Gå til innhold

lyver dere om siste mens?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig uregelmessig mens, siste gang var november, men jeg vet at jeg ikke ble gravid før ca romjulen. Forrige to svangerskap insisterte legen på å skrive siste mens på "helse-kortet", selv om det da ble stående helt feil termin...

Skal til legen i morgen, skal jeg lyve ang mens-datoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo si når du hadde siste mens, hvis det ikke stemmer med når du ble gravid så vil uansett termindatoen bli rettet opp når du kommer på ordinær ultralyd i uke 17-19, for ultralydterminen stemmer bedre enn mensterminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lang og uregelmessig syklus da jeg ble gravid denne gangen. Men siden jeg fikk svaaakt positivt første gang jeg testet, tok jeg bare utgangspunkt i at el måtte ha vært ca 13 dager tidligere, og regnet meg fram på den måten. Vet jeg hadde siste mens 1. januar, men hvis jeg bruker det som utgangspunkt blir jeg garantert satt tilbake ved et senere tidspunkt (og det er jo så kjedelig... hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Du kan lyve hvis du vil unngå ekstra styr.

 

Selv har jeg uregelmessig mens, og dette fortalte jeg jordmora under forrige svangerskap, men hun brydde seg ikke, og søkte fødested utifra at jeg var i 12. uke, og ikke niende, dermed fikk jeg ikke plass i Oslo. Og jeg dukka opp på den ordinære UL-en når papierene sa 17+5, men det viste seg jo at jeg var 14+6, så jeg måtte på en ny UL. Er jo koselig med to UL-er, men det var mye stress å dra dit siden jeg var kvalm, og det hele tok 4 timer (sånn er det når man får plass på Bærum og ikke har bil!)

 

Og nå har det motsatte skjedd...jeg hadde en blødning i desember, og det er den legen har regna utifra, men det bare går ikke, for da fikk jeg symptomer FØR egget blei befrukta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det litt for å unngå styr:) Gidder ikke dra til fastlegen min for tidlig, f.eks. Vet de ikke vil ha inn noen før i uke 10 der jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...