Cmoi Skrevet 4. mars 2007 #1 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei Du svarte på innlegget mitt ang FSH, jeg kjøpte disse på nett. Den første testen skal tas i uke 1, og den andre 1 uke etter, altså skal jeg ta den på førstkommende lørdag. Ble skikkelig redd når den var positiv, hadde SA i febr 06 og ikke klart og bli gravid siden. Er så redd jeg ikke kan få flere barn, fjernet en eggstokk for 3-4 år siden, legen mente jeg fortsatt kunne få barn, men jeg er nå i tvil siden vi ikke får det til. Er inne i 17 pp nå og med bare 1 graviditet som endte i SA. Tok det lang tid for deg før du ble gravid, klarte dere det uten hjelp? Så godt at andre klarer å få det til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8486908-nicco/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicco Skrevet 5. mars 2007 #2 Del Skrevet 5. mars 2007 Nå har jeg funnet frem litt gamle papirer for jeg husket ikke helt. FSH skal tas først på syklusdag 3-5 og så på dag22. Grunnen til at jeg sa du skulle dra til lege var at generelt så gir slike tester en indikasjon, de er ikke helt nøyaktige. Hos lege er de det. Da vil du også få hjelp til å tolke. Som jeg sa, hva er positiv, er det 10 eller 15?? Min historie er kort fortalt: Har fått 5 barn uten å anstrenge oss som prøvere. Blitt gravid med en gang. Når vi prøvde igjen nå, så ble jeg også fort gravid, men endte i MA i november 2005. Jeg tok det ikke så tungt, for jeg regnet med at jeg fort ville bli gravid igjen. Men det drøyde til tross for iherdig innsats.Flere her inne oppfordret meg til å gå til gynekolog, noe jeg til slutt gjorde. Tok en del prøver og bla. FSH var som jeg sa høy, først 11 så 13 og til slutt 17. Fikk komentarer tilbake på alder og at jeg ikke hadde eggløsning. Gynekologen mente det ville være et mirakel om jeg ble gravid, så det var bare et spørsmål om hvor lenge vi ville holde på. Sædprøven til mannen min var heller ikke så mye å skryte av. Jeg fikk uten å spørre dobbel pergokur, og var litt optimist, men tanta kom likevel. Vi begynte psykisk å forbrede oss på at det ikke ville bli flere, solgt unna utstyr og skaffet oss hund. Når så tanta ikke dukket opp i desember var jeg helt sikker på at jeg var i overgangsalderen, og testet derfor ikke før 11 dager over ikm. Testet da egentlig bare for at jeg skulle tilbake til gynekologen, og ville be om en pergokur til. Så min erfaring er i alle fall at en aldri skal gi opp. Ingen kan si at det er 100% sikkert at det ikke vil gå. Hadde jeg stolt på legen, hadde jeg ikke sittet her nå. Plutselig dukker det rette egget opp. Vi hadde mange ganger klaff med el, men det skulle nok mer til. Fordi sædprøven til mannen min var såpass dårlig, ventet vi med sex siste uka før el, slik at vi samlet opp litt. Tror nok det gjorde utslaget+et riktig egg+klff med el+ pergo satte kanskje fart i sakene. MEN ifølge legen hadde jeg ikke el den mnd jeg ble gravid, og jeg fikk ikke utslag på el-tester. Eneste jeg så det på i ettertid var morgentempen. Vil bare ønske deg lykke til, du er ennå ung, jeg er tross alt 43 år nå..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8486908-nicco/#findComment-8500251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå