Gå til innhold

Fødeklar, eller?

måken og vesla

Anbefalte innlegg

I dag kan jeg betegne meg som fødeklar, dvs. 21 dager til termin. Dessuten har jeg menstermin en uke før ul-termin, så nå nærmer det seg virkelig.

Men selv om jeg er tung, og vannet har hopet seg opp i legger og andre steder, så kjennes det ut som om det skal bli godt å vente litt til.

Eller så kan det tenkes at jeg har begynt å grue litt for fødselen...Får værre og værre kynnere, og begynner å skjønne at fødselen kan bli veldig heftig...

Fortsetter under...

hallaisen

Har hørt at man bare skal ønske en hver kynner velkommen nå på slutten...da trener livmoren seg opp til den o store jobben som venter oss :-) Har hatt dem regelmessig siden iallefall uke 15 jeg.

Jeg hadde to "vonde" kynnere i går....var vel egentlig ikke vonde i det hele tatt men kjente dem godt iallefall...da svettet jeg litt med tanke på hva som venter.

Men jeg forsøker bare å holde motet oppe og "gleder" meg til det hele starter. Da er det jo ikke lenge før man møter knøttet sitt :-)

Forsøker også å psyke meg litt opp ang pusteteknikker, jobbe med kroppen ikke imot osv.... håper bare at jeg har et like åpent sinn når det hele setter igang :-)

Kan jo virkelig hende at jeg ender opp som den største pysa i historien hehe

Men vi vet jo ikke helt hva vi går til, mulig det er bra? Men jeg er fortsatt litt nysgjerrig jeg da...enn så lenge ;-)

Hurra, hurra! Det er bare å begynne å klemme på jenter når det nærmer seg termin. Det er så kjedelig inne på DIB uten førstegangsgjengen. Sebastian og jeg venter spent på nye trillekompiser:)

Knøttemagen min forsvant jo så plutselig, så jeg sier til alle:

Kos dere med knøttemagene den tiden dere har igjen!

Hei hei

Fødeklar er en ganske "skummel" tittel, for skal det liksom kunne skjer noe når som helst..og man skal være klar for det. Vet ikke helt om jeg er så klar, og tenker overraskende lite på det som venter. Jeg har 9 dager til termin i dag og tar det hele med ro. Men av og til griper panikken inn, for jeg aner jo ikke hvordan min fødsel vil bli.

Gleder meg veldig til å se den lille og bli kjent med henne. Så får vi se hvor mange dager det går til det skjer.

Lykke til videre i hvertfall, så sees vi på treff. Om ingen føder først.....

Annonse

Gratulerer med fødeklar tittel!

Håper du slipper å gå på overtid og at alt går bra den dagen det skulle skje!

Jeg har også begynt å få plagsomme kynnere, vel og bra, men fytt i katta så vondt det kommer til å bli når de virkelige riene kommer....Egentlig godt jeg ikke helt vet hva jeg går til!!!!

Ja, det er vel bra at vi ikke aner hvordan fødselen egentlig blir...

Jeg prøver også å holde motet oppe, og tenke at jeg må jobbe med kroppen, har jo gått på yoga og lært om avspenning, pust osv., men jeg aner jo ikke om jeg klarer å praktisere noe av det når det setter i gang for alvor...

De siste dagene har jeg ikke hatt noe særlige kynnere, og da savner jeg det nesten. Men i går sparket det voldsomt i magen, og jeg prøver å forklare den lille at hvis han kommer ut, så blir det mye bedre plass til å sparke.

Nå er jo enhver fødsel forskjellig, men alt i alt må jeg faktisk si at det ikke var så ille som jeg trodde på forhånd, selv uten smertestillende (selv om jeg ville hatt det om jeg skulle gjort det igjen). Men alt jeg hadde lest og forberedt fikk jeg ikke bruk for, dessverre ;-) Kroppen min jobbet mot riene og ikke med de, jeg spant kroppen og holdt pusten, det er dumt men jeg klarte ikke annet. Men det hadde nok vært annerledes om jeg hadde hatt en jordmor der til å fortelle meg hva jeg burde gjøre.

Uansett, poenget mitt er; dette klarer dere! :-)

Det er fort over og etterpå tenker dere ikke så mye på det. Dette klarer dere bra, sterke kvinner! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...