:-)

hvordan er det med dere? Og hvordan er det med symptomjakt?

I dag er jeg på rugedag 7, og kjenne ringenting- bortsett fra til tider sterke mensmurringer. De er ikke å anse som positivt for min del:o(

Har ikke ømme bryster, ingenting.

Skal vel kanskje ikke gi opp helt ennå, men kjenner jeg begynner å bli redd. Dette var jo eneste frysegg for vår del, så er dette mislykket må jeg rett på ny runde.

Vet dere om jeg kan starte opp med en gang da?

Håper dere får en fin dag!!

Glad vi har denne tråden:-) Kjekt å følge dere.

Klem

MaliMali

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...