fru grim Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Men barna er fortsatt i magen, hehe... Fikk rier på onsdags kvelden og ved undersøkelse var livmorhalsen nesten helt forkortet, bare ca 0,5-1 cm igjen. Ble da fraktet til sykehuset på Elverum i ambulanse, da de ikke tar fødsler på tvillinger før i uke 36 på Kongsvinger (jeg er uke 33+6 i dag). Der fikk jeg lungemodningssprøyter og ble satt på drypp for å prøve å stanse riene. Disse hadde allerede stoppet av seg selv på turen oppover (10 mil), men det ble ikke tatt noen sjanser. På torsdag var det rolig helt til ca midt på dagen, da begynte det på igjen. De satte opp dosen på dryppet, men det ble i grunn bare verre utover kvelden allikevel. Men nok en gang ga det seg, og når de undersøkte meg hadde jeg ikke fått noe mer åpning, noe vi kunne takke dryppet for visstnok. Så siden torsdags kvelden har alt vært rolig. Har hatt noen sterke kynnere, men de er jeg blitt vant til siden jeg har hatt dem siden uke 15 eller noe. Ble endelig utskrevet i dag, med streng beskjed om å ta det med ro og ligge mest mulig og null sex, hehe... Så får vi bare se hvor mange dager, evt. uker, det går før de vil ut. Nå kommer de heller ikke til å prøve å stoppe det lenger, grunnen til at de gjorde det var at de ville at lungemodningssprøytene skulle virke (48 timer fra første sprøyte) først, slik at de var mest mulig forberedt på livet utenfor magen. Det har vært noen strabasiøse og kjedelige dager, med mye ligging og lite kontakt med omverden, men er glad de fortsatt er i magen. Hver dag de blir i magen etter uke 34 er en bonus fortalte overlegen meg, så da får jeg ta en dag av gangen Det som jeg føler som veldig positivt er at nå vet jeg endelig hvordan rier kjennes ut, det har jeg lurt på gjennom hele svangerskapet, hehe... Godt er det ikke, men det er heller ikke så ille som jeg forestilte meg (MEN så kom jeg heller aldri så langt i fødselsforløpet da) Bare en liten oppdatering fra meg
snipp & snapp i 38.uke Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Phu spennende (og litt skremmende) å lese - vi er visst nøyaktig like langt 33+6 her òg i dag- bra at de ble værende hos deg, - enn så lenge da, begynner selv å få sånn passe angst for at de kan faktisk komme når som helst nå - endelig... Gleder meg til de kommer - men er langt fra klar!! Men lykke til videre - hold oss oppdatert!
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 huff og huff..utrolig bra de er inni magen enda da..men er ikke lenge før de kan komme..=) jeg var innlagt forige uke pga premature rier og forkortet livmorhals selv..og da var jeg 27 uker..oioi...hehe..men vi har det jo bare begge oss to..så det er det viktigste... hold ut snuppa..=)
fru grim Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2007 Oi, 27 uker blir i grunn veldig tidlig da... Har du også fått samme beskjed om å ta det med ro og slik da eller? Virker som vi er i samme situasjon nå. Vet liksom ikke helt hvor rolig jeg skal ta det, om jeg ikke en gang kan vaske og henge opp klær, men får vel bare prøve meg fram litt og ta det litt gradvis... Kan jo ikke bare ligge fram til uke 37 heller... De estimerte vekta på de to knøttene også forresten, og kom fram til at jenta veier 2200 gram og gutten 2300 gram, men overlegen (og også vi) lurer litt på om det ikke er i høyeste laget, om ikke er de store fikk vi beskjed om, hehe... Skal på "vanlig" ultralydkontroll i morgen, så da får vi høre hva dem sier der Så moro at vi er to som er helt likt også da (over her) Er en skikkelig spennende tid vi har i møte alle sammen her inne
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 ja,det er litt tidlig..=) jo,de sa til meg at jeg skulle ta det masse med ro..jeg skulle helst ikke sitte...da var det bedre å stå..hehe..trykket på livmorhalsen ble vist større da..jeg fikk bekskjed om at jeg ikke skulle støvesuge..og holde på med sånn tungt arbeid..(vasking) men at jeg kunne vaske klær og henge opp osv gikk bra..jeg tar jo alt dette i et rolig tempo og slapper av mellom stikka..=) hehe..men ellers holder jeg på som vanlig nesten..jeg bærer ikke tungt da såklart..men ligger mye..slapper av..så de to små får oksygen osv..=) så du kan nok prøve deg frem litt,men ikke slit deg ut..da bør du slappe av ja..ikke gjør no tungt heller.. ja,de hørtes store ut...i uke 25 var vist min 1000gr ca..og det var visst mye,men de er store for å være tvillinger da,men det er baaaare bra=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå